  • 11. Data: 2009-06-07 19:08:23
    Temat: Re: Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Cze, 21:00, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Platne karty do kont mlodziezowych w PKO sa conajmniej od kilku lat, o
    > ile nie zawsze. Tak wiec w chwili podpisywania umowy oplata istniala.
    >
    > Wiekszosc bankow oszukuje, podajac osobno cene prowadzenia konta (0 zl)
    > a osobno cene karty do niego. PKO nie jest wyjatkiem.

    Oszustwo by bylo wtedy kiedy karta bylaby do konta obowiazkowa. Jesli
    karta nie jest obowiazkowa to gdzie tu oszustwo? Mozna korzystac z
    konta nie posiadajac karty. Ja mam 4 takie konta :)

  • 12. Data: 2009-06-07 19:11:10
    Od: marek <mularek@wytnij_o2.pl>

    krzysztofsf wrote:

    > Powyzsze bylo bardzo pedagogiczne - uczy, ze nalezy dokladnie
    > przestudiowac kazda umowe przed podpisaniem, bo inaczej moga byc
    > konsekwencje finansowe. Opiekun wyrazajacy zgode na konto powinien sie
    > tym zajac.

    To co piszesz przypomina mi mój przypadek (nieco z innej beczki):
    Kiedys wybito mi w samochodzie szybe i ukradziono telefon (oczywiscie szyba
    była droższa od telefonu..). Zgłosiłem sprawe na "policje" gdzie otrzymałem
    info ze to JA SAM WYMUSILEM KRADZIEZ (zostawiając telefon w samochodzie) i
    ze oni nic z tym nie zrobią bo to moja wina. Ręce mi opadły...
    Tak samo jest z tym co piszesz. To ze opiekun wyrazi (lub nie) zgode na
    warunki prowadzenia konta ma się nijak do oferty banku bo Pan Kowalski dla
    banku jest nikim... a bank nie zmieni specjalnie dla Kowalskiego oferty.
    marek

  • 13. Data: 2009-06-07 19:17:17
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    > Zmiana umowy mogalaby najwyzej polegac na podniesieniu oplaty, a autor nie
    > zali sie na to, a wogole na fakt pobrania jakichkolwiek pieniedzy za karte
    > (po roku?).

    auor żali sie na wysokośc opłaty. Miało być 10 zł.a wyszło 18 Młodych ludzi
    powinno sie zachęcać do korzystania ze swoich usług poprzez niskie opłaty a
    nie zdzierać kasę. Oczywiście bankowcu! Napiszesz zaraz językiem korzyści,
    że to tylko pare groszy dziennie więc co to za opłata. I na tym możemy
    zamknąć dyskusję.

    Krasnal
    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

    .

  • 14. Data: 2009-06-07 19:18:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    marek pisze:

> [...]
    > banku jest nikim... a bank nie zmieni specjalnie dla Kowalskiego oferty.

    Opiekun wyraza zgode, albo nie wyraza, zakladajac lub nie konto -
    zapoznawszy sie z warunkami. Jesli zapoznal sie pobieznie, to niech nie
    wini otaczajacego go swiata, tylko stwierdzi, ze byl niedbaly.

  • 15. Data: 2009-06-07 19:18:44
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Cze, 21:11, marek <mularek@wytnij_o2.pl> wrote:

> [...]
    > banku jest nikim... a bank nie zmieni specjalnie dla Kowalskiego oferty.

    Tak ale Pan Kowalski po przeczytaniu umowy i TOiP moglby:
    a) pojsc do innego Banku
    b) powiedziec corce - sluchaj mala tylko to Twoje konto kosztuje 18 zl
    rocznie

    I nie byloby pelnej dramatyzmu sceny kiedy 15 letnia corka pyta tate
    "tato czy to uczciwe?" a ten odpowiada "nie, ale banki to krwiopijcze
    pijawy i tak maja".

    Bo ja powaznie nie rozumiem jak mozna sie dobrowolnie zgodzic na
    platna oferte i jakos nie wspomniec o tym dziecku, a dziecko kiedy
    zobaczy potracenie tych 18 zl czuje sie oszukane to ojciec zamiast
    pielegnowac w dziecku poczucie krzywdy powinien powiedziec "sorry
    corka, moj blad, zapomnialem ci powiedziec, ze to 18 zl kosztuje".

    Tu ojciec wychowuje kolejnego "konsumenta", ktory bedzie zyl w
    przesiwadczeniu, ze umowy mozna nie czytac, a jak z niej wynikaja
    jakies negatywne konsekwencje [np. oplata roczna] to mozna mowic o
    oszustwie i nieuczciwosci.

  • 16. Data: 2009-06-07 19:22:31
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "krzysztofsf" news:h0h2pa$p9c$4@news.wp.pl

    > Wiekszosc bankow oszukuje, podajac osobno cene prowadzenia konta (0 zl)
    > a osobno cene karty do niego. PKO nie jest wyjatkiem.

    Alior "pięknie" wykorzystuję informację o "darmowym" koncie w swoich
    reklamach :)

> [...]
    > przestudiowac kazda umowe przed podpisaniem, bo inaczej moga byc
    > konsekwencje finansowe. Opiekun wyrazajacy zgode na konto powinien sie

    Dobrze prawisz :) A po nauce uważnego czytania umów przechodzimy na wyższy
    stopień wtajemniczenia tj. posługiwanie się nowoczesnymi instrumentami
    płatniczymi.

  • 17. Data: 2009-06-07 19:23:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    BK pisze:

    > Oszustwo by bylo wtedy kiedy karta bylaby do konta obowiazkowa. Jesli
    > karta nie jest obowiazkowa to gdzie tu oszustwo? Mozna korzystac z
    > konta nie posiadajac karty. Ja mam 4 takie konta :)

    Moze nie oszustwo, a ukrywanie rzeczywistych kosztow.

    Praktycznie lekture kazdej oferty ze stron bankow, trzeba uzupelniac
    lektura TOiP, gdzie sie dowiadujemy przykladowo, ze "karta do konta
    wydawana bezplatnie" uzupelnia zapis o oplacie rocznej czy comiesiecznej.

  • 18. Data: 2009-06-07 19:27:31
    Od: marek <mularek@wytnij_o2.pl>

    krzysztofsf wrote:

    > Opiekun wyraza zgode, albo nie wyraza, zakladajac lub nie konto -
    > zapoznawszy sie z warunkami. Jesli zapoznal sie pobieznie, to niech nie
    > wini otaczajacego go swiata, tylko stwierdzi, ze byl niedbaly.

    Nie zgadzam sie z taka tezą: moim zdaniem to bank był nie dość uczciwy
    (jesli banki w ogóle sa uczciwe!!!) w informowaniu klienta o kosztach
    posiadania konta. Byc moze gdyby "akwizytor" przy zakladaniu konta
    poinformował klienta wprost ze ta karta bedzie go kosztowała 18 PLN to taki
    rachunek nigdy nie był by załozony - i tu dochodzimy do sedna sprawy czyli
    ucziwosci prowadzenia biznesu wobec wlasnych klientow.
    Biznes bankowy opiera sie na "drobnym druczku" - czy tak nie jest??

  • 19. Data: 2009-06-07 19:28:43
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Krasnal pisze:

    > auor żali sie na wysokośc opłaty.

    To niech autor napisze dokladnie o co mu chodzi - Podniesienie oplaty
    domyslam sie bez powiadomienia o zmianach w cenniku, przyslanego do domu
    na tyle wczesnie, zeby mozna bylo zrezygnowc z konta bez ponoszenia tej
    oplaty.

> [...]
    > językiem korzyści, że to tylko pare groszy dziennie więc co to za
    > opłata. I na tym możemy zamknąć dyskusję.

    Nie jestem bankowcem, a napisalem juz wczesniej - zmienic konto a nie
    placic wysokich oplat.
    Ja bankom tak nie ufam, ze tak 2 razy w miesiacu sprawdzam TOiP bankow,
    gdzie mam jakies produkty.

  • 20. Data: 2009-06-07 19:32:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    marek pisze:

> [...]
    > ucziwosci prowadzenia biznesu wobec wlasnych klientow.
    > Biznes bankowy opiera sie na "drobnym druczku" - czy tak nie jest??

    Alez oczywiscie, ze tak jest.
    Dlatego trzeba i samemu, i uczyc tego swoja latorosl, kontrolowac co
    bank wykombinuje.

    BANKI NIE SA UCZCIWE. I to bez wyjatkow. Dlatego nie ma sensu wyzalac
    sie na zmiany, ktore mozna bylo samemu na czas odkryc i zareagowac.

    Dlatego dobrze, ze stalo sie jak sie stalo, bo w przyszlosci moze corka,
    gdy bedzie maiala 20+ wnikliwie przestudiuje umowe kredytu studenckiego
    czy mieszkaniowego.