  • 1. Data: 2009-06-07 16:39:05
    Temat: Pazerność PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Chytrusy z PKO. Mojej córce za używanie karty potrącili 18 zł!!!!!!!!!!! To
    ponoć opłata roczna. To żenujące ze strony banku. Do tej pory patrzyłem na
    to edukacyjnie córce założyłm konto niech się uczy obsługi, konta, przez
    internet itd. ale żeby 18 zł za kartę.? Córka zapytała mnie czy to uczciwe z
    ich strony? No właśnie czy to uczciwe? Was pytam. Moim zadaniem nie. To juz
    przesada. Na młodych ludziach będa zarabiać. Czy dla 15 latki inne banki
    maja podobna ofertę czy może gdzieś coś jest taniej? Poproszę jakieś nazwy
    innych bardziej ucziwych banków. Może ich nie ma?

    Krasnal
    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

  • 2. Data: 2009-06-07 16:44:46
    Temat: Re: Pazerność PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > przesada. Na młodych ludziach będa zarabiać. Czy dla 15 latki inne banki
    > maja podobna ofertę czy może gdzieś coś jest taniej? Poproszę jakieś nazwy
    > innych bardziej ucziwych banków. Może ich nie ma?

    Do celów edukacyjnych to zdecydowanie mBank, pomimo wszystkich wad tego
    banku.

  • 3. Data: 2009-06-07 16:52:36
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent MarekZ nadaje:

    > Do celów edukacyjnych to zdecydowanie mBank, pomimo wszystkich wad
    > tego banku.

    Jeśli do celów edukacyjnych to jak najbardziej od 15-latki można chyba
    wymagać umiejętności czytania. Niech się dziecko uczy a rodzice niech
    dadzą na mszę dziękczynną że ta edukacja kosztuje tylko 18 zł. To
    zaprocentuje w przyszłości.

  • 4. Data: 2009-06-07 17:01:13
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Cze, 18:39, "Krasnal" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > maja podobna ofertę czy może gdzieś coś jest taniej? Poproszę jakieś nazwy
    > innych bardziej ucziwych banków. Może ich nie ma?

    Jesli podpisales taka umowe to co w tym nieuczciwego? Niech sie cora
    uczyn czytac umowy bo na nauke ojca juz za pozno.

  • 5. Data: 2009-06-07 17:02:28
    Temat: Re: Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Krasnal pisze:
    > Chytrusy z PKO. Mojej córce za używanie karty potršcili 18 zł!!!!!!!!!!!
    > To ponoć opłata roczna. To żenujšce ze strony banku. Do tej pory
    > patrzyłem na to edukacyjnie córce założyłm konto niech się uczy obsługi,
    > konta, przez internet itd. ale żeby 18 zł za kartę.? Córka zapytała mnie
    > czy to uczciwe z ich strony? No wła?nie czy to uczciwe? Was pytam. Moim
    > zadaniem nie. To juz przesada. Na młodych ludziach będa zarabiać. Czy
    > dla 15 latki inne banki maja podobna ofertę czy może gdzie? co? jest
    > taniej? Poproszę jakie? nazwy innych bardziej ucziwych banków. Może ich
> [...]

    Wszystko miales podane w taryfie oplat i prowizji, ktora otrzymales przy
    zakladaniu konta.

    Jesli chcesz w pelni bezplatne konto, to zalozcie izzykonto w mBanku. Z
    tym, ze oferta bankomatowa moze byc niedostosowana do waszych potrzeb -
    sprawdzcie na stronach mBanku, czy odpowiada wam ich lokalizacja.

    Ja syna tez przenioslem do mBanku, gdy stwierdzilem, ze koszt obslugi
    konta jest zbyt wysoki (w dodatku spelnoletnil i musialby przejsc z
    Graffiti na Student). Z tym, ze obecnie narzeka na bankomaty, bo ich
    lokalizacja jest dla niego mniej wygodna niz pko.

    Za wyjatkiem mBanku i Polbanku (nie wiem, czy 13+ zakladaja) praktycznie
    wszedzie zaplacisz za karte debetowa do konta dziecka. Chyba, ze bedzie
    (mozliwe w niektorych bankach) robic nia zakupy comiesiac na kwote
    zwalniajaca z oplaty.

    Jesli w celach edukacyjnych, to najwlasciwszy chyba mBank.

  • 6. Data: 2009-06-07 17:12:42
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent JanKo nadaje:

    > Jeśli do celów edukacyjnych to jak najbardziej od 15-latki można chyba
    > wymagać umiejętności czytania.

    Cennik PKO Graffiti
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=autom_oppr/subid=au
    to_97/section=stud

    Dwa lata temu było to jeszcze 10 zł

  • 7. Data: 2009-06-07 18:42:21
    Od: marek <mularek@wytnij_o2.pl>

    krzysztofsf wrote:

    > Wszystko miales podane w taryfie oplat i prowizji, ktora otrzymales przy
    > zakladaniu konta.

    Zdecydowanie nie zgadzam sie z takim rozumowaniem:
    Oczywiscie umowy trzeba czytac, ale czy przeczytanie umowy spowoduje ze bank
    zmieni swoja ofertę? OCZYWISCIE ZE NIE!
    Bank mówi: jak ci sie nie podoba to idź gdzie indziej, generalnie ma nas
    gdzies i mysli tylko o wlasnej kasie...
    Efekt jest taki: bank robi "promocję" czyli przygotowuje interesującą ofertę
    czym przyciaga do siebie pewną grupe klientów, a następnie zmienia warunki
    tej oferty (w majestacie prawa/umowy -> zmienia regulamin).
    Gdyby klient był "uważny" i śledził wszystko na bieżąco powinien średnio co
    6 miesiecy zmieniac bank bo wlasnie dobra oferta z przed 6 miesiecy
    przestała byc atrakcyjna...
    Niestety nie ma na to metody... - to jest czysta lichwa...
    Ktos juz kiedys napisał - banki MUSZA wrócić do swojej funkcji usługowej
    wobec gospodarki - inaczej bedziemy mieli kryzys za kryzysem...
    marek

  • 8. Data: 2009-06-07 18:55:02
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "marek" news:h0h2a5$4le$1@mx1.internetia.pl

    [ciach]

    Może się niektórym fanatykom narażę (mówi się trudno) jak i też zrobię lekki
    OT, ale jeżeli jesteśmy już przy kwestiach związanych z opłatami/prowizjami
    jakie ponosi klient to ja osobiście uważam, że jest to nic innego jak
    pospolite jaja. Dla mnie płacenie (prowizje/opłaty) za powierzanie komuś
    swoich pieniędzy (w tym przypadku bank) jest rzeczą DEBILNĄ!
    Nie dość, że bank zarabia na tym, że naszymi pieniędzmi obraca to jeszcze
    sięga po więcej. Może nie robił bym o to problemu gdy by te opłaty/prowizje
    były zdecydowanie niższe, ale chyba sami przyznacie, że w niektórych (jak
    nie w większości przypadków) są one kompletnie oderwane od rzeczywistości.

    Z jednej strony mamy płacz pewnych środowisk finansowych (bankierzy?), że
    polskie społeczeństwo jest za mało "ubankowione", z drugiej zaś strony
    należy sobie zadać pytanie czym to jest podyktowane? Odpowiedź jest chyba
    prosta - opłatami jakie trzeba ponosić. IMHO wprowadzenie do ofert tzw.
    "pakietu podstawowego" w postaci darmowe konto, darmowe przelewy (nawet
    niech dadzą limit np. 10 na miesiąc) + darmowa karta debetowa, za pomocą
    której będzie można wypłacać za free kasę przynajmniej z jednej sieci
    bankomatów (własna bądź zewnętrzna) przyczyniło by się do tego, że ci którzy
    jeszcze tego konta nie mają by sobie je założyli bądź też poważnie
    zastanowili by się nad tym czy czasem nie było by fajnie go sobie założyć :)

  • 9. Data: 2009-06-07 19:00:55
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    marek pisze:

> [...]
    > Ktos juz kiedys napisał - banki MUSZA wrócić do swojej funkcji usługowej
    > wobec gospodarki - inaczej bedziemy mieli kryzys za kryzysem...

    Platne karty do kont mlodziezowych w PKO sa conajmniej od kilku lat, o
    ile nie zawsze. Tak wiec w chwili podpisywania umowy oplata istniala.

    Wiekszosc bankow oszukuje, podajac osobno cene prowadzenia konta (0 zl)
    a osobno cene karty do niego. PKO nie jest wyjatkiem.

    Zmiana umowy mogalaby najwyzej polegac na podniesieniu oplaty, a autor
    nie zali sie na to, a wogole na fakt pobrania jakichkolwiek pieniedzy za
    karte (po roku?).

    Powyzsze bylo bardzo pedagogiczne - uczy, ze nalezy dokladnie
    przestudiowac kazda umowe przed podpisaniem, bo inaczej moga byc
    konsekwencje finansowe. Opiekun wyrazajacy zgode na konto powinien sie
    tym zajac.

  • 10. Data: 2009-06-07 19:06:29
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Cze, 20:55, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:
> [...]
    > jeszcze tego konta nie mają by sobie je założyli bądź też poważnie
    > zastanowili by się nad tym czy czasem nie było by fajnie go sobie założyć :)

    Niskie ubankowienie nie wynika z duzych oplat bankowych tylko z
    niskiej swiadomosci ekonomicznej spoleczenstwa. Skoro nie brakuje na
    rynnku ofert bezplatnych lub platnych kilka zlotych miesiecznie
    [mBanki, Alior, Nordea, Toyota, VW], a najwiecej klientow maja banki
    typu PKO BP, ktore skromnoscia w zakresie pobieranych oplat nie
    grzeszy to jednak o czyms to swiadczy.

    Jeszcze raz z cala swiadomoscia powtarzam - niskie ubankowienie to
    efekt niskiej swiadomosci spolecznej nie zas kwestia oplat ;-)

    A dlaczego w Polsce sa oplaty i to czesto wysokie?

    Jasne - wiekszosc z nas twierdzi, ze to jaja placic bankowi za to, ze
    on jeszcze obraca i zarabia naszymi pieniedzmi.

    Zgadzam sie z tym w stu procentach. Za pewne rzeczy nie powinnismy
    placic. Sa banki, ktore daja nam taka oferte.

    Ale trzeba tez pamietac, ze ROR'y dla STATYSTYCZNEGO klienta w Polsce
    sa dosc niedochodowe. Obroty male, korzystanie z obslugi kasowej, malo
    transakcji bezgotokowych, niskie uproduktowienie.

    Nie mowie tu o dyskutujacych na grupie bo to akurat zwykle sa klienci
    innego pokroju, ale statystyczny Kowalski jesli juz ma konto w banku
    to korzysta z niego w sposob bardzo niedochodowy dla banku. Wystarczy
    popatrzec co sie dzieje w takim PKO BP - jakie koszty generuja ror'y
    statystycznych klientow, ktorzy z uporem godnym lepszej sprawy
    korzystaja z papierowych wyciagow czy obslugi kasowej.

    I tu jest problem. Dlaczego banki typu Alior czy mBank potrafia zejsc
    z oplat czy tez calkiem z nich zrezygnowac? Bo ich klienci to osoby
    aktywne, korzystajace z przelewow i transakcji bezgotowkocyh, przelewy
    odbierajace w pdf'ie., osoby korzystajace z KK, limitow. Osoby, ktore
    wola zalatwiac sprawy przez neta, telefon niz w placowce.

    Za XXX lat jak obecne mlode pokolenie bedzie odbierac swoje emerytury
    na konta - zniknie problem wysokich oplat :)