  • 31. Data: 2009-06-07 20:39:05
    Temat: Re: Pazerno?ć PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > "krzysztofsf" news:h0h5vb$p9c$12@news.wp.pl

    > wyższy

    > Nie za szybko? :) Jeżeli już nasza uczennica ma takie parcie na kredytówki
    > to może najpierw jakiś etap szkoleniowy na debetówce :) - niech zobaczy czym
    > to się je, bo jest ryzyko, że jak od kopa rzucimy ją na "głęboką wodę" to
    > znikną wszelakie hamulce pójdzie w długą... do galerii handlowej :)

    A tak powazniej, to uwazam, ze w programie odpowiedniego przedmiotu (nie
    pamietam jak w tym tygodniu nazywa sie w szkolach) powinny byc lekcje
    dotyczace kont bankowych, czytania TOiP, zasad korzystania z kredytowki
    i kredytu, przeliczenia sobie na arkuszu rzeczywistych kosztow, jakie
    poniesie sie zaciagajac kredyt, ubezpieczenie itp.

  • 32. Data: 2009-06-07 20:46:44
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "krzysztofsf" news:h0h8a4$p9c$15@news.wp.pl

    > Bezposrednie pakowienie pieniedzy z podatkow (sciagnietych z innych) w
    > przedsiewziecia, ktore z jakis przyczyn maja trudnosci.

    Dziękuję :) - widzę, że tak samo patrzymy na tą kwestię :)

    > I nie zapominaj o "misji firmy" ;)

    A nie zawarłem tego ww. 3 punktach? :) W końcu to misja firmy, której
    głównym filarem jest dymanie klienta :P

  • 33. Data: 2009-06-07 20:48:31
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "krzysztofsf" news:h0h8hd$p9c$16@news.wp.pl

> [...]
    > i kredytu, przeliczenia sobie na arkuszu rzeczywistych kosztow, jakie
    > poniesie sie zaciagajac kredyt, ubezpieczenie itp.

    Podstawy ekonomii? - to chyba najodpowiedniejszy przedmiot, ale jeżeli moja
    wiedza jest poprawna to raczej dzieciaki w nauczaniu początkowym jej nie
    przerabiają, a szkoda bo wiedza ta mogła by im się przydać w późniejszych
    latach, pod warunkiem, że zostanie zaprezentowania im w odpowiedni sposób
    (adekwatny do wieku).

  • 34. Data: 2009-06-07 20:57:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
> [...]
    > latach, pod warunkiem, że zostanie zaprezentowania im w odpowiedni sposób

    Jakies tam nauki o spoleczenstwie i i inne o przedsiebiorczosci maja
    (liceum).
    O niczym o czym wspominalem powyzej ich nie uczyli na zadnym z tych
    przedmiotow.

  • 35. Data: 2009-06-07 21:16:03
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "krzysztofsf" news:h0h9ke$6o1$2@news.wp.pl

    > Jakies tam nauki o spoleczenstwie i i inne o przedsiebiorczosci maja
    > (liceum).
    > O niczym o czym wspominalem powyzej ich nie uczyli na zadnym z tych
    > przedmiotow.

    Żale należy kierować do:
    1. szeroko rozumianego MEN
    2. nauczycieli

    :)

  • 36. Data: 2009-06-07 23:09:28
    Od: Ra <a...@a...com>

    marek pisze:

    > Nie zgadzam sie z taka tezą: moim zdaniem to bank był nie dość uczciwy
    > (jesli banki w ogóle sa uczciwe!!!) w informowaniu klienta o kosztach
    > posiadania konta. Byc moze gdyby "akwizytor" przy zakladaniu konta
    > poinformował klienta wprost ze ta karta bedzie go kosztowała 18 PLN to taki
    > rachunek nigdy nie był by załozony - i tu dochodzimy do sedna sprawy czyli
    > ucziwosci prowadzenia biznesu wobec wlasnych klientow.
    > Biznes bankowy opiera sie na "drobnym druczku" - czy tak nie jest??

    Opłata za konto, kartę i przelewy to są podstawowe rzeczy który każdy
    średnio myślący człowiek sprawdza chyba że jest
    to jego pierwsze w życiu konto a jest młodocianym albo np rolnikiem
    który musiał założył konto do dopłat z uni - takie osoby mogą zrozumieć
    Czy osoby które biorą kredyt w walucie a potem wyzywają bank że ich
    oszukał i co miesiąc podwyższa % też uważasz że to wina banku ? a sporo
    jest takich postów na forum gazety

  • 37. Data: 2009-06-08 00:10:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> writes:

    > Podstawy ekonomii? - to chyba najodpowiedniejszy przedmiot,

    Bez sensu, to ma bardzo luzny zwiazek z ekonomia.
    Dokladnie taka sama wiedza potrzebna jest w spozywczym przy kupowaniu
    kielbasy, w sklepie z proszkiem do prania, i w kazdym innym miejscu,
    w ktorym zawiera sie jakas umowe.

    Inna sprawa ze jesli ktos spodziewa sie po 15-letniej osobie
    doswiadczenia 70-latka to nie jest realista.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2009-06-08 08:44:43
    Temat: Re: Pazerność PKO ne zna granic !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Chytrusy z PKO. Mojej córce za używanie karty potrącili 18
    > zł!!!!!!!!!!! To ponoć opłata roczna. To żenujące ze strony banku. Do
    > tej pory patrzyłem na to edukacyjnie córce założyłm konto niech się
    > uczy obsługi, konta, przez internet itd. ale żeby 18 zł za kartę.?
    > Córka zapytała mnie czy to uczciwe z ich strony? No właśnie czy to
    > uczciwe? Was pytam. Moim zadaniem nie. To juz przesada. Na młodych
    > ludziach będa zarabiać. Czy dla 15 latki inne banki maja podobna
    > ofertę czy może gdzieś coś jest taniej? Poproszę jakieś nazwy innych
    > bardziej ucziwych banków. Może ich nie ma?

    hmm
    a moze po prostu bank zrozumiał swoja role edukacyjna.
    I teraz: córka ma 15 lat - wiec umie czytac.
    Regulamin do raczki i jechane. Jezeli jest w nim (albo w Toip) info o
    opłacie (bo w koncu czy ktos rzeczywiscie powiedział ze karty maja byc
    zawsze i wszedzie darmowe) to rola edukacyjna spełniona - sie córka razem z
    tata naucza ze trzeba czytac regulamin albo przynajmniej dopytac zakładajac
    konto o koszty (zwłaszcza tak podstawowe).
    Jezeli nie ma zapisu - pomóc córce w napisaniu reklamacji - znów rola
    edukacyjna spełniona - sie córka nauczy pisac reklamacje, walczyc o swoje
    itp.
    Jezeli zapis o opłacie jest, ale np. przy zakładaniu konta poinformowano
    was inaczej - znów - pisac reklamacje stosujac inna argumentacje - ale o
    dziwo - uwaga - znów rola edukacyjna spełniona!!!
    :)

    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

  • 39. Data: 2009-06-08 09:01:08
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > auor żali sie na wysokośc opłaty. Miało być 10 zł.a wyszło 18 Młodych
    > ludzi powinno sie zachęcać do korzystania ze swoich usług poprzez niskie
    > opłaty a nie zdzierać kasę. Oczywiście bankowcu! Napiszesz zaraz
    > językiem korzyści, że to tylko pare groszy dziennie więc co to za
    > opłata. I na tym możemy zamknąć dyskusję.

    Jeżeli 18 zł za kartę w PKO BP to za dużo to przecież możecie przenieść
    konto do innego banku - tego nikt nie zabrania.

    Bank TYLKO pobrał opłatę zgodną z TOiP. Na czym miałoby polegać to oszustwo?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 40. Data: 2009-06-08 09:51:08
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inne banki maja podobna ofertę czy może gdzieś coś jest taniej? Poproszę
    > jakieś nazwy innych bardziej ucziwych banków. Może ich nie ma?

    mBank , izzy konto z darmowa karta (sliczna, na marginesie!)

    --
    >>> http://sklep.wielobranzowy.eu <<<
    Nie bądź frajerem, kupuj w detalu po cenach hurtowych!