  • 21. Data: 2010-03-19 09:05:19
    Temat: Re: Pełnomocnictwo a ?mierć wła?ciela konta
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Kamil "Jońca" (<k...@p...onet.pl>) ma odwage pisac:
    > "kashmiri" <n...@n...com> writes:
    >
    > [...]
    > W Polsce? To jest sądzony za bigamię :)[1]
    > KJ
    >
    > [1] - jak prawnie jest rozwiązana sytuacja, gdy muzułmanin z 2-ma żonami
    > chce się osiedlić w Polsce?

    Kiedyś gazeta opisała ponoć prawdziwą historię, że taki gościu został
    zmuszony się rozwieść z jedną żoną. I on, i obie żony próbowali walczyć z
    urzędnikami - nie pomogło. Potem jedna z nich bidula musiała się sama
    dziećmi zajmować, bo jemu odebrali prawa rodzicielskie (jako żyjącemu w
    drugim związku i z innymi dziećmi).

    A jak banki podchodzą do tej kwestii, kiedy osoba taka umrze przed
    uprawomocnieniem się decyzji o rozwodzie?

    k.

  • 22. Data: 2010-03-19 10:08:57
    Od: "Latet" <l...@n...pl>

    > Potem jedna z nich bidula musiała się sama dziećmi zajmować, bo jemu odebrali
    > prawa rodzicielskie (jako żyjącemu w drugim związku i z innymi dziećmi).

    A od kiedy to odbiera się prawa rodzicielskie do dzieci z pierwszego małżeństwa,
    jeśli delikwent zawrze drugie i ma w nim dzieci?

    latet

  • 23. Data: 2010-03-19 12:55:09
    Temat: Re: Pełnomocnictwo a smierć własciela konta
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Latet pisze:

    > Czyli wdowa 50% srodków na koncie wspólnym od razu, plus 1/3 pozostałej
    > połowy
    > środków, które należą do masy spadkowej. Tak?

    Przy założeniu, że 100% środków na koncie stanowił majątek wspólny i nie
    ma innego majątku, ani testamentu - to tak. :-)

    > W jakim stopniu testament może te proporcje zmienić?

    W dowolnym.

    > Bo słyszałem, że osoby
    > gorzej potraktowane w testamencie, mogą się odwoływać do sądu i mogą
    > wygrać.

    Tak - mogą domagać się od testamentowego spadkobiercy tzw. "zachowku",
    czyli równowartości pewnej części spadku, jaki dostaliby, gdyby
    testamentu nie było.

    --
    MiCHA

  • 24. Data: 2010-03-19 14:08:45
    Od: pyrtek <u...@n...com>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
    > Tak - mogą domagać się od testamentowego spadkobiercy tzw. "zachowku",
    > czyli równowartości pewnej części spadku, jaki dostaliby, gdyby
    > testamentu nie było.
    ... sobie tutaj gadamy, co się komu wydaje. Ja też.
    Zachowek, to część istotnie mniejsza, niż przypadająca część "ustawowa"
    (beztestamentowa). Spadkodawca może rozdysponować masę jak chce, ale
    jeśli komuś da mniej, niż zachowek, to zachowkoaplikant może sobie tę
    część wysądzić. Wyjątkiem jest wydziedziczenie, ale wtedy spadkodawca
    musi napisać "wydziedziczam tego-to-a-tego z powodu [...]" i wtedy
    wydziedziczony może nie dostać nic.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 25. Data: 2010-03-19 14:49:44
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    No zgadza się - przecież napisałem, że "równowartość *części* spadku". :-)

    --
    MiCHA

  • 26. Data: 2010-03-22 08:35:54
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Latet (<l...@n...pl>) ma odwage pisac:

    > A od kiedy to odbiera się prawa rodzicielskie do dzieci z pierwszego
    > małżeństwa, jeśli delikwent zawrze drugie i ma w nim dzieci?

    Nie wiem. W każdym razie rodzina miała ciężkie przejścia w RP, łącznie z
    wymuszeniem rozbicia rodziny przez urzędy.

    k.

  • 27. Data: 2010-03-22 11:14:15
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kashmiri" news:ho7a5f$v60$1@news.onet.pl

    > Nie wiem. W każdym razie rodzina miała ciężkie przejścia w RP, łącznie z
    > wymuszeniem rozbicia rodziny przez urzędy.

    rozwiń swoją myśl bo trochę siedzę w tym temacie i nie kompletnie nie pasuje
    mi do rzeczywistości to co piszesz.

  • 28. Data: 2010-03-22 13:11:22
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Valdi (<V...@v...pl>) ma odwage pisac:
    > "kashmiri" news:ho7a5f$v60$1@news.onet.pl

    > rozwiń swoją myśl bo trochę siedzę w tym temacie i nie kompletnie nie
    > pasuje mi do rzeczywistości to co piszesz.

    Musiałbym odszukac ten artykuł, a jeśli dobrze pamiętam minęło 3-4 lata. W
    wolnej chwili zajmę się tym i dam linka.

    k.

  • 29. Data: 2010-03-22 14:22:13
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kashmiri" news:ho7q9v$dfg$1@news.onet.pl

    > Musiałbym odszukac ten artykuł, a jeśli dobrze pamiętam minęło 3-4 lata. W
    > wolnej chwili zajmę się tym i dam linka.

    jak go znajdzie to zapodaj linka - będę wdzięczny.
    Pozdrawiam.