  • 11. Data: 2005-01-01 15:36:20
    Temat: Re: Pełny numer karty do śmieci...
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 01 Jan 2005 16:26:17 +0100, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    >Nie mogles od razu napisac o co chodzi? Obecnie po wymianie zdan
    >rozumiem ze wychodza 2 slipy w 2 egzemplarzach kazdy?

    Napisałem: "kopia potwierdzenia transakcji (tej części, której
    oryginał podpisuję)" - czy coś w tym nie jest jasnego?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2005-01-01 15:52:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sat, 01 Jan 2005 16:06:07 +0100, Jarek Andrzejewski
    <j...@d...com.pl> wrote:

    >A Ty zabierasz kopię tego, który podpisujesz (zwłaszcza, gdy kasjerka
    >podaje Ci tylko oryginał do podpisu).

    Moe jednak dojdzie do Ciebie, że numer karty nie jest tajny?
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 13. Data: 2005-01-01 19:21:46
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 01 Jan 2005 16:52:43 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...pulapka-org.pl> wrote:

    >Moe jednak dojdzie do Ciebie, że numer karty nie jest tajny?

    Zdaję sobie z tego sprawę. Może swoje uwagi powinieneś kierować jednak
    gdzie indziej, bo nie ja zalecam ochronę numeru karty?

    BZWBK: http://www.bzwbk.pl/u235/navi/194630
    "chroń nr karty - zabieraj wydruki z bankomatu i rachunki ze sklepu"

    http://www.kartyonline.pl/por.php?id=8
    "Chroń numer swojej karty, za jego pomocą ktoś może dokonać zakupów na
    twój rachunek. Kiedy płacisz kartą w zwykłym sklepie miej ją zawsze na
    oku."

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2005-01-01 19:47:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sat, 01 Jan 2005 20:21:46 +0100, Jarek Andrzejewski
    <j...@d...com.pl> wrote:

> [...]
    >"Chroń numer swojej karty, za jego pomocą ktoś może dokonać zakupów na
    >twój rachunek. Kiedy płacisz kartą w zwykłym sklepie miej ją zawsze na

    banki zalecają, bo w razie czego banki płacą.

  • 15. Data: 2005-01-03 23:56:50
    Temat: Re: Pełny numer karty do ?mieci...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Adam" <...@...c> writes:

    > uzycia
    > sam
    >
    > czy moglbys wymienic banki,ktore dzialaja zgodnie z ta zasada?podoba mi sie
    > to i chcialbym wybrac wlasciwy. Domyslam sie chyba ze Citi tak dziala,ale on
    > odpada - zbyt duzo niepochlebnych opinii wysluchalem na temat tego banku

    To nie jest takie proste, czy oni naprawde tak robia? Bo mam wrazenie,
    ze kiedys - owszem, teoretycznie srodki byly zwracane, ale naprawde
    byla zakladana na nie blokada, ktora byla zdejmowana dopiero po
    uznaniu ostatecznym.

    Taka blokada to de facto zaden zwrot srodkow - i moim zdaniem za
    zablokowane nieslusznie srodki naleza sie odsetki ustawowe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2005-01-04 07:56:28
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w
    wiadomości news:1mgdt0plu168k8vp2amvhe0p8fm0hn6cek@4ax.com...

    > Napisałem: "kopia potwierdzenia transakcji (tej części, której
    > oryginał podpisuję)" - czy coś w tym nie jest jasnego?

    Jeszcze mi się nie zdarzyło dostać nic innego niż tej kopii. Naprawdę
    coś jeszcze wyjeżdza? :-o

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 17. Data: 2005-01-04 10:22:24
    Od: Artur Czeczko <a...@c...mrowisko.one.pl>

    Tomasz Waszczyński wrote:

    > Jeszcze mi się nie zdarzyło dostać nic innego niż tej kopii. Naprawdę
    > coś jeszcze wyjeżdza? :-o

    Zdaje się, że problem dotyczy tych POS-ów, które nie wymagają
    papieru samokopiującego. Skoro nie wymagają, to slip drukuje
    się 2 razy. A że z jakichś powodów do POS-a został założony
    papier samokopiujący (np. dlatego że POS jest zintegrowany
    z kasą, a z powodu konkursu klientowi potrzebne są 2 kopie
    paragonu, z których jedną zatrzymuje, a drugą przypina do kuponu
    konkursowego i wrzuca do urny), to wszystko drukuje się
    po 2 razy.

    Owszem, spotkałem się z czymś takim, ale nie zastanawiałem
    się nad tym specjalnie...

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 18. Data: 2005-01-04 11:20:24
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005 08:56:28 +0100, Tomasz Waszczyński
    <w...@w...org> wrote:

    >Jeszcze mi się nie zdarzyło dostać nic innego niż tej kopii. Naprawdę
    >coś jeszcze wyjeżdza? :-o

    tak. Są dwa wydruki, każdy w oryginale+kopii. Być może papier
    samokopiujący był założony (zamiast pojedynczego) "z okazji" świąt,
    ale faktem jest, że kopia pierwszego wydruku (z numerem i datą
    ważności karty) trafiłaby do kosza, gdybym jej nie zażądał.
    --
    Jarek Andrzejewski