  • 11. Data: 2011-11-15 12:02:58
    Temat: Re: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 listopada 2011, 12:25:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > [...]
    > Ale w razie reklamacji sklep nie dostanie pieniędzy, takie transakcje są
    > zatem dokonywane ja jego (sklepu) ryzyko, a nie na ryzyko posiadacza karty.

    To mówisz, że mogę sklep wyrolować? No, wymaga trochę zachodu, ale jest możliwe. A
    sankcją będzie wpisanie mnie na czarną listę w sklepie?
    Tak tylko pytam...

    --
    Pozdrawiam serdecznie:)
    JM

  • 12. Data: 2011-11-15 12:03:48
    Od: otrov <o...@g...pl>

    W dniu 2011-11-15 12:25, Liwiusz pisze:

    > Ale w razie reklamacji sklep nie dostanie pieniędzy, takie transakcje są
    > zatem dokonywane ja jego (sklepu) ryzyko, a nie na ryzyko posiadacza karty.

    Przechodziłeś procedurę reklamacyjną? Czasami nie jest tak przyjemnie i
    trzeba udowadniać, że nie jest się wielbłądem. Zresztą był jeden, lub 2
    takie przypadki opisywane na grupie w ciągu ostatniego roku.

    o.

  • 13. Data: 2011-11-15 13:16:04
    Od: "Joossef" <g...@g...com>

    2011-11-15, o 11:58:24 JaMyszka oznajmił co następuje:

    >Ale zaraz po otrzymaniu pierwszej KK, zostałam ostrzeżona przed takim
    >wykorzystaniem KK przez osoby trzecie. Powiedział mi o tym człowiek, który
    >testowo dokonał takiej transakcji - wystarczą dane osobowe i nr KK.

    Nie słuchaj ludzi, którzy bzdury mówią ;)
    Żeby wykonać transakcję, o której mówisz jest potrzebny dodatkowo CVV,
    data ważności karty oraz dane adresowe użyszkodnika.
    cvv można skutecznie z karty usunąć (zamazać, wydrapać itp.)
    Gdyby sam numer karty i nazwisko wystarczało to pomyśl jaki sens ma
    umieszczanie tych danych na karcie?

    --
    Joossef

  • 14. Data: 2011-11-15 13:24:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 15 Nov 2011 13:16:04 +0000, Joossef wrote:

    > Żeby wykonać transakcję, o której mówisz jest potrzebny dodatkowo CVV,

    Dodatkowo w sensie "czasem"? ;-) Bo owszem, czasem tak, a czasem nie ;-)

    > data ważności karty oraz dane adresowe użyszkodnika.

    Dane adresowe raczej "dla pewności", bo nawet polscy pośrednicy raczej
    nie badają zgodności tych danych z zapisem gdzieś-tam.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 15. Data: 2011-11-15 13:25:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 12:25:03 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > takie transakcje są
    > zatem dokonywane ja jego (sklepu) ryzyko, a nie na ryzyko posiadacza karty.

    http://www.ikanobank.pl/uploaded/file/pdf/f35_regula
    min_karty_kredytowej.pdf
    "5.3. Posiadacz Karty zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić
    Bank, w przypadku gdy: Karta Kredytowa zostanie zagubiona,
    skradziona lub zniszczona lub, jeśli będzie prawdopodobne,
    że Karta Kredytowa może być wykorzystana
    w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem z innego powodu,
    jeśli Posiadacz Karty ma uzasadnione powody, aby przypuszczać,
    że dowolna inna osoba zna lub może znać numer
    PIN lub dowolna inna osoba zna lub może znać numer Karty
    Kredytowej lub gdy Rachunek Karty uwzględnia Transakcję,
    która może być nieprawidłowa. Zawiadomienie Posiadacza
    Karty powinno być dokonane telefonicznie pod numerem
    podanym na Karcie Kredytowej lub w Miesięcznym Wyciągu
    lub za pomocą innych dostępnych środków komunikacji
    oraz powinno zawierać numer Karty Kredytowej, dane
    osoby składającej zawiadomienie oraz okoliczności utraty,
    zniszczenia, kradzieży lub wykorzystania Karty Kredytowej
    w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem.
    5.4. Posiadacz Karty Głównej odpowiada za Transakcje
    dokonane przez osoby, którym Posiadacz Karty Głównej
    lub Posiadacz Karty Dodatkowej przekazał Kartę lub
    ujawnił numer Karty lub Numer PIN."

    Polecam też:
    http://webhosting.pl/Dwa.dolary.za.dane.z.karty.kred
    ytowej
    http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,85253,645
    3005,Numer_karty_kredytowej_sprzedany_za_10_dolarow.
    html
    http://pl.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g60616-d11
    4041-r89650209-Kauai_Coast_Resort_at_the_Beachboy-Ka
    paa_Kauai_Hawaii.html#mtreview_89650209

  • 16. Data: 2011-11-15 13:27:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 01:19:26 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

    > Zapomnij o dotychczasowych rozmowach i normalnie zareklamuj pisemnie usługę
    płatnością KK. Zeskanuj ten wydruk i załącz go do reklamacji (względnie podaj link do
    niego, gdy dany bank nie przyjmuje załączników). W końcu Twój bank też musiał
    podpisać umowę z tym operatorem/właścicielem terminala, by zachodził proces
    wirtualnej zapłaty.

    Tak właśnie mam zamiar zrobić.
    Nie może być tak, że dowolny sprzedawca w sklepie może dysponować danymi
    mojej karty - a tutaj zaszło to w sposób az nazbyt oczywisty.
    W sklepie tym dysponują też moimi danymi osobowymi - ponieważ mam też ich
    karte rabatową...

  • 17. Data: 2011-11-15 13:37:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 09:30:41 +0000 (UTC), Konfabulator napisał(a):

    > Każdy sklep na dziennym zestawieniu sprzedaży otrzymuje wydruk pełnych numerów
    > kart, z datami ważności. Więc musisz swoją kartę wyrzucić do kosza na śmieci,

    Chyba nie wiesz, co mówisz - kto wyrzuca kartę do kosza na śmiecie? żeby
    sprzataczki mogły skorzystać? :->

    > bo ten system tak działa, że Twoja karta jest znana każdemu u którego płaciłaś.

    Jeśli jest tak, jak mówisz, to znaczy, że zapewnienie, które otrzymuje
    klient podczas zakupów w sklepach internetowych (sklepy jak każde inne
    wobec prawa oraz klienta, nie?), a brzmiace m.w. tak - "Żadne dane
    dotyczące karty kredytowej nie są przekazywane do sklepu" jest albo
    bezsensowne bo bez pokrycia, albo jednak numer karty kredytowej klienta
    POWINIEN być niedostępny dla sklepów w ogóle i tak własnie powinny być
    skonstruowane łącza sklepów z bankami, nie? Czyżby to była utopia?

    > Masz zadanie, kup i zapłać kartą w supermarkecie. Kasjerka wydrukuje dwa
    > wydruki, jeden dla Ciebie, drugi dla siebie. Teraz zobacz na swoim wydruku,
    > będziesz miała ukochane gwiazdki. Poproś też kasjerkę by zobaczyć jej wydruk.
    > Obyś nie dostała zawału :)

    Nie dostanę - aż tak głupia nie jestem, żeby mieć konto do karty będące
    równocześnie kontem ogólnym. Konto "do karty" ma ograniczoną zawartość,
    raczej niewielką, na które wplywa comiesiecznie kwota tzw "na życie", a
    karta ma ustawione limity dzienne i miesieczne. Głupich nie sieją, sami sie
    rodzą. A ja chcę sprawę załatwić po to, aby wreszcie ktoś coś zrozumiał, bo
    jak dotąd w razie czego szujkaj wiatru w polu - bank niewinny, sklep też
    nie,no bo przecież to JA im udostęponiam za każdym razem pełny numer karty
    - nie? Wielbłądem i tak jest klient.
    Może nagłośnię ten problem w prasie. Choćby lokalnej.

  • 18. Data: 2011-11-15 13:46:21
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 04:02:58 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

    > To mówisz, że mogę sklep wyrolować?

    Ty - sklep? Nigdy w życiu! Patrz cytat w ogóle, a szczególnie punkt 5.4:
[...]

    No i kiedy pani Zosia-kasjerka-sprzątaczka-kierowniczka-inna ze sklepu
    weźmie sobie Twój numer karty oraz dane osobiste z terminala (moze masz
    kartę rabatową np w tym sklepie, to ten sam system obsługuje)i da np
    synowi, a on kolegom, to goń się z bankiem, że nie Ty ujawniłaś im go.

    Przy płatności kartą w sklepie wobec powszechnej jak się okazuje jawności
    numerów kart na wydrukach, osobami potencjalnie wykorzystujacymi kartę może
    być cały personel sklepu łącznie z ochroniarzem panem Gienkiem, sprzątaczką
    panią Iwonką oraz ich wszyscy krewni i znajomi, jak również śmieciarze -
    jesli kiedyś trafią na wyrzucone wydruki (jak to się już nieraz zdarzało w
    innych firmach mających uobowiazek ustawowy dochowywania tajności danych
    klientów).
    :-/

  • 19. Data: 2011-11-15 14:50:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/15/2011 6:02 AM, JaMyszka wrote:

    > To mówisz, że mogę sklep wyrolować? No, wymaga trochę zachodu, ale jest możliwe. A
    sankcją będzie wpisanie mnie na czarną listę w sklepie?
    > Tak tylko pytam...

    raczej na liste jakiegos zakładu penitencjarnego.

  • 20. Data: 2011-11-15 14:52:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/15/2011 7:16 AM, Joossef wrote:
> [...]
    > Żeby wykonać transakcję, o której mówisz jest potrzebny dodatkowo CVV,
    > data ważności karty oraz dane adresowe użyszkodnika.

    nic nie jest potrzebne.
    imie, nazwisko, nr karty, a czasmi i data waznosci nie jest potrzebna.

    > cvv można skutecznie z karty usunąć (zamazać, wydrapać itp.)
    > Gdyby sam numer karty i nazwisko wystarczało to pomyśl jaki sens ma
    > umieszczanie tych danych na karcie?

    i wystarczy.

    zdzwon gdzies na zachod, do hotelu i zrob rezerwacje to sie przekonasz.