  • 31. Data: 2011-11-15 18:06:44
    Temat: Re: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
    Od: "Konfabulator" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> napisał(a):

    > Bo napisałeś to tak jakby to był wyjątek, a to najpopularniejszy sposób
    > płacenia może z wyjątkiem paypala (który powiedzmy można za centrum uznać,
    > ale akurat nie wymaga podawania karty). Przekierowywanie do centrów
    > autoryzacyjnych to jednak mniejszość.
    > Najpopularniejszy sklep na świecie nie wymaga nawet podawania CVV.

    Odnosiłem się do wywodów autorki, która nie może uwierzyć w ten prosty fakt,
    że dane jej karty być może zna pół świata :)

  • 32. Data: 2011-11-15 18:11:01
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 18:06:44 +0000 (UTC), Konfabulator napisał(a):

    > Odnosiłem się do wywodów autorki, która nie może uwierzyć w ten prosty fakt,
    > że dane jej karty być może zna pół świata :)

    No to ja jeszcze dodam, że przecież w sklepach mają kamery, często nad
    kasami i ochrona sobie spokojnie może taką kartę zobaczyć ;).

    Co mi ogólnie przypomniało, że muszę aktywować wznowioną kartę i dodać ją
    do amazonu i paypala, podając o zgrozo wszystkie dane (z wyjątkiem CVV w
    Amazonie) ;)

    --
    Kojer

  • 33. Data: 2011-11-15 19:34:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/15/2011 12:01 PM, Robert Kois wrote:

> [...]
    > autoryzacyjnych to jednak mniejszość.
    > Najpopularniejszy sklep na świecie nie wymaga nawet podawania CVV.

    ba, nawet daty waznosci nie musisz znac. przejdzie bez :)

  • 34. Data: 2011-11-15 20:19:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> writes:

    > Posiadacz Karty zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić
    > Bank, w przypadku gdy: Karta Kredytowa zostanie zagubiona,
    > skradziona lub zniszczona lub, jeśli będzie prawdopodobne,
    > że Karta Kredytowa może być wykorzystana
    > w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem z innego powodu,
    > jeśli Posiadacz Karty ma uzasadnione powody, aby przypuszczać,
    > że dowolna inna osoba zna lub może znać numer
    > PIN lub dowolna inna osoba zna lub może znać numer Karty
    > Kredytowej

    Swoja droga, kazdy klient powinien zawiadomic bank niezwlocznie
    po pierwszym uzyciu karty. Tak napisany regulamin to chyba tylko
    i wylacznie po to, by w razie potrzeby umyc rece.

    Dobrze ze nie chca trzymania numeru konta bankowego w tajemnicy,
    jak w niektorych krajach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2011-11-15 20:26:48
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-15 10:30, Konfabulator pisze:
    > Masz zadanie, kup i zapłać kartą w supermarkecie. Kasjerka wydrukuje dwa
    > wydruki, jeden dla Ciebie, drugi dla siebie. Teraz zobacz na swoim wydruku,
    > będziesz miała ukochane gwiazdki. Poproś też kasjerkę by zobaczyć jej wydruk.
    > Obyś nie dostała zawału:)

    Obydwa kwitki powinny być identyczne i obojętnie który może kasjerka
    wydać klientowi.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 36. Data: 2011-11-15 20:39:55
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-15 14:46, Ikselka pisze:
    > oraz ich wszyscy krewni i znajomi, jak również śmieciarze -
    > jesli kiedyś trafią na wyrzucone wydruki (jak to się już nieraz zdarzało w
    > innych firmach mających uobowiazek ustawowy dochowywania tajności danych
    > klientów).

    A śmieciarz razem z pokwitowaniem znajduje kartę i PIN?

    animka

  • 37. Data: 2011-11-15 21:28:11
    Od: "Konfabulator" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

    > Obydwa kwitki powinny być identyczne i obojętnie który może kasjerka
    > wydać klientowi.

    Sprawdź to, bo to kompletna bzdura. Pierwszy kwit z terminala zawsze idzie dla
    sprzedawcy, drugi dla klienta to kopia i wywoływany jest przez sprzedawcę i w
    ogóle jest opcjonalny.

  • 38. Data: 2011-11-15 21:29:43
    Od: "Konfabulator" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

    > A śmieciarz razem z pokwitowaniem znajduje kartę i PIN?

    A po co fraudantowi MO/TO/IO fizyczna karta, a tym bardziej pin?

  • 39. Data: 2011-11-15 22:10:48
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-15 22:28, Konfabulator pisze:

    > Sprawdź to, bo to kompletna bzdura. Pierwszy kwit z terminala zawsze idzie dla
    > sprzedawcy, drugi dla klienta to kopia i wywoływany jest przez sprzedawcę i w
    > ogóle jest opcjonalny.

    To ja widocznie chodzę do innych supermarketów. Zresztą to zależy od
    terminala.
    Tutaj prawie wszystkie markety mają stare terminale. Troszeczkę inaczej
    zaś działa terminal w delikatesach BOMI (może nowszy?)

    animka

  • 40. Data: 2011-11-15 22:12:07
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-15 22:29, Konfabulator pisze:

    > A po co fraudantowi MO/TO/IO fizyczna karta, a tym bardziej pin?

    To jak ukradnie pieniądze z karty? Śmieciarz nie jest pracownikiem banku
    i wiele nie może :-)

    animka