  • 11. Data: 2008-02-18 06:11:11
    Temat: Re: "Pieniadze jako dług" - film
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    01101001100010 pisze:

    > a ciekawe ze zaden audyt nie weryfikuje co rzad sobie podrukowal
    jak to nie? poczytaj o agregatach M1,M2 i M3

  • 12. Data: 2008-02-18 06:13:30
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    piotrek pisze:

    > to jest nasz dług:
    > http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzen
    ie/publikacje/zsp_2007_11.pdf?PortalMF=7db5563c345b9
    bc465757b7e208bb10a

    > a tu dochód:
    > http://www.egospodarka.pl/19891,Polski-PKB-w-2006-r,
    1,39,1.html

    Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej - rozdział X - Finanse Publiczne.
    Mówi ona między innymi, iż nie wolno zaciągać pożyczek lub udzielać
    gwarancji i poręczeń, w następstwie których państwowy dług publiczny
    przekroczy 3/5 wartości produktu krajowego brutto.

    Nie wiem skad te 3% mi sie wzielo. Tak czy siak dlug nie moze narastac
    by sie system zawalil jak we wspomnianym filmiku.

  • 13. Data: 2008-02-18 06:15:36
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    A to fajny licznik dlugu tym razem w euro i Francji ale
    fajnie cyka jak bomba
    http://cluaran.free.fr/dette.html

  • 14. Data: 2008-02-18 09:23:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

> [...]
    >

    > Nie wiem skad te 3% mi sie wzielo. Tak czy siak dlug nie moze narastac
    > by sie system zawalil jak we wspomnianym filmiku.

    To ile obecnie nasz dług wynosi?

    I czy wlicza się do niego (i dlaczego nie?) lawinowy wzrost wysokości
    kwot koniecznych na wypłatę emerytur w najbliższych kilkunastu latach? W
    dużej mierze są one zapewniane przez państwo (dotacje do ZUS, które się
    będą zwiększać), natomiast obecnym bilansie długów nie są uwzględniane.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-02-18 10:08:18
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Liwiusz pisze:
    omnianym filmiku.

    > To ile obecnie nasz dług wynosi?

    No przeciez napisane na stronie MinFin ze cos pod 500mld PLN

> [...]
    > dużej mierze są one zapewniane przez państwo (dotacje do ZUS, które się
    > będą zwiększać), natomiast obecnym bilansie długów nie są uwzględniane.

    FUS finasowany jest z podatkow a dokladnie z budzetu panstwa. Obecnie to
    chyba 27mld deficytu na 2008r przewidziano.

  • 16. Data: 2008-02-18 10:18:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:
> [...]
    >
    > FUS finasowany jest z podatkow a dokladnie z budzetu panstwa. Obecnie to
    > chyba 27mld deficytu na 2008r przewidziano.

    A po uwzględnieniu (rosnących) dotacji na kolejne 5...15 lat, to o
    ile już limit 3/5 przekraczamy?

    Chodzi mi o to, że nie ma co się łudzić gwarancjami typu 3/5 PKB.
    Budżet Polski jest już zadłużony na swoją wielokrotność i to na wiele
    lat wprzód. Prędzej czy później rosnących wydatków nie będzie można już
    załatać wypuszczaniem kolejnych obligacji.

    Oj, będzie się działo! :)

  • 17. Data: 2008-02-18 10:34:24
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > lat wprzód. Prędzej czy później rosnących wydatków nie będzie można już
    > załatać wypuszczaniem kolejnych obligacji.

    Jak kazdy kraj. Kiedys trzeba bedzie zacisnac pasa. Poki co zadluzenie
    nie rosnie wzgledem PKB wiec jest ok. Jak PKB bedzie nie daj boze ujemne
    to zacznie sie zaciskanie pasa. A reforma emerytalna bedzie trzeba ja
    dokonczyc i tyle niezaleznie od wrzaskow gornikow i mundurowcow.

  • 18. Data: 2008-02-18 12:03:36
    Od: 01101001100010 <d...@g...com>

    On Feb 18, 11:34 am, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

> [...]
    > to zacznie sie zaciskanie pasa. A reforma emerytalna bedzie trzeba ja
    > dokonczyc i tyle niezaleznie od wrzaskow gornikow i mundurowcow.

    LOL wiec jednak ... teraz "kazdy kraj" ... no pewnie skoro kazdy
    kradnie to my tez tak ??! LOL
    Ty dalej nic nie rozumiesz wlasnie w filmie bylo wytlumaczone dlaczego
    PKB _BEDZIE_ ujemne, nawet cytuja jakiegos ekonomiste dlaczego. Caly
    obecny bandycki system bankowy opiera sie na drukowaniu pustego
    pieniadza, na pobieraniu odstetek od nieistniejacych srodkow trwalych.
    I wcale nie dotyczy to bankow jednego kraju USA ale rowniez Europy,
    Azji... ba cala idea obecnej bankowsci narodzila sie wlasnie w
    Europie. A twoja odpowiedz o M1 M2 M3 tylko potwierdza ze albo nie
    orientujesz sie albo zupelnie dales oglupic. Otoz w USA M3 juz dawno
    bank centralny nie publikuje wiec nie rozumiem co niby chciales
    audytowac ? A w Polsce z kolei nikt nie audytuje danych o dlugu czy
    chocby o inflacji cen zywnosci. Przypuszczam ze owo "dokanczanie
    reformy" w twoim rozumieniu to po prostu nalezy okrasc ludzi bo tylko
    w ten sposob zadluzenie przestanie rosnac. W innym poscie:

    > No wlasnie nadmierna kreacja pieniadza to klopot dla banku
    > stad normalne banki nie dmuchaja kredytow na prawo i lewo.

    owszem dmuchaja bo z tego zyja ... banki z bańki LOL

    > Jak ktos ma lokaty w takim banku to jest to jego wybor.

    niby skad glupi kient ma dokonac swiadomego wyboru. Bańk daje kredyt
    to bierze. A poza tym ten wspomniany bańk angielski mial calkiem dobra
    renome hehe.

    > Bank moze pozyczyc tylko tyle o ile
    > wzrosnie przyszly przychod i majatek kredytobiorcy.

    Tak i w tym celu bańk zatrudnia wrozki zeby mogl poznac przyszly
    przychod i wzrost majatku LOL Ciemnota gora !

  • 19. Data: 2008-02-18 12:56:19
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    01101001100010 pisze:

> [...]
    > Ty dalej nic nie rozumiesz wlasnie w filmie bylo wytlumaczone dlaczego
    > PKB _BEDZIE_ ujemne, nawet cytuja jakiegos ekonomiste dlaczego.

    PKB moze byc ujemne nominalnie i nic w tym dziwnego. Jednak przy recesji
    mowimy tylko o zmiejszenius sie przyrostu PKB.

> [...]
    > pieniadza, na pobieraniu odstetek od nieistniejacych srodkow trwalych.
    > I wcale nie dotyczy to bankow jednego kraju USA ale rowniez Europy,

    Frazesy i slogany.

    >A w Polsce z kolei nikt nie audytuje danych o dlugu czy
    > chocby o inflacji cen zywnosci.

    A to teraz w sklepach ceny zywnosci sa tajne ?
    Ja tam co tydzien widze rozne koszyki inflacyjne
    produkowane przez dziennikarzy czy ekonomistow.

    Rzeczywista inflacja to takie cos co kazdy w niej widzi co innego.
    Dla ludzi biednych gdzie zywnosc stanowi 100% wydatkow
    to koszyk dobr z ktorych nalezalo by liczyc inflacje jest inny
    niz dla osoby z dochadami 100tys miesiecznie dla ktorych wzrost zywnosci
    nie ma zadnego znaczenia na wzrost struktury wydatkow.

    >Przypuszczam ze owo "dokanczanie
    > reformy" w twoim rozumieniu to po prostu nalezy okrasc ludzi bo tylko
    > w ten sposob zadluzenie przestanie rosnac. W innym poscie:

    Oczywiscie zeby zadluzenie zmalalo nalezy
    a) ograniczyc wydatki
    b) zwiekszyc przychody

    to zadna tajemnica, dlug publiczny przy rosnacym PKB moze rosnac sobie
    najwazniejsze zeby nie przekroczyl jakiejs kotwicy obojetnie czy to 60%
    PKB czy 20% grunt ze taka granica jest zapisana w konstytucji.

    > owszem dmuchaja bo z tego zyja ... banki z bańki LOL

    Do czasu az banka pekie wtedy banki robia kaput i hak im w smak.

    > niby skad glupi kient ma dokonac swiadomego wyboru. Bańk daje kredyt
    > to bierze. A poza tym ten wspomniany bańk angielski mial calkiem dobra
    > renome hehe.

    Ja mowie o lokatach, upadek banku kredytujacego mnie WISI, mi
    oprocentowanie nie wzrosnie mam umowe. W wypadku lokat powierzenie
    bankowi ktory daje kredyty gołodupcom to własny wybór i ryzyko.

    > Tak i w tym celu bańk zatrudnia wrozki zeby mogl poznac przyszly
    > przychod i wzrost majatku LOL Ciemnota gora !

    Brałeś kiedys kredyt, bank wie o tobie wiecej niz ty sam ?

    Ciemnota to jest gdy sie oglada filmiki lewicowych oszolomow bez
    zrozumienia.

  • 20. Data: 2008-02-18 13:02:45
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> napisał w wiadomości

    > PKB moze byc ujemne nominalnie i nic w tym dziwnego. Jednak przy recesji
    > mowimy tylko o zmiejszenius sie przyrostu PKB.

    Co musialoby sie wydarzyc, aby PKB bylo nominalnie ujemne? Bo nie wyobrazam
    sobie za bardzo takiej sytuacji. Co wiecej nie wydaje mi sie ona mozliwa.

    marekz