  • 1. Data: 2002-06-28 13:14:11
    Temat: Pioneer Obligacji 2 FIM
    Od: "-= CZART =-" <c...@w...pl>

    witam
    w banku peko s.a. namawiaja mnie do zakupu czegoś takiego jak napisałem w
    temacie i byli przy tym bardzo mili ;), ale
    ja sie na tym nie bardzo znam i chciałem tu na grupie spytać jakiegoś
    fachowca co o tym myśli? czy to jest dobre i jakie ryzyko ponoszę ?
    ewentualnie gdzie mozna dobrze ulokować forse.? ;)

    bardziej ufam lokatom terminowym mimo tego Belki

  • 2. Data: 2002-06-28 15:04:21
    Temat: Re: Pioneer Obligacji 2 FIM
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

    Użytkownik "-= CZART =-" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ewentualnie gdzie mozna dobrze ulokować forse.? ;)
    >

    > bardziej ufam lokatom terminowym mimo tego Belki

    W dluzszym terminie oplaca sie miec obligacje.
    Pinieer II jest pewny, choc przed decyzja zakupu porownaj wyniki
    iniyych funduszy obligacyjnych.

    Zastanow sie czy nie lepiej samemu kupic obligacje na gieldzie.

    Od lokaty Pioneer II (oraz obligacje) roznia sie tym, ze:
    1) placisz prowizje w Pioneer i na gieldzie,
    od lokaty nie placisz prowizji
    2) w Pioneer jak i na gieldzie pieniadze nie sa zamrozone,
    a w lokacie sa

    Oprocentowanie obligacji jak i w Pioneerze sa zdaje sie
    korzystniejsze o pare punktow procentowych
    (sprawdz to, nie mam przy sobie danych).

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 3. Data: 2002-06-28 17:08:50
    Temat: (OT) Pioneer Obligacji 2 FIM i reklama
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > witam
    > w banku peko s.a. namawiaja mnie do zakupu czegoś takiego

    Ale reklame maja fajna ;-) dzis leciala na TVN

    --
    ________________
    A jeśli przyjdzie mój czas, nie mów że coś się stało. Zapłacz na moim grobie

  • 4. Data: 2002-06-28 19:41:19
    Od: "-= CZART =-" <c...@w...pl>

    mam to gdzies zakładam lokaty
    w tych funduszach to musiał bym siąść z tydzień żeby sie zorientować ;)

  • 5. Data: 2002-06-29 05:14:34
    Od: "hosi" <hosi@_usun_to_o2.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@k...net.pl> napisał:

    > Oprocentowanie obligacji jak i w Pioneerze sa zdaje sie
    > korzystniejsze o pare punktow procentowych
    > (sprawdz to, nie mam przy sobie danych).

    Ale biorąc pod uwagę ich warunki:
    - opłata za wydanie 1 certyfikatu: 1,5zł, czyli
    na wstępie padaka na 15zł ponieważ minimum trzeba kupić
    10 certyfikatów. Przy zainwestowaniu 10k trzeba dla nich
    odliczyć 150zł;
    - bank odkupuje certyfikaty po cenie odpowiadającej
    99% wartości certyfikatu + do tego każe sobie zapłacić
    0,1% prowizji!!!

    Sumując to wszystko, różnica ewentualnych zysków z tego
    funduszu do zysków z lokat znacznie się zaciera.

    hosi

  • 6. Data: 2002-06-29 12:28:04
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Sumując to wszystko, różnica ewentualnych zysków z tego
    > funduszu do zysków z lokat znacznie się zaciera.

    Ja kupilem 10 tych z Millennium BIG BG - arbiotrazowych. No i facet, to pan
    bedzie wplacal gotowjke, a ja ze nie z rachunku (1045 zl ;)

    No i kurde podsluchuje z boksu obok rozmowe - Pan X chcial wykorzystac linie
    kredytowa. ale on chcial 175 tys, a ja mam 165 tysiecy w papierach, ble ble
    ble.
    no to ja sobie pomyslalem, no to istotnie, z czym ja do ludzi ide ;)))

  • 7. Data: 2002-07-01 12:58:09
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "hosi" <hosi@_usun_to_o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 0,1% prowizji!!!
    >
    > Sumując to wszystko, różnica ewentualnych zysków z tego
    > funduszu do zysków z lokat znacznie się zaciera.

    Jak dla mnie ten Pioneer to ściema dla naiwnych podobnie jak lokaty
    antybelkowe w listopadzie zeszłego roku.
    Zakładamy, że certyfikaty trzymama do końca, czyli do grudnia 2003.
    Jeżeli zysk na certyfikatach wyniesie 9% to po odliczeniu prowizji i opłat
    to zyskam realnie 6.30%, przy zysku 10% realnie dostanę 7.29%.

    Jeżeli w między czasie będę chciał to sprzedać to muszę liczyć się dodatkowo
    z 20% belką.
    Naprawdę to rewelacja, już biegnę zamawiać te certyfikaty ;->>>

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-07-01 17:45:45
    Od: "m" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dodatkowo
    > z 20% belką.
    > Naprawdę to rewelacja, już biegnę zamawiać te certyfikaty ;->>>

    policzylabym to inaczej:
    To oczywiście w dużym zaokrągleniu...

    certyfikaty:
    wpłacam 1.000
    prowizja na dzieńdobry 1,5% - 15 zl
    prowizja na dowidzenia 1% od kwoty +przyrosłych "odsetek" (985zł *ok 11%
    (za rok i 3 miesiące) = 109 zł + 985 = 1094) - 1% ok 11zł
    czyli po roku i 3 miesiącach dostaję 1083zł i jeszcze minus 0,1% prowizji od
    sprzedaży. = 1082

    zwykły fundusz.
    mam 1000 zł, inwestowany na te same rok i 3 miesiące 1110 zł
    płacę podatek 20% od 110 zł to 88 zł.zostaje.
    czyli mam 1088 zł bez certyfikatów

    a nie uwzględniam ok 1,5 miesiąca na zarejestrowanie certyfikatów i czas do
    pierwszej wyceny.
    jeśli się doliczy, że mój 1000 zł przez te 1,5 miesiąca pracuje to różnica
    na niekorzysc certyfikatow bedzie jeszcze większa.

    W tym konkretnym wypadku - lepiej zapłacić podatek....

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-07-02 09:06:07
    Od: t...@p...onet.pl

    On Mon, 1 Jul 2002 19:45:45 +0200, "m" <m...@i...pl> wrote:

    Zapominasz, ze w zwyklym funduszu tez sa oplaty za prowadzenie, tylko
    ze ukryte, bo podawana wartosc jednostki funduszu jest netto, czyli
    juz po odliczeniu kosztow funduszu. To moze byc 2-2.5%.
    IMHO po uwzglednieniu tego jednak bardziej sie oplaca ten nowy
    Pioneer.

    pzdr
    Mareczek

  • 10. Data: 2002-07-02 16:35:46
    Od: "m" <m...@i...pl>

    Pamietaj, że ten nowy Pioneer bedzie inwestował tak jak Pioneer Obligacji -
    a wiec oplaty za zarządzanie (te ukryte o których mówisz) są w ich
    reklamowej kalkulacji uwzględnione (każde TFI pobiera opłatę za zarządzanie
    od aktywów netto rocznie i zmienia się to w zależnośći od Towarzystwa mniej
    więcej od 1,25% do 2,5% w przypadku funduszy bezpiecznych)
    Pioneer Certyfikatowy nie bedzie miał lepszej rentowności niż najlepsze TFI
    Obligacyjne, nie ma żadnej rentowności gwarantowanej, prowizja za zakup i
    sprzedaż jest taka sama niezależnie od kwoty. Niezależnie więc, czy wpłacisz
    1000 czy 10000 zł kwota którą wpłacasz zostanie pomniejszona o 1,5% na
    wstępie, a z końcowej zostanie zabrane 1,1%. (oprócz opłaty za zarządzanie
    aktywami oczywiście :-) - ta jest pobierana cały czas po 1/365 dziennie od
    aktywów netto funduszu :-)

    Jeżeli w grudniu 2003 posiadacz Certyfikatów Pioneera zarobi więcej niż
    posiadacz Funduszu Obligacyjnego Unikorony, DWS, czy Skarbca na przykład to
    będzie miał wiele szczęścia (według mnie oczywiście :-)
    Również według mnie tylko - nie warto ryzykować w tym konkretnym wypadku.
    Mirka