  • 21. Data: 2010-05-28 06:33:39
    Temat: Re: Placenie pay pass
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 26 May 2010 12:17:11 -0700, Clegan napisał(a):

    > Na co komu paypass ?

    Kiedyś w erze gotówki/czeków też pewnie mówili na co komu karta? Tak to
    już jest, po prostu ewolucja - czy tego chcemy czy nie. Za jakiś czas
    powoli zacznie znikać paypass, bo będziemy płacić telefonem, odciskiem
    palca albo chipem zaszytym gdzieś pod skórą i też pewnie będziemy się
    dziwić ;)

    --
    xbartx

  • 22. Data: 2010-05-28 06:34:20
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 27 Maj, 23:37, "MD" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Może nie wyraziłem się jasno - transakcie do np. 100 czy 200zł czy ile tam
    > kto chce mogą być bez PINu. Czyli kupuję, sprzedawca wklepuje kwotę, a ja
    > tylko wkładam kartę na sekundę czy dwie, albo przeciągam w ułamek sekundy
    > czyli system działa szybciej niż PP, a nie wymaga inwestycji.

    Tyle, ze nikt nie chce ponosic ryzyka fraudu.

    > A nie zastanawia Cię dlaczego nie masz możliwości "kupienia" karty, która by
    > nie wymagałą pinu ani podpisu, ani nie była kartą PP?

    Karty paskowe niczego nie wymagaja, tloczone tez. Tyle, ze akceptanci
    nie chca ponosic ryzyka.

    > Jasne, to nie ma znaczenia, bo to płaci wujek z Ameryki... nie bądź
    > śmieszny, bo jeszcze uwierzę, że nie wiesz, iż Ty czy ja za to płacimy.

    Sam jestes smieszny, bo nie widzisz mozliwosci zastosowania na szersza
    skale, a gdy obroty wzrosna to aklajer, oraganizacja i issuer beda
    zarabiac wiecej. Sa miejsca gdzie jest wykonywana masa transakcji o
    niskiej wartosci. Tam nie ma zachety do placenia karta, bo transakcja
    trwa zbyt dlugo. PP daje mozliwosc wejscia do tych punktow.

    > Tu się zgodzę, ale wystarczy, aby np. użytkownik deklarował kwotę zwolnienia
    > od tej odpowiedzialności - tak jak np. w przypwadku PP jest to 50zł. Po
    > prostu deklaruję np. 200zł bez PINu i po problemie.

    Moze sobie deklarowac co chce, bo ustawa mowi cos zupelnie innego, a
    dodatkowo zeby sprawdzic deklaracje trzeba polaczyc sie z systemem
    issuera, czyli mozna rownie swobodnie przeprowadzic autoryzacje.

    MK

  • 23. Data: 2010-05-28 06:35:56
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 27 Maj, 23:40, "MD" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > A niby PP jak zblizasz karte to co innego robi jak nie zczytuje chipa?
    > Zczytanie stykiem czy bez styku to róznica milisekund i to na korzysc
    > stykowej formy przekzu danych.

    Niestety tak nie jest, bo zanim na pinpadzie mam prosbe o wpisanie
    pinu to pp juz dawno mam zaplacone.

    MK

  • 24. Data: 2010-05-28 06:39:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 27 May 2010 23:35:56 -0700, MK napisał(a):

    > Niestety tak nie jest, bo zanim na pinpadzie mam prosbe o wpisanie pinu
    > to pp juz dawno mam zaplacone.

    Płacenie pp mimo swojej względnej szybkości i łatwości jedną zasadniczą
    wadę. Jeżeli nie możemy wyciągnąć naszej złoto-platynowej karty czarnej
    jak smoła z mega superaśnym zdjęciem, to na cholera nam ten cały
    paypass ;)

    --
    xbartx

  • 25. Data: 2010-05-28 06:48:25
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 28 Maj, 08:39, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > wadę. Jeżeli nie możemy wyciągnąć naszej złoto-platynowej karty czarnej
    > jak smoła z mega superaśnym zdjęciem, to na cholera nam ten cały

    Ale mozesz wyciagnac swojego super dizajnerskiego iPhona albo HTC ;).
    Nie wiem czy na rynku sa juz dostepne zagarki MC z paypassem ale to
    moze byc hit ;).

    MK

  • 26. Data: 2010-05-28 06:53:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 27 May 2010 23:48:25 -0700, MK napisał(a):

    > Ale mozesz wyciagnac swojego super dizajnerskiego iPhona albo HTC ;).
    > Nie wiem czy na rynku sa juz dostepne zagarki MC z paypassem ale to moze
    > byc hit ;).

    No wiesz ajfona, to już niedługo każdy będzie mógł mieć. Do tego każdy
    wygląda tak samo, no chyba że jakaś właśnie wersja gold-platinium-
    diament, to tak. Zegarek to już lepiej, to będzie można przez jakiś czas
    się wozić, dopóki nie będzie można kupić z chin takiego z 7 melodyjkami i
    paypassem ;)

    --
    xbartx

  • 27. Data: 2010-05-28 06:55:08
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    MK <m...@i...pl> writes:

    [..]

    > Ale mozesz wyciagnac swojego super dizajnerskiego iPhona albo HTC ;).
    > Nie wiem czy na rynku sa juz dostepne zagarki MC z paypassem ale to
    > moze byc hit ;).

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/-2060081.html

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 28. Data: 2010-05-28 07:56:03
    Od: Marx <M...@n...com>

    A jak z bezpieczenstwem PP?
    Marx

  • 29. Data: 2010-05-28 07:56:56
    Od: "Piotr Galka" <p...@C...pl>

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Niestety tak nie jest, bo zanim na pinpadzie mam prosbe o wpisanie
    > pinu to pp juz dawno mam zaplacone.

    Róznica techniczna miedzy karta z procesorem a PP to tylko sposób
    komunikacji procesora w karcie z czytnikiem.
    Przy kontakcie stykowym:
    - zasilenie procesora w karcie nastepuje natychmiast.
    - nie ma problemu z komunikacja z szybkoscia rzedu 5Mbps (Mega bitów na
    sekunde) i to w obie strony jednoczesnie.
    - nie ma problemu z wydajnoscia procesora bo nic nie stoi na przeszkodzie
    aby sobie pobral 200mA czy wiecej.
    Przy kontakcie zblizeniowym:
    - zasilenie procesora w karcie wymaga zgromadzenia energii z pola
    wytwarzanego przez czytnik - kilka ms, chyba, ze karty PP maja baterie, ale
    nie przypuszczam,
    - nie wiem jaki jest standard radiowy, ale jesli najpopularniejszy obecnie
    13,56MHz to predkosc komunikacji jest rzedu 10kbps (czytnik->karta) (500
    razy wolniej) i 100kbps (karta -> czytnik) (50 razy wolniej),
    - trzeba sie bardzo ograniczac z poborem mocy przez procesor (mysle ze kilka
    mA to góra).

    Pobór mocy przez procesor przeklada sie mniej wiecej liniowo na jego
    mozliwosci obliczeniowe (szybkosc wykonania algorytmów kryptograficznych).
    Przypuszczam, ze wlasnie ograniczenia dostepnej mocy obliczeniowej
    prawdopodobnie sklonily autorów Mifare do przyjecia prostrzych algorytmów i
    ufanie, ze ich utajnienie cos da (zaden system kryptograficzny bazujacy na
    tajnosci algorytmów nie sprawdzil sie w historii) no i stalo sie powodem
    kompromitacji Mifare.

    Podsumowujac.
    1. To, ze prosba o pin pojawia sie po tak dlugim czasie na pewno nie wynika
    z wolniejszego dzialania karty z procesorem niz PP.
    2. Gdyby PP wymagalo PINu prosba pojawila by sie na pewno pózniej (moze o
    kilkanascie ms).
    3. Mam watpliwosci co do kryptograficznego bezpieczenstwa PP.
    P.G.

  • 30. Data: 2010-05-28 14:37:43
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 28 Maj, 08:26, MK <m...@i...pl> wrote:

    > Sprobuj sobie odpowiedziec jakie sa mozliwosci zastowowania terminali
    > PP. W tej chwili terminale sa kombajnami do obslugi wielu typow kart
    > (pasek, chip, pp). Mozna jednak zainstalowac tylko czesc, np tylko pp.
    Niech sobie będą - ja się pytam dlaczego wystawiają do klienta tylko
    pp a nie zwykłe pinówki ? Byłoby i wygodniej i bezpieczniej. Za proste
    żeby ktoś na to wpadł w naszym kochanym kraju ?

    > W takim razie najszybciej bedzie z pp.
    Tylko że rozmowa była o szybkości pasek vs. pinówka.