  • 1. Data: 2008-10-16 11:48:38
    Temat: Płacenie podczas wyjazdu za granicę
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    Witam!

    Wybieram się za granicę i chcę się zabezpieczyć
    przed ewentualnymi kłopotami.
    Moje obawy związane są z moim doświadczeniem
    z płaceniem kartą Visa w Barcelonie i w Nowym Jorku.
    W obu przypadkach karta się nie czytała, pomimo,
    że na przykład w Nowym Jorku, czytała się po chwili
    przy płaceniu za dostęp do terminala internetowego,
    który znajdował się w tej samej sali co recepcja.
    W obu przypadkach skończyło się na płaceniu gotówką.
    Dla ścisłości dodam, że w tych dwóch przypadkach
    fizycznie były to różne karty, bo miało to miejsce
    w różnych latach.
    Oczywiście na koncie była wystarczająca ilość pieniędzy.
    Tym razem jednak nie chcę zabierać tyle gotówki,
    stąd moje pytanie - jak można się zabezpieczyć przed
    takimi przypadkami?
    Bardzo proszę o Państwa rady w tym względzie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-10-16 11:57:33
    Temat: Re: Płacenie podczas wyjazdu za granicę
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "XXX" <X...@Z...eu> napisał w wiadomości

    > Moje obawy związane są z moim doświadczeniem
    > z płaceniem kartą Visa w Barcelonie i w Nowym Jorku.

    W BCN dziesiątki razy płaciłem różnymi kartami i nie doświadczyłem żadnych
    problemów. Może więc to jednak w jakiś sposób wina karty.

    marekz

  • 3. Data: 2008-10-16 12:07:16
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "XXX" <X...@Z...eu> napisał w wiadomości

    > W BCN dziesiątki razy płaciłem różnymi kartami i nie doświadczyłem żadnych
    problemów. Może więc to jednak w jakiś sposób wina
    > karty.

    Ja też dziesiątki razy w różnych miejscach tymi samymi kartami
    z pozytywnym skutkiem. Jak jednak widać pewności nie ma.
    Sprawa jest stosunkowo prosta gdy zdarzy się to w kraju.
    Za granią sprawa wygląda inaczej. Bo co w takiej sytuacji zrobić
    gdy nie ma się przy sobie gotówki?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-10-16 12:10:05
    Temat: Re: Płacenie podczas wyjazdu za granic
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MarekZ wrote:

    > W BCN dziesiątki razy płaciłem różnymi kartami i nie doświadczyłem
    > żadnych problemów. Może więc to jednak w jakiś sposób wina karty.

    Ja też płaciłem różnymi i doświadczałem, aż do resetu automatu biletowego w
    metrze włącznie :-)
    BTW: w metrze nie zapłaciłem żadną kartą z posiadanych dwóch wypukłych i
    trzech płaskich.
    Też wina kart?

  • 5. Data: 2008-10-16 14:25:55
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > biletowego w metrze włącznie :-)
    > BTW: w metrze nie zapłaciłem żadną kartą z posiadanych dwóch wypukłych i

    Metro w BCN ma jakies lipne automaty, bo mi nie chcial przeczytac delfina
    z mbanku -- karta wyjezdzala i wjezdzala z powrotem kilka razy, w koncu
    zlapalem ja i wyjalem, w automacie obok natychmiast zostala przeczytana.

  • 6. Data: 2008-10-16 16:01:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w metrze włącznie :-)
    > BTW: w metrze nie zapłaciłem żadną kartą z posiadanych dwóch wypukłych i

    Nie mam pojęcia, pewnie raczej tak. Ja płaciłem kartami ING, Multibank,
    Raiffeisen. Nigdy żadnych problemów. Oprócz tego płaciłem kartami
    hiszpańskkimi i też bez kłopotów.

    marekz

  • 7. Data: 2008-10-16 16:08:16
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    -- karta wyjezdzala i wjezdzala z powrotem
    > kilka razy, w koncu zlapalem ja i wyjalem, w automacie obok natychmiast zostala

    W moim przypadku był to hotel w Barcelonie, jeden z lepszych hoteli
    w tym mieście. W Nowym Jorku też spotkało mnie to w hotelu.
    Z zakupów można zrezygnować. Natomiast gdy zdarzy się to gdy
    wreszcie po całym dniu późnym wieczorem trafia się do hotelu,
    to perspektywa szukania bankomatu jest mało ciekawa. Jeszcze gorzej
    gdy trzeba zapłacić w restauracji i już odwrócić się tego nie da. :-)

    Nie szukam tutaj potwierdzenia, że karty lub czytniki bywają zawodne,
    bo to wiem. Chodzi o to co można zrobić przed wyjazdem żeby za granicą
    nie znaleźć się w takiej sytuacji.
    Może można wykupić jakieś bony podróżne, które w razie niewykorzystania
    można odsprzedać po powrocie bez strat?
    Jakieś inne sprawdzone pomysły?

    Proszę o rady. Chyba nie jestem pierwszą osobą która się nad tym zastanawia.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-10-16 16:11:05
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MarekZ wrote:

    > Nie mam pojęcia, pewnie raczej tak. Ja płaciłem kartami ING,
    > Multibank, Raiffeisen. Nigdy żadnych problemów.

    Raczej nie. Jedna z moich była z Multibanku.
    Za to w tej regionalnej kolejce dojazdowej działała mi tylko kredytowa karta
    BPH.
    Ogólnie: dziwnie mi się tam płaciło kartami.

  • 9. Data: 2008-10-16 16:58:46
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Raczej nie. Jedna z moich była z Multibanku.
    > Za to w tej regionalnej kolejce dojazdowej działała mi tylko kredytowa
    > karta BPH.

    Masz na myśli, to co się T-10 kupuje na przykład? Czyli metro? W automacie
    na końcowej stacji na lotnisku kupowałem kartą dużo razy.

    Bo w Renfe chyba nie płaci się kartami w automatach, przynajmniej tych od
    biletów media dinstancia czyli regionalnych - tam tylko gotówka...

    > Ogólnie: dziwnie mi się tam płaciło kartami.

    Ja nie mam żadnych negatywnych wspomnnień. Moja karta z Multi to była
    kredytowa Visa wypukła. BPH chyba nigdy nie użyłem w BCN. :-)

    marekz

  • 10. Data: 2008-10-16 17:18:42
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    Dziękuję za liczne odpowiedzi, ale one nie rozwiązuję mojego problemu.
    To, że większość kart nie powoduje problemu, ale czasami się zdarzają
    jest faktem.
    Nie wybieram się do Barcelony, więc doświadczenia akurat stamtąd nic
    mi nie pomogą.

    Pozwolę sobie jeszcze raz powtórzyć moją prośbę:
    Chodzi o to co można zrobić przed wyjazdem żeby za granicą nie znaleźć
    się w takiej sytuacji gdy karta się nie czyta, nieważne czy z powodu karty
    czy czytnika.