  • 21. Data: 2008-10-17 15:56:22
    Temat: Re: Płacenie podczas wyjazdu za granic
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MarekZ wrote:

    > Masz na myśli, to co się T-10 kupuje na przykład? Czyli metro? W
    > automacie na końcowej stacji na lotnisku kupowałem kartą dużo razy.
    >
    > Bo w Renfe chyba nie płaci się kartami w automatach, przynajmniej
    > tych od biletów media dinstancia czyli regionalnych - tam tylko
    > gotówka...

    Nie, T-10 to AFAIR bilet na metro.
    Mam na myśli to czym z Placu Katalońskiego można dojechać np. do Ruby albo
    dalej do Terrasy.
    W Ruby na pewno były automaty biletowe.

  • 22. Data: 2008-10-17 17:35:29
    Temat: Re: Płacenie podczas wyjazdu za granicę
    Od: "Filip Lach" <f...@N...gazeta.pl>

    XXX <X...@Z...eu> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Wybieram się za granicę i chcę się zabezpieczyć
    > przed ewentualnymi kłopotami.
    > Moje obawy związane są z moim doświadczeniem
    > z płaceniem kartą Visa w Barcelonie i w Nowym Jorku.
    > W obu przypadkach karta się nie czytała, pomimo,
    > że na przykład w Nowym Jorku, czytała się po chwili
    > przy płaceniu za dostęp do terminala internetowego,
    > który znajdował się w tej samej sali co recepcja.
    > W obu przypadkach skończyło się na płaceniu gotówką.
    > Dla ścisłości dodam, że w tych dwóch przypadkach
    > fizycznie były to różne karty, bo miało to miejsce
> [...]

    Karta jest karcie nierówna... i to dosłownie. Z moich doświadczeń wynika, że
    często są problemy z KK Nordei, która jest... bardzo cienka. Niektóre
    terminale jej nie łapią. W Polsce widać jest to dość powszechny problem, bo
    zdarzyło mi się kilka razy w hipermarkecie, że pani kasjerka po przeciągnięciu
    karty i braku jej odczytu wyjmowała reklamówkę plastikową, i tak opakowaną
    kartę przeciągała ponownie. Z dobrym skutkiem...

  • 23. Data: 2008-10-18 12:10:45
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    BPH, BGŻ, Millenium, Polbank, Citi, ...

    -----