  • 61. Data: 2023-09-07 09:07:09
    Temat: Re: Płacenie za granicą.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 września 2023 o 22:27:29 UTC+2 Dąbrowski napisał(a):

> [...]
    > -1,00
    > NATIONAL HYGIENE GROUP SAINT-
    > GILLES BEL
    >
    > 2023.08.09
    > -1,00
    > 2TL BRUSSEL - NOORD Brussel BEL
    >
    > 2023.08.16
    > -1,00
    > 2theloo Gare De L est Paris FRA
    >
    > 2023.08.16
    > -1,00
    > 2theloo Saint Lazare Paris FRA
    >
    > W Basel (Szwajcaria) na dworcu kartą nie dało się zapłacić ale automat
    > na wejściu do toalety przyjmował albo 1,50 CHF, albo 1,50 EUR.

    A automat pilnował i nie wpuszczał, gdy ktoś był w środku?
    W Wiśle nie dość, że okradł mnie z 3zł - zanim dał potwierdzenie
    to już minął timeout otwarcia drzwi - to jeszcze kogoś wpuścił
    zanim skończyłem!

  • 62. Data: 2023-09-07 10:18:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Sep 2023 22:27:29 +0200, Dąbrowski wrote:

    > Da się. Opłaty za toaletę.
    > 2023.08.07
    > -1,00
    > One Hundred Belgium bv Antwerpen
    > BEL

    Cywilizacja :-)

    Ale i u nas coraz wiecej automatow przyjmuje karty.

    J.

  • 63. Data: 2023-09-07 12:52:17
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl>

    > A to alior czy kantor aliora?

    Kantor Aliora

  • 64. Data: 2023-09-07 15:31:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 września 2023 o 22:27:29 UTC+2 Dąbrowski napisał(a):

    > W Basel (Szwajcaria) na dworcu kartą nie dało się zapłacić ale automat
    > na wejściu do toalety przyjmował albo 1,50 CHF, albo 1,50 EUR.

    Prawie jak w Albanii - albo 100 leków albo 1 EUR (w kantorze 1 EUR 103 leki).
    Zresztą i tak cholernie drogo w tej Szwajcarii, złote te kible czy jakie?
    Nawet w Gdańsku kibel w knajpie kosztuje 4zł (to i tak taniej niż zamówić herbatę - a
    potem
    się dowiedzieć, że toaleta nieczynna ;), widać po wyciągu że taka europejska średnia
    ;>

  • 65. Data: 2023-09-07 15:36:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 7 września 2023 o 12:52:20 UTC+2 Dąbrowski napisał(a):

    > Kantor Aliora

    No to niekonieczne wina serwisów.
    Ja miałem w marcu fraud z amazona, ale nie na 0 tylko na konkretne 10,69 USD
    przeliczone na 10,04 EUR.
    A ile pitolenia z reklamacją - wydrukuj formularz, wypełnij ręcznie, zeskanuj -
    komputerów nie mają?
    Wina ewidentnie kantoru aliora i numerowania kart po kolei.
    Może nawet dobrze, bo kończyła się ważność i nową kartę dostałem wcześniej, a nie
    akurat w lipcu.
    Tylko że w lipcu zaczęły przychodzić smsy i maile, że zaraz mi się kończy ważność
    karty i żeby zamówić nową ;P

  • 66. Data: 2023-09-07 19:27:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-09-06 o 22:27, Dąbrowski pisze:

    > W Basel (Szwajcaria) na dworcu kartą nie dało się zapłacić ale automat
    > na wejściu do toalety przyjmował albo 1,50 CHF, albo 1,50 EUR.

    Ładnie ceny rosną - ostatnio przeterminowało mi się kilka kwitów
    z niemieckich kilbli autostradowych a miałem jeszcze sprzed roku te po
    0,5Eur
    a teraz sikanie jest po 0,7Eur a w kilblu na dworcu Wrocław Główny PKP
    też kartą płaciłem kilka dni temu 4zł co by przy wtedy obowiązującym
    kursie wynosiło 0,85Eur - czyli cywilizacyjnie Wrocław tak pomiędzy
    Niemcami a Szwajcarią :-)

  • 67. Data: 2023-09-07 20:54:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Sep 2023 19:27:19 +0200, cef wrote:

> [...]
    > też kartą płaciłem kilka dni temu 4zł co by przy wtedy obowiązującym
    > kursie wynosiło 0,85Eur - czyli cywilizacyjnie Wrocław tak pomiędzy

    No, ja mialem szanse obserwowac te rewolucje cywilizacyjną w
    Niemczech.
    Gdzies tak przed 1998 wszystkie kible były bezpłatne. Taki zwyczaj.
    Gdzies tam na autostradzie się zdarzało, ze stał talerzyk,
    na którym niektórzy składali dobrowolne datki, a podejrzewam, ze
    Polacy podkradali te drobniaki.

    A potem się zaczeło ... w jakims duzym McD sie pojawił stolik,
    talerzyk i napis "wicie, rozumicie, sprzątanie kosztuje, sugerujemy
    dobrowolny datek w wysokosci ...", potem przy stoliku zasiadła baba
    i złym wzrokiem patrzyła na tych co nie dają.

    Potem sie pojawily bilety wstępu, ale darmowe dla klientów
    restauracji, potem wszyscy musieli płacic, ale przy zamówieniu posilku
    mozna było kwitek dać i rabat taki uzyskac, potem juz tylko rabat na
    część kwoty ... a ostatnio widze, ze autostradowy kibel, taki samotny,
    bez restauracji, ciągle bezpłatny.

    I tak mi chodzi po głowie ... czy to wtedy, okolice 2000, nie był
    skutek przyłączenia NRD.
    Brak pieniedzy w budzecie, czy trzeba było znaleźć zajecie dla
    bezrobotnych?

    J.

  • 68. Data: 2023-09-07 21:03:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Sep 2023 06:31:19 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Prawie jak w Albanii - albo 100 leków albo 1 EUR (w kantorze 1 EUR 103 leki).
    > Zresztą i tak cholernie drogo w tej Szwajcarii, złote te kible czy jakie?

    Drogi kraj.
    Placa minimalna wysoka, mieszkanie dla imigranta drogie ...

> [...]
    a potem
    > się dowiedzieć, że toaleta nieczynna ;), widać po wyciągu że taka europejska

    A ja nie pamietam, kiedy w Polsce za toaletę płaciłem.
    Chyba tylko w knajpkach nad Bałtykiem byly toalety zamkniete i darmowe
    tylko dla klientów.

    Fakt, że ja nietypowy turysta, jak idę w plener, to drzew dużo,
    jak zachodzę do knajpy, to na posiłek czy piwo, przeludnionych plaż
    unikam ...

    J.

  • 69. Data: 2023-09-07 21:35:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-09-07 o 20:54, J.F pisze:

> [...]
    > Gdzies tam na autostradzie się zdarzało, ze stał talerzyk,
    > na którym niektórzy składali dobrowolne datki, a podejrzewam, ze

    Talerzyki pamiętam.

    >... a ostatnio widze, ze autostradowy kibel, taki samotny,
    > bez restauracji, ciągle bezpłatny.

    I tam jest zawsze w tych kiblach bezpłatych niesamowicie zimna woda.
    Nie wiem jak oni to robią.
    Z reguły jest tam czysto, często widzę jak ktoś sprząta te
    bezrestauracyjne kible na zwykłych parkingach

    > I tak mi chodzi po głowie ... czy to wtedy, okolice 2000, nie był
    > skutek przyłączenia NRD.
    > Brak pieniedzy w budzecie, czy trzeba było znaleźć zajecie dla
    > bezrobotnych?

    Chyba nie, niewiele tych osób da się tak zatrudnić.

  • 70. Data: 2023-09-07 21:57:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Sep 2023 21:35:07 +0200, cef wrote:

    > I tam jest zawsze w tych kiblach bezpłatych niesamowicie zimna woda.
    > Nie wiem jak oni to robią.

    Nie grzeją?
    nie wiem - podciągneli tam wode i kanalizacje, czy mają zbiornik i
    dowożą, oraz szambo i wywożą?

    Bo moze trzeba patrzec gdzie ten zbiornik ?

    > Z reguły jest tam czysto, często widzę jak ktoś sprząta te
    > bezrestauracyjne kible na zwykłych parkingach

    No wlasnie - ktos sprząta, bo inaczej to zaraz bedzie bardzo brudno.

    Nie wiem - dowozą co chwila, czy dyzury tam maja - bo etat to tak
    8-24h trwa, a robota w takim kiblu to raczej nie na okrąglo.

    > Chyba nie, niewiele tych osób da się tak zatrudnić.

    oj, tych toalet troche jest, tzn wliczając restauracje itp.

    J.