  • 1. Data: 2004-02-20 09:18:04
    Temat: Plastikowe serce - odliczanie darowizn
    Od: "Danio" <n...@j...com>

    Witam,

    We wspomnianym kilka postow nizej artykule Polityki o kartach affinity
    ( http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1150
    735 )
    mowa jest o tym, ze pieniadze przekazywane przez bank organizacjom ktorych
    karty dotycza, banki moga sobie odpisywac jako koszty reklamy/sponsoringu (w
    wersji papierowej, na www jeszcze nie ma).
    Rozumiem ze przy karcie PekaoSA/Orkiestra ja daje zlotowke od transakcji i
    bank daje druga zlotowke - niech sobie odpisuje swoja czesc. Ale powyzsze
    stwierdzenie dotyczylo wszystkich kart.
    Czegos tu nie rozumiem: jezeli ja cos darowuje, to jak bank moze to sobie
    odpisywac?

    I drugie pytanie: teoretycznie moge odliczyc sobie w PITcie pieniadze
    przekazane jako darowizny organizacjom charytatywnym, o ile przekazuje je
    jako przelew bankowy. Czy w takim razie zlotowke od transakcji karta
    PekaoSA/Orkiestra moge sobie odpisac, proszac bank o wystawienie
    odpowiedniego zaswiadczenia na koniec roku?

    Pozdrawiam,
    --
    Tomek

    tomaszDOTdanieckiATwpDOTpl

  • 2. Data: 2004-02-20 10:09:06
    Temat: Re: Plastikowe serce - odliczanie darowizn
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Użytkownik Danio napisał:
> [...]
    > stwierdzenie dotyczylo wszystkich kart.
    > Czegos tu nie rozumiem: jezeli ja cos darowuje, to jak bank moze to sobie

    moze sie myle, ale zawsze zdawalo mi sie ze uzywajac takich kart jak np
    INTELIGO z SERCEM placisz tyle samo za dana rzecz jak przy zwyklej VE ,
    a to bank ze swoiej strony przelewa pieniadze za kazda taka transakcje
    na rzecz takiej organizacji.

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 3. Data: 2004-02-20 10:41:16
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> wrote:
> [...]
    > VE ,
    > a to bank ze swoiej strony przelewa pieniadze za kazda taka transakcje

    Tak,m ale w przypadku karty Pekao - do kazdego zakupu dokladasz zlotowke
    (bank tez doklada i jak sie okazuje moze ja podliczyc) :)

  • 4. Data: 2004-02-20 10:43:50
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Tak,m ale w przypadku karty Pekao - do kazdego zakupu dokladasz zlotowke
    > (bank tez doklada i jak sie okazuje moze ja podliczyc) :)

    a tego nie wiedzialem :-) myslalem ze dzila podobnie jak INTELIGO z
    SERCEM. dzieki za info.