  • 41. Data: 2008-10-16 09:49:12
    Temat: Re: Płatno?ć kart? tylko powyżej 20 zł.
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 16 Oct 2008 10:46:15 +0200, RobertS napisał(a):

    > jak widać może, bo wielu to robi...
    >
    > jak dla mnie znacznie gorszym zjawiskiem jest przerzucanie prowizji na
    > klientów, takie działanie powinno być bezwzględnie tępione!

    eCard tępi taką działalność, przynajmniej w odniesieniu do sprzedaży
    internetowej. W umowach jest zakaz stosowania wyższych cen dla sprzedaży
    online.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 42. Data: 2008-10-16 09:51:35
    Temat: Re: Płatność kartą tylko powyżej 20 zł.
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@p...pl>

    RobertS napisał(a):

    > od czego?

    od przyjmowania płatności kartami.

    > możliwe są 3 rozwiązania:
    > 1. płatność kartą bez limitów
    > 2. płatność z limitem np. LIDL
    > 3. brak płatności kartą...
    >
    > a klient ma wybór do którego sklepu pójść, jak nie podobają się limity
    > to odwiedź sklep gdzie ich nie ma lub płatność tylko gotówką...wolny
    > kraj, wolny wybór

    Tak też robię, ale dzięki za wskazówki.

  • 43. Data: 2008-10-16 10:22:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-16, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    [...]

    > eCard tępi taką działalność, przynajmniej w odniesieniu do sprzedaży
    > internetowej. W umowach jest zakaz stosowania wyższych cen dla sprzedaży
    > online.

    Ale nic nie zrobi jak sklep udzieli rabatu za płatność gotówką. :P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2008-10-16 10:40:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 16 Oct 2008 12:22:34 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Ale nic nie zrobi jak sklep udzieli rabatu za płatność gotówką.

    To prawda, zresztą nikomu nie można ani zakazać ustalenia cen z
    uwzględnieniem prowizji zewnętrznych (wszakże taki eCard to tylko i
    wyłącznie jeden z kontrahentów, który ma swój koszt -- niczym nie różni
    się to od księgowości, transportu itd.) bądź udzielania rabatów.

  • 45. Data: 2008-10-16 10:54:11
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > możliwe są 3 rozwiązania:
    > 1. płatność kartą bez limitów
    > 2. płatność z limitem np. LIDL
    > 3. brak płatności kartą...

    Więc powinny być też oznaczenia:

    1. Logo przyjmowanych kart
    2. Logo przyjmowanych kart i obok kwota minimalna
    3. Brak naklejek

    Grzexs

  • 46. Data: 2008-10-16 11:00:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 16 Oct 2008 10:41:45 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Co nie jest argumentem, że sprzedawca nie może wprowadzać limitów.

    Z tym nie polemizuję. Dopóki karta nie jest prawnym środkiem
    płatniczym, to w zasadzie w relacji sklep - klient obowiązuje oferta
    sklepu. Można co prawda wykazywać, że jest ona niezgodna z umową
    sklep-CA, ale to już sprawa pomiędzy CA, a sklepem.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ E-6 http://trzypion.pl/

  • 47. Data: 2008-10-16 11:01:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 16 Oct 2008 10:46:15 +0200, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    >jak dla mnie znacznie gorszym zjawiskiem jest przerzucanie prowizji na
    >klientów, takie działanie powinno być bezwzględnie tępione!

    Wiesz, prowizję zawsze zapłąci klient.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ E-6 http://trzypion.pl/

  • 48. Data: 2008-10-16 14:26:11
    Od: Jooseff <g...@g...com>

    Dnia 16-10-2008 o 10:43:00 Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Nie wsystkie, za to można mieć przez net, przez GPRS, albo tradycyjnie
    > wdzwaniany.
    > O opłatach stałych za transakcję nie słyszałem.

    Opłaty stałe pobiera np. Polcard.
    Od pewnego czasu w umowach mają dopisek: prowizja np. 1,75% nie mniej niż
    0,60 PLN. Przy transakcji w wysokości 10 PLN to 6%! Nominalna prowizja
    jest naliczana przy transakcji grubo powyżej 30 PLN.

    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff

  • 49. Data: 2008-10-16 16:39:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > W Polsce jest to _grubo_ powyzej procenta-dwoch (w zaleznosci od obrotow,
    > i jak sie wynegocjiuje); ciekawi mnie, dlaczego banki u nas nie potrafia
    > sobie stworzyc podobnego systemu, tylko placa grube pieniadze dla Visy /
    > MasterCarda.

    A ty naiwny, to sklepy płacą bankom pieniądze. Visa i MasterCard zapewne
    dostają z tego ochłap.

    Taki BZWBK np. za każdą wydaną złotówkę płaci 1% posiadaczowi karty i
    jeszcze na tym zarabia, bo chyba nie sądzisz, że bank do tego dokłada?

  • 50. Data: 2008-10-16 17:57:23
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Marcin Wasilewski schrieb:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w
    > wiadomości news:gd6t7j$8dc$1@online.de...

    > A ty naiwny, to sklepy płacą bankom pieniądze. Visa i MasterCard
    > zapewne dostają z tego ochłap.

    Sklepy placa, a w efekcie klient, czyli rowniez ty.

    Takie krotkowzroczne myslenie.

    Jakby sie dogadaly, i stworzyly cos na wzor instytucji z innych krajow:

    - nie musialyby oddawac Visie / MasterCardowi tych "ochlapow" - pewnie z
    kilkadziesiat milionow rocznie wyjdzie

    - kilkadziesiat milionow zostaloby w kraju; bankow to moze nie
    obchodzic, ale rzad powinno jak najbardziej (innymi slowy: jakby ktos
    mial wyjsc z inicjatywa, to pewnie nie banki)

    - terminale bylyby tansze dla sklepow, a zatem bardziej dostepne ->
    wieksze obroty, pewnie wieksze zyski, wiekszy obrot bezgotowkowy,
    mniejszy koszt uzupelniania bankomatow, itp., itd.

    > Taki BZWBK np. za każdą wydaną złotówkę płaci 1% posiadaczowi karty i
    > jeszcze na tym zarabia, bo chyba nie sądzisz, że bank do tego dokłada?

    Sadze, ze sklep (a w efekcie klient) do tego doklada wiecej niz 1%.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org