  • 21. Data: 2009-03-07 22:34:10
    Temat: Re: Platnosc karta, a okazywanie ID ze zdjeciem
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Drewicz" <h...@w...gdzies.tam> wrote in message
    news:slrngr5t2c.1hf.hunter@little-witch.gdzies.tam..
    .

    > AleGdzieTakJest? Adres! U mnie w Carrefour to jedynie 5 pln mi obiecali

    Np. Warszawa, CH Arkadia. Weryfikacja za pomoca PINu. Kompletna samoobsluga,
    w Auchanie jest pol-samoobsluga.

    MK

  • 22. Data: 2009-03-07 22:41:45
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Np. Warszawa, CH Arkadia. Weryfikacja za pomoca PINu. Kompletna
    > samoobsluga, w Auchanie jest pol-samoobsluga.

    Dla uzupelnienia... tak to wyglada :)

    http://www.wincor-nixdorf.com/internet/site_PL/PL/Ro
    zwiazania/Retail/Samoobsluga/Carrefour/base_galeria.
    html

    MK

  • 23. Data: 2009-03-07 22:48:21
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):

    > Np. Warszawa, CH Arkadia. Weryfikacja za pomoca PINu. Kompletna
    > samoobsluga, w Auchanie jest pol-samoobsluga.

    w zlotych tarasach rowniez. a ze tam sa wieczne kolejki to taka kasa
    jest wybawieniem. nawet do samoobslugowych sa kolejki, a do takiej CARDS
    ONLY nie hehe.
    aha, w tesco tez sa takie. w dublinie :P

    PG

  • 24. Data: 2009-03-08 05:51:19
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 7 Mar, 16:01, "Mem" <n...@s...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy w Polsce jest zwyczaj proszenia o jakis dokument tozsamosci ze zdjeciem
    > w przyadku jak ktos placi karta debetowa/kredytowa? W sumie nigdy sie z tym
    > nie spotkalem, natomiast w Stanach bylo to na porzadku dziennym...zazwyczaj
    > wsrod ludzi mlodych.
    >
    > Czy sprzedawczynie w Polsce nie maja prawa prosic o jakis ID, a moze nie
    > prosza, bo po prostu im sie nie chce. Wlasnie mi sie przypomnialo, ze w
    > monopolu prosza, wiec moze to drugie.

    Przy wypłacie kartą gotówki na poczcie pracownik poprosił mnie o
    dowód.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 25. Data: 2009-03-08 13:25:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    a...@g...com writes:

    > "Merchants cannot make an ID a condition of acceptance. Therefore,
    > merchants cannot refuse to complete a purchase transaction because a
    > cardholder refuses to provide ID."

    O, to ciekawe - widocznie to sie zmienilo zupelnie niedawno.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2009-03-08 13:56:14
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Mar, 09:25, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > O, to ciekawe - widocznie to sie zmienilo zupelnie niedawno.

    Data na zaleceniach VISA: 31 lipca 2008 (ostatnia strona).

    Szybki przeglad z google:

    "Stores Can't Force You To Show ID With Your Credit Card" - 11 grudnia
    2007

    "Visa Officially Says Stores Cannot Deny Purchases If You Don't Show
    ID" - 6 maja 2008

  • 27. Data: 2009-03-08 14:03:45
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > 2007
    >
    > "Visa Officially Says Stores Cannot Deny Purchases If You Don't Show

    Szkoda, ze w PL prawo stanowia osoby, ktore o kartach wiedza tyle, ze sluza
    do wyciagania banknotow z bankomatu. No, ale powoli sie to zmienia... byly
    premier podobno sobie otworzyl konto, zapewne w PKO BP i dlatego juz chca
    podnoscia prowizje ;), obecny premier przekonal sie do karty bankomatowej,
    ktos jeszcze musi mu szepnac, ze mozna z niej korzystac w sklepach...

    MK

  • 28. Data: 2009-03-08 14:18:36
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Mar, 10:03, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > byly
    > premier podobno sobie otworzyl konto

    NIE? Serio? W telewizji tutaj podawali jak nie mial, a teraz cisza!
    Dlaczego nie informuje sie swiatowej opinii publicznej o takim
    wydarzeniu? :)

  • 29. Data: 2009-03-08 14:33:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 07 Mar 2009 16:48:25 +0100, MK napisał(a):

    > W sklepach typu Carrefour sam sobie bierze towar z polki, sam skanujesz
    > przy kasie, sam przeciagasz karte i sam weryfikujesz.

    W których? W Polsce?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl