  • 51. Data: 2009-03-08 22:59:39
    Temat: Re: Platnosc karta, a okazywanie ID ze zdjeciem
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Mar, 18:43, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Hm... Jeśli tak na to spojrzeć... :-)

    Na pewno mysla ze napakowales suwenirow z coffee shopow abo i jeden
    wiekszy suwenir z Red Light District - zwlaszcza ze piszesz, ze nie
    przyznajesz sie do zony przy kontroli. Sam bym Cie sprawdzil na ich
    miejscu :)

    > Kurde... Ale na pocieszenie mogę napisać, że jak kiedyś wracałem
    > Lufthansą z NY, siedziałem obok jakiejś miłej amerykańskiej starszej
    > pani. W połowie lotu kapitan zaczął coś tam nawijać o prędkości,
    > temperaturze, czasie przylotu i takich tam... Oczywiście z niemieckim
    > akcentem, ale każde słowo czysto i wyraźnie - tak że rozumiałem nawet
    > przecinki. Po wszystkim amerykańska pani zagadnęła "What did he say? I
    > didn't understand a word..."

    Chyba tylko mniej niz 10% Amerykanow ma paszporty, a podrozuje jeszcze
    mniej. Pani mila starsza zapewne nie oblatana z "obcymi" akcentami. :)
    Ja kiedys w ramach zabijania nudy podczas lotu wcisnalem sasiadowi z
    fotela obok, ze jestem Irlandczykiem. Zapewniam, ze nie wygladam ani
    nie brzmie jak Irlandczyk. :) Sasiad widocznie tez nie byl oblatany...

  • 52. Data: 2009-03-09 00:04:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> [...]
    > akcentem, ale każde słowo czysto i wyraźnie - tak że rozumiałem nawet
    > przecinki. Po wszystkim amerykańska pani zagadnęła "What did he say? I

    a nie dokończyła później, ".. bo nie włączyła aparatu słuchowego."

    A ja lubie lufthanse za wielojezycznosc.

    "Witamy państwa we Wrocławiu"
    "Welcome to Wroclaw"
    "Willkommen in Breslau".

  • 53. Data: 2009-03-09 11:06:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mem" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    W Polsce jeszcze się nie spotkałem z takim żądaniem, natomiast zdarzyło mi
    się coś takiego dwa razy w Czechach.

  • 54. Data: 2009-03-09 22:17:04
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    witek wrote:

    > A ja lubie lufthanse za wielojezycznosc.
    >
    > "Witamy państwa we Wrocławiu"
    > "Welcome to Wroclaw"
    > "Willkommen in Breslau".

    E tam - te teksty lecą z nagrania. Wypowiedzi załogi "na żywo" są tylko
    po niemiecku i angielsku - tak samo jak i w każdej innej linii.

    Tzn. oczywiście w innych liniach zamiast niemieckiego - lokalny język
    przewoźnika: w polskich liniach - polski, we francuskich - francuski, w
    amerykańskich - hiszpański. :-)

    --
    MiCHA

  • 55. Data: 2009-03-09 22:22:59
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    bradley.st wrote:

    > Na pewno mysla ze napakowales suwenirow z coffee shopow abo i jeden
    > wiekszy suwenir z Red Light District

    To mogliby też sprawdzić, że miałem np. 40 min na przesiadkę... :-)

    > - zwlaszcza ze piszesz, ze nie
    > przyznajesz sie do zony przy kontroli. Sam bym Cie sprawdzil na ich
    > miejscu :)

    A jej to już nie? :-O

> [...]
    > fotela obok, ze jestem Irlandczykiem. Zapewniam, ze nie wygladam ani
    > nie brzmie jak Irlandczyk. :) Sasiad widocznie tez nie byl oblatany...

    Hm... No, ale pani mnie rozumiała bez problemu, a akcent to ja mam jak
    dziecko w polskiej podstawówce... Zresztą miałem okazję porozmawiać z
    nią już wcześniej - stała przede mną w kolejne na lotnisku i przeczytała
    na ekranie informację, że odlot będzie o 21:30. Zapytała mnie co to
    znaczy 21:30, więc musiałem jej wyjaśnić, że chodzi o 9:30... :-)

    --
    MiCHA

  • 56. Data: 2009-03-09 23:05:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > E tam - te teksty lecą z nagrania. Wypowiedzi załogi "na żywo" są tylko
    > po niemiecku i angielsku - tak samo jak i w każdej innej linii.

    I z nagrania i na żywo.
    To akurat było na żywo w samolocie po wylądowaniu.

    > Tzn. oczywiście w innych liniach zamiast niemieckiego - lokalny język
    > przewoźnika: w polskich liniach - polski, we francuskich - francuski, w
    > amerykańskich - hiszpański. :-)

    wczytaj sie dokładnie jeszcze raz i zobacz GDZIE nas witają.

  • 57. Data: 2009-03-09 23:32:32
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 9 Mar, 19:05, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A ja lubie lufthanse

    Dziwie sie. Naprawde sie dziwie. ;) Czy to nie te linie w ktorych
    Polak nie moze powiesic zonie plaszcza w business class? :D

    > wczytaj sie dokładnie jeszcze raz i zobacz GDZIE nas witają.

    Do mnie dotarlo :) Ale mysle, ze jak LOT laduje w Paryzu, to po polsku
    nie leci: "Witamy w Paris", prawda? Ani w Nowym Jorku "Witamy w New
    York"?

    Jakby byly loty z Warszawy do Ratyzbony to tez watpie zeby szlo
    "Witamy w Regensburg" zeby Niemcow nie urazic. :)

  • 58. Data: 2009-03-09 23:54:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bradley.st wrote:

> [...]
    >
    > Do mnie dotarlo :) Ale mysle, ze jak LOT laduje w Paryzu, to po polsku
    > nie leci: "Witamy w Paris", prawda? Ani w Nowym Jorku "Witamy w New

    Spodziewałem się takiego argumentu
    To jest troszkę coś innego.
    Paris, Paryż, New York, Nowy Jork, Warszawa, Warsaw, to są nazwy
    danego miasta w danym języku wynikające z tłumaczenia.

    Breslau nie jest tłumaczeniem nazwy Wrocław na język niemiecki.

    Ja tam nie mam nic "naprzeciwko", bo Wrocław jaki by nie był w próźnię
    przez 700 lat się nie zapadł. Tylko fajnie to brzmi.

    > Jakby byly loty z Warszawy do Ratyzbony to tez watpie zeby szlo
    > "Witamy w Regensburg" zeby Niemcow nie urazic. :)

    No widzisz a tu "na złość kaczynskiemu" poszło.

  • 59. Data: 2009-03-10 00:15:56
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 9 Mar, 19:54, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > danego miasta w danym języku wynikające z tłumaczenia.
    >
    > Breslau nie jest tłumaczeniem nazwy Wrocław na język niemiecki.

    OK, ja patrzylem na to nie z punktu widzenia etymologiczno-
    historycznego: co bylo pierwsze: Wroclaw czy Breslau, ale raczej jaka
    nazwa funkcjonuje powszechnie w danym jezyku.
    Dla Niemcow to bedzie Breslau, Danzig i Regensburg, tak jak dla
    Polakow jest Kowno - nazwa absolutnie niezrozumiala np. w Stanach,
    gdzie funkcjonuje Kaunas.

  • 60. Data: 2009-03-10 00:23:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bradley.st wrote:

> [...]
    > Dla Niemcow to bedzie Breslau, Danzig i Regensburg, tak jak dla
    > Polakow jest Kowno - nazwa absolutnie niezrozumiala np. w Stanach,

    zgadza się
    dotyczy to wszystkich miast, których nazwy się zmieniały.

    New York nigdy się nie nazywał Nowy Jork, a Warszawa - Warsaw. I takie
    tłumaczenia nikomu nie przeszkadzają.

    Natomiast nazwanie Hali Ludowej Halą Stulecia (dla przypomnienia:
    stulecia bitwy pod Lipskiem, a może powienienem napisać Leipzig) co
    niektórym podnosi ciśnienie.