  • 91. Data: 2009-09-06 13:10:53
    Temat: Re: Płatność kartą "na podpis"
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 05 Sep 2009 16:14:23 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Tzn. jakis tam artykul magiczna moca spowoduje, ze osoba "na kasie"
    > bedzie miala kwalifikacje grafologa? To ladnie.

    A w przepisie jest mowa o grafologii??! Nie, mowa jest raczej o
    łopatologii: "mi się ten podpis nie zgadza i co mi pan zrobisz?"

    Jak komuś to nie odpowiada -- karta na czipę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 92. Data: 2009-09-06 13:11:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 05 Sep 2009 16:13:07 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > EIP to nie jest prawo miedzynarodowe oraz umowy w ramach organizacji.
    > Nawet mi sie nie chce sprawdzac co ten artykul mowi bo to bez znaczenia.

    ... jakbyś przeczytał...

    > Oficjalne zasady potwierdzania transakcji: podpis, PIN lub nic

    nie pisałbyś głupot ;-)

  • 93. Data: 2009-09-06 13:13:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 05 Sep 2009 17:01:36 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Ale owa "płatność" musi być skutecznie dokonana. Sam fakt pokazania
    > karty jeszcze nie jest równoznaczny ze spełnieniem świadczenia
    > pieniężnego.

    Oczywiście, muszą być środki, itd. To jest jednak kwestia oboczna.

    Szczerze mówiąc to ostatni raz o tym, że pieniądze spełniają świadczenia
    pisano w Kodeksie Zobowiązań (za Piłsudskiego!), nawet później już
    przyjęto, że nie potrzeba tego pisać.

  • 94. Data: 2009-09-06 13:14:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 06 Sep 2009 00:35:16 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Az tak to nie, zobowiazaniem sprzedawcy jest dostarczyc towar klientowi,
    > to akurat wykonal.

    Oraz przyjąć zapłatę. Elementem wykonania umowy przez wierzyciela jest
    przyjęcie świadczenia wzajemnego!

    > Tylko ma problem z przyjeciem zaplaty, ale na to sa
    > rozmaite metody, np. depozyt sądowy moze byc jedna z ciekawszych

    To przy ociąganiu się przez wierzyciela.

  • 95. Data: 2009-09-06 15:02:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Żadna kasjerka nie zweryfikuje w 100% czy
    > podpis jest autentyczny, chyba że ma dyplom grafologa i odpowiednio dużo
    > czasu na taką zabawę przy każdej transakcji...

    Przestancie juz z ta grafologia... zaden grafolog nie nie okresli ze 100%
    pewnoscia, ze podpis zostal zloziony przez ta sama osobe na podstawie 2
    bazgrolow. Do tego jest potrzebna o wiele wieksza probka, a roznice zwykle
    beda, bo podpisy sklada sie w zupelnie innych warunkach, a zlodziej zawsze
    bedzie staral sie namalowac podpis dokladnie taki sam jak na karcie... w
    przeciwienstwie do cardholdera dla ktorego to nie ma najmniejszego
    znaczenia...

    MK

  • 96. Data: 2009-09-06 20:39:11
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2009 17:02:16 +0200, MK napisał(a):

    [...]

    > beda, bo podpisy sklada sie w zupelnie innych warunkach, a zlodziej zawsze
    > bedzie staral sie namalowac podpis dokladnie taki sam jak na karcie... w

    Myślę, że złodziej prędzej będzie dbał o to by podpisać się szybko i
    sprawnie - właśnie jakieś kaligrafowanie mogłoby wzbudzić podejrzliwość
    kasjera :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 97. Data: 2009-09-07 08:01:48
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Jakie niby kłopociki? Klient nie chciał zapłacić - sprzedawca wezwał
    > policję. Koniec. Obowiązującym środkiem płatniczym jest złoty polski
    > (tudzież jakaś inna lokalna waluta) - sprzedawca nie ma obowiązku
    > przyjmować zapłaty w innej formie. W szczególności nie ma obowiązku
    > honorować kart płatniczych.

    Oj, nie bylbym pewien, jak to wyglada z prawnego punktu widzenia - w
    przypadku gdy sprzedawca zadeklarowal (np. na wejsciu do sklepu, przy
    kasach, w internecie), ze sklep przyjmuje platnosci kartami.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 98. Data: 2009-09-07 08:05:44
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    > Niestety, ale chyba na jakimś innych świecie żyjesz. Jak podjedziesz na
    > stację z napisem "Visa", zatankujesz pełny bak, a potem się okaże że
    > terminal zepsuty, albo telefon nie działa, albo autoryzacji nie
    > dostałeś, albo prąd wyłączyli to...?

    ...to i z identycznego powodu sprzedawca nie przyjmie karta od kolejnych
    klientow.

    Chyba ze sprzedawca dyskryminuje blondynow, niebieskookich, czy
    obywateli innych krajow - wtedy sprawa ociera sie o dyskryminacje z
    okreslonego powodu.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 99. Data: 2009-09-07 11:30:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Nieprawda, jest jeszcze coś takiego jak siła wyższa. Zresztą kasa
    > fiskalna też może się zaciąć i to też nie oznacza, że wówczas w sklepie
    > zapanuje powszechne rozdawnictwo.

    Ale w zadnym przypadku nie zapanuje, i w zadnym takim przypadku to nie
    jest sila wyzsza. Tyle ze to jest problem sprzedawcy, nie klienta.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 100. Data: 2009-09-07 11:34:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 07 Sep 2009 13:30:41 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Ale w zadnym przypadku nie zapanuje, i w zadnym takim przypadku to nie
    > jest sila wyzsza. Tyle ze to jest problem sprzedawcy, nie klienta.

    Awaria zasilania, która zdarzyła się poza sklepowym (wskutek burzy,
    awarii sieci przesyłowych) będzie.
    W pozostałych przypadkach, faktycznie, nie będzie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd