  • 11. Data: 2009-09-05 06:48:11
    Temat: Re: Płatność kartą "na podpis"
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 5 Sep 2009 06:39:30 +0200, nszoczi napisał(a):
    > Jeśli chcesz mnie nazwac pieniaczem to powiedz czy gotowy byłbyś stracić
    > jakąkolwiek kwote pieniędzy przez niedbalstwo kasjerki?

    A kasjerka ma dyplom grafologa? Ja nie potrafię złożyć dwóch identycznych
    podpisów, w zasadzie zawsze można by się uczepić że wygląda inaczej...
    Przez niedbalstwo kasjerki nic nie stracę - od tego jest odpowiednia umowa
    z bankiem i ubezpieczenie. Kasjerka najwyżej może sprawić że stracę czas,
    jeśli się zbytnio będzie czepiała podpisu.

    > Jeśli za brak dorosłości uważasz dbanie o bezpieczeństwo swoich transakcji
    > to powiedz mi proszę czym jest "dorośnięcie do karty kredytowej?"

    Dorośnięcie do karty kredytowej to zrozumienie jak ona działa, w szczególności
    też jak działają ubezpieczenia i mechanizm reklamacji. Kasjerka nie zwaracjąc
    uwagi na podpis szkodzi tylko swojemu sklepowi.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 12. Data: 2009-09-05 07:23:49
    Od: "nszoczi" <nszoczi1_wytnij_@_wytnij_wp.pl>

    > A kasjerka ma dyplom grafologa? Ja nie potrafię złożyć dwóch identycznych
    > podpisów, w zasadzie zawsze można by się uczepić że wygląda inaczej...

    W przypadku wątpliwości - kasjerka może Cię poprosić o dowód osobisty albo
    wręcz zatrzymać kartę

> [...]
    > zwaracjąc
    > uwagi na podpis szkodzi tylko swojemu sklepowi.

    A może ktoś mi odpowie dlaczego ja mam tracić czas na reklamowanie
    transakcji? Dlaczego mam czekać ewentualnie na zwrot skradzionych z karty
    pieniędzy?
    Tego wszystkiego można uniknąć w momencie sprawdzania podpisu... Zresztą dla
    Was widac mało wiedzących jak działa terminal. Kasjerka przed wydrukowaniem
    drugiego slipa ma pytanie "Czy podpis na karcie zgadza się?" Jeśli taka Pani
    drukuje "z góry" potwierdzenie to ma problem w przypadku złośliwego klienta
    bądź w przypadku, kiedy kartą posługuje się złodziej.
    Tak czy siak powtarzam moje pytanie- Dlaczego ja mam ryzykować stratę czasu
    na reklamowanie transakcji? I dlaczego mam dawac zielone światło na
    ewntualną kradzież...???

  • 13. Data: 2009-09-05 07:36:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 04 Sep 2009 13:31:38 -0700, BK napisał(a):

    > Gorzej jak w sklepie jest monitoring

    Gorzej dla sklepu? Bo nie widać momentu podpisania się?
    Przecież wiadomo, że do momentu autoryzacji klient może się wycofać z
    transakcji. A warunkiem autoryzacji jest albo podanie pina, albo złożenie
    podpisu. (I jeszcze raz przypomnę: wszelkie "automaty" są w Polsce
    nielegalne, w tym sensie, że nie można klienta obciążyć skutkami takiej
    transakcji.)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2009-09-05 07:37:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 05 Sep 2009 00:12:09 -0500, witek napisał(a):

    > Podstawą jest umowa z bankiem, a tam o kasjerkach nic nie ma.

    Oj, raczej jest, jest także w ustawie coś o obowiązkach akceptanta ;-)

  • 15. Data: 2009-09-05 07:37:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "nszoczi" <nszoczi1_wytnij_@_wytnij_wp.pl> wrote in message

    > Tego wszystkiego można uniknąć w momencie sprawdzania podpisu...

    Spektakularna wiara. Czy uważasz, że ktoś zamierzający dokonać fraudu na
    karcie podpisowej udaje się do przypadkowego sklepu i liczy na los szczęścia
    podpisując się jakimś losowym zygzakiem? Bo ja uważam, że albo taki fraud
    jest robiony do pewnego stopnia w porozumieniu z kasjerem, albo też osoba
    dokonująca fraudu jest w stanie podpisać się dostatecznie podobnie do
    podpisu na karcie.

    > Zresztą dla Was widac mało wiedzących jak działa terminal.
    [...]

    Hehehe, wyjątkowo trafny argument na tej grupie. Naprawdę wyjątkowo...

    > Tak czy siak powtarzam moje pytanie- Dlaczego ja mam ryzykować stratę
    > czasu na reklamowanie transakcji? I dlaczego mam dawac zielone światło na
    > ewntualną kradzież...???

    To sprawdzanie podpisu to tylko taki bajer. Taka "psychologia". Nie zwiększa
    to w znaczący sposób bezpieczeństwa transakcji z punktu widzenia klienta
    (tutaj bez porównania większe znaczenie ma jakość ubezpieczenia karty oraz
    struktura limitów transakcyjnych). Wykonałem tysiące transakcji podpisowych.
    Bardzo często weryfikacja podpisu była nazwijmy to "umowna" albo jej nie
    było. I w żadnym przypadku mnie to nie przeszkadzało. Natomiast proszenie o
    paszport przy transakcjach kartowych, które czasami ma miejsce za granicą
    jest dla mnie wręcz wkurzające.

  • 16. Data: 2009-09-05 07:38:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 05 Sep 2009 09:23:49 +0200, nszoczi napisał(a):

> [...]
    > się?" Jeśli taka Pani drukuje "z góry" potwierdzenie to ma problem w
    > przypadku złośliwego klienta bądź w przypadku, kiedy kartą posługuje się

    Ja się z Tobą zgadzam w 100% -- sam kiedyś zwróciłem babce uwagę w
    sklepie na to samo.

  • 17. Data: 2009-09-05 07:42:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "nszoczi" <nszoczi1_wytnij_@_wytnij_wp.pl> napisał w wiadomości

    > W przypadku w?tpliwo?ci - kasjerka może [...] zatrzymać kartę

    Oj niech by ktoras sprobowala...

    > Tego wszystkiego można unikn?ć w momencie sprawdzania podpisu... Zreszt?
    > dla Was widac mało wiedz?cych jak działa terminal. Kasjerka przed
    > wydrukowaniem drugiego slipa ma pytanie "Czy podpis na karcie zgadza się?"
    > Je?li taka Pani drukuje "z góry" potwierdzenie to ma problem w przypadku
    > zło?liwego klienta b?dĽ w przypadku, kiedy kart? posługuje się złodziej.

    Sa terminale, ktore w ogole nie oczekuja zadnej reakcji kasjera i
    automatycznie drukuja 2 egzemplarze slipa przyjmujac, ze podpis sie zgadza.
    Zobaczysz takie w hiper/supermarketach, gdzie zwintegrowane sa z kasami.

    > Tak czy siak powtarzam moje pytanie- Dlaczego ja mam ryzykować stratę
    > czasu na reklamowanie transakcji? I dlaczego mam dawac zielone ?wiatło na
    > ewntualn? kradzież...???

    Jesli sie obawiasz tego co akceptuje zdecydowana wiekszosc to po prostu nie
    korzystaj z tego produktu. Kart PINowych w PL jest dosc duzo.

    MK

  • 18. Data: 2009-09-05 07:47:55
    Temat: Re: Płatno?ć kart? "na podpis"
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:h7t4oi$cdg$1@news.wp.pl...

    > Oj niech by ktoras sprobowala...

    Hahaha, ja miałem kiedyś sytuację (usiłowałem zapłacić zastrzeżoną kartą
    BPH), że mi się wyświetliło "zatrzymać kartę" i kasjerka rzuciła się do
    szukania nożyczek. Ale zgłosiłem protest i po krótkiej (mentalnej) walce
    oddała mi kartę a ja zapłaciłem inną. :) Potem się dowiedziałem, że
    prawdopodobnie kasjerki mają jakąś drobną sumę wypłacaną za zatrzymanie
    karty i dopiero wtedy zrozumiałem jej determinację.

  • 19. Data: 2009-09-05 07:49:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Natomiast proszenie o paszport przy transakcjach kartowych, które czasami
    > ma miejsce za granicą jest dla mnie wręcz wkurzające.

    Dokladnie, to jakby ktos powiedzial... wygladasz mi na oszuska/zlodzieja,
    udowodnij, ze tak nie jest... Ja zawsze wtedy mowie, ze nie mam przy sobie i
    jestem gotow nawet zrezygnowac z zakupu :).

    MK

  • 20. Data: 2009-09-05 07:55:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > prawdopodobnie kasjerki mają jakąś drobną sumę wypłacaną za zatrzymanie
    > karty i dopiero wtedy zrozumiałem jej determinację.

    Chyba z wprowadzeniem wymogu autoryzacji online te premie odeszly do lamusa.
    Kiedys placono ponad 100pln za zatrzymanie. Byly rozne stawki za karte
    zastrzezona i niezastrzezona...

    MK