  • 1. Data: 2006-06-12 10:49:07
    Temat: Platność karta za granica .........?
    Od: "LEH" <i7i7@@@op.pl>

    Czy płacąc kartą na Węgrzech ,Słowacji i Ukrainie w sklepach i st. benz.
    płacimy prowizję czy tylko przewalutowanie ??

    Tadek

  • 2. Data: 2006-06-12 10:56:14
    Temat: Re: Platność karta za granica .........?
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "LEH" <i7i7@@@op.pl> napisał w wiadomości
    > Czy płacąc kartą na Węgrzech ,Słowacji i Ukrainie w sklepach i st. benz.
    > płacimy prowizję czy tylko przewalutowanie ??

    tylko przewalutowanie
    chyba ze jest jakaś karta, gdzie masz opłatę za taką transakcję - poczytaj
    swoją TOiP

  • 3. Data: 2006-06-12 11:24:38
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Mon, 12 Jun 2006 12:56:14 +0200, Robert Wicik napisal/a:

    > tylko przewalutowanie
    > chyba ze jest jakaś karta, gdzie masz opłatę za taką transakcję -
    > poczytaj swoją TOiP
    Przy czym "w ramach" tego przewalutowania może być także opłata
    naliczana przez organizację płatniczą( dla Visy jest to np. ok 2- 3 %. )
    jesli transakcja jest w innej walucie niż waluta rozliczeniowa karty. (a
    zazwyczaj jest to EUR, czyli zapłacimy więcej własnie na Słowacji,
    Węgrzech, Ukrainie i innych krajach spoza strefy EURO.)
    Z kolei Mastercard nie ma tej opłaty, ale w niektórych bankach w TOiP
    jest opłata za każdą "transakcję zagraniczną" przy płaceniu
    Mc/Maestro (ok, 0,2 % chyba).
    Tak więc najlepiej właśnie zajrzeć do TOiP, teraz chyba mało który
    bank "ukrywa" te opłaty.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 4. Data: 2006-06-12 11:34:29
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Mon, 12 Jun 2006 12:56:14 +0200, Robert Wicik napisal/a:
    >
    > Tak więc najlepiej właśnie zajrzeć do TOiP, teraz chyba mało który
    > bank "ukrywa" te opłaty.

    A i tak mimo tych opłat i różnic kursowych raczej nie opłaca się kupować
    zbyt wiele gotówki przed wyjazdem zagranicę
    Płacąc kartą, źle się nie wychodzi na przewalutowaniach :)

  • 5. Data: 2006-06-12 13:09:05
    Od: "LEH" <i7i7@@@op.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e6jjei$5e3$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zbyt wiele gotówki przed wyjazdem zagranicę
    > Płacąc kartą, źle się nie wychodzi na przewalutowaniach :)

    Mam takie karty:

    VE mBank
    VE Inteligio
    VC BZWBK w Euro
    VC PKO SA Dolarowa

    To którą najlepiej w tych krajach używać ??

    Tadek

  • 6. Data: 2006-06-12 13:14:59
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    > Mam takie karty:
    >
    > VE mBank
    > VE Inteligio
    > VC BZWBK w Euro
    > VC PKO SA Dolarowa
    >
    > To którą najlepiej w tych krajach używać

    ciężko powiedzieć
    przede wszystkim trza zabrać VC, bo VE moze nie zadziałać - miałem taki
    przypadek na Węgrzech
    pewnie ta w Euro będzie lepsza ... choć z kursami różnie bywa :)

    w Chorwacji nawet gotówkę z bankomatu przy pomocy VE mBanku wypłacałem i też
    przyzwoity kurs wyszedł :)
    tyle że doświadczenia z ostatnich wakacji nie muszą się przełożyć na
    przyszłe ...
    trzeba mieć ze 2 karty, w tym wypukłą i troche gotówki w rezerwie :)

  • 7. Data: 2006-06-12 14:00:56
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Mon, 12 Jun 2006 15:09:05 +0200, LEH napisal/a:

    > VC BZWBK w Euro
    nie ma takiej chyba?
    Może masz na mysli debetową MC w euro?
    do płatności bezgotówkowych byłaby dobra (brak opłaty za
    przewalutowanie które wystepuje w kartach Visy)
    , do wypłat z bankomatów taka sobie(stała kwota opłaty bez % więc
    przy wyższych kwotach nienajgorsze)

    --
    Krzysztof Lerski

  • 8. Data: 2006-06-12 14:54:41
    Od: "LEH" <i7i7@@@op.pl>

    > nie ma takiej chyba?
    > Może masz na mysli debetową MC w euro?

    Tak .... sorry ;-)

    > do płatności bezgotówkowych byłaby dobra (brak opłaty za
    > przewalutowanie które wystepuje w kartach Visy)

    Nie rozumiem ..... jak to brak....... pzrcież np. na Węgrzech sa forinty a
    nie Euro ?

    > , do wypłat z bankomatów taka sobie(stała kwota opłaty bez % więc
    > przy wyższych kwotach nienajgorsze)

    Jak jest ta stała kwota ??

    Tadek

  • 9. Data: 2006-06-12 18:23:15
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Mon, 12 Jun 2006 16:54:41 +0200, LEH napisal/a:

    > Nie rozumiem ..... jak to brak....... pzrcież np. na Węgrzech sa forinty
    > a nie Euro ?
    będzie przewalutowanie na euro według kursu organizacji płatniczej ale
    nie będzie _dodatkowej opłaty za przewalutowanie

    --
    Krzysztof Lerski