  • 11. Data: 2008-12-13 16:19:39
    Temat: Re: Płatność przelewem internetowym w tradycyjnym sklepie?
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 13 gru 2008 o 17:04 GMT, Robert napisał(a):

    > Kasjerka może mieć tylko bierny dostęp do konta czyli odczyt wykonywanych
    > operacji, bez karty kodów i możliwości wykonywania przelwów, a co do dostępu

    Hehehe, dobre, postaw sie w roli wlasciciela sklepu... :)
    Widziales kiedys w sklepie sporzywczym komputer? :)

    > do netu przy kasach, to nie jest konieczne, tak jak pisałem dostęp może być
    > w telefonie komórkowym klienta.

    Oki, ja tak moge Ci zaplacic np. z mBanku, a po wyjsciu ze sklepu anuluje
    przelew, i co teraz? :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ White dwarf seeks red giant for binary ]
    [ Ekg: #3781111 ][ relationship. ]

  • 12. Data: 2008-12-13 16:44:01
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Brzezi" <b...@g...com> wrote in message

> [...]
    > Widziales kiedys w sklepie sporzywczym komputer? :)

    > Oki, ja tak moge Ci zaplacic np. z mBanku, a po wyjsciu ze sklepu anuluje

    Spoko, Robert dobrze kombinuje, jak tu obejść konieczność posiadania
    konkretnego kawałka plastiku. Tyle że w warunkach polskich elixir (przelew)
    się do tego nie nadaje.

    Tutaj najbliżej byłby system belgijski (nie pamiętam nazwy, można wyszukać
    na wikipedii), bardzo tam rozpowszechniony. Nadawca przelewu wysyła sms-a z
    numerem telefonu odbiorcy na specjalny numer - a parę sekund później
    odbiorca otrzymuje sms-a z systemu, że oto otrzymał kasę od danego numeru.
    Błyskawicznie, konieczna jest tylko znajomość numerów telefonicznych.

    System ten jest podłączony do systemu bankowego, w którym przelewy są
    wykonywane w czasie rzeczywistym (system RTGS), a nie w trybie sesyjnym jak
    w PL.

    k.

  • 13. Data: 2008-12-13 16:44:17
    Od: "Robert " <r...@g...pl>

    Brzezi <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Widziales kiedys w sklepie sporzywczym komputer? :)

    > Oki, ja tak moge Ci zaplacic np. z mBanku, a po wyjsciu ze sklepu anuluje

    Czyli np kupisz coś na allegro, zapłacisz z góry z mBanku, odrazu telefon do
    sprzedawcy, ten wyśle towar (jesli to oprogramowanie, klucz licencyjny, to
    odrazu mailem), a Ty anulujesz przelew? jak to jest z tym anulowaniem
    przelewów? chyba tylko w mBanku?

  • 14. Data: 2008-12-13 16:53:30
    Od: "Robert " <r...@g...pl>

    Brzezi <b...@g...com> napisał(a):

    > Hehehe, dobre, postaw sie w roli wlasciciela sklepu... :)
    > Widziales kiedys w sklepie sporzywczym komputer? :)

    Owszem, w supermarketach zdarza się. fakt że jakis program dosowy do obsługi
    kasy, ale normalna klawiatura qwerty, mysz i komputer.

  • 15. Data: 2008-12-13 17:01:47
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 13 gru 2008 o 17:44 GMT, Robert napisał(a):

> [...]
    > sprzedawcy, ten wyśle towar (jesli to oprogramowanie, klucz licencyjny, to
    > odrazu mailem), a Ty anulujesz przelew? jak to jest z tym anulowaniem

    To skoro sprzedawca wysyla towar na slowo, to po co tak kombinowac? bez
    placenia mozna zadzwonic i powiedziec ze zaplacone i niech wysyla...

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:- ]
    [ Ekg: #3781111 ][ a--- C+++ UL++ P+ L+++ E--- W+++ N+++ ]

  • 16. Data: 2008-12-13 17:04:01
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 13 gru 2008 o 17:53 GMT, Robert napisał(a):

    > Owszem, w supermarketach zdarza się. fakt że jakis program dosowy do obsługi
    > kasy, ale normalna klawiatura qwerty, mysz i komputer.

    W sumermarketach najczesciej sa kasy jak w hipermarketach, jezeli nawet
    jest kasa obslugiwana przez PCta, to i tak ma on dedykowany system, np
    wlasnie w DOS, internetu na 90% nie ma, a jezeli ma to, kasjerka bedzie
    wychodzic z zystemu, i otwierac przegladarke? w dosie? no prosze, nie
    rozsmieszaj :)

    Komputery w sklepach czesto sa, ale na zapleczy, i juz widze jak kasjerka
    idzie z Toba na zaplecze zebys mogl zaplacic :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ ]
    [ Ekg: #3781111 ][ Boy! Eucalyptus! ]

  • 17. Data: 2008-12-13 17:04:36
    Od: "Robert " <r...@g...pl>

    Brzezi <b...@g...com> napisał(a):

    > To skoro sprzedawca wysyla towar na slowo, to po co tak kombinowac? bez
    > placenia mozna zadzwonic i powiedziec ze zaplacone i niech wysyla...

    Chodziło mi o to, czy można anulować przelew w przypadku, gdy pojawił się
    już na koncie sprzedawcy.

  • 18. Data: 2008-12-13 17:07:17
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Robert pisze:

    > telefon do
    >>

    > Chodziło mi o to, czy można anulować przelew w przypadku, gdy pojawił się
    > już na koncie sprzedawcy.

    Kiedys bylo tak w Polbanku - wysylales na drugie konto (np swoje, albo
    inne) - od ciebie nie odejmowalo, a tam przybywalo - taki piekny
    oscylator :D kilka osob (moze i wiecej) to wykorzystalo, kilka osob
    skazano. A powinni tez skazac tworcow serwisu Polbanku

  • 19. Data: 2008-12-13 17:09:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-13, Robert <r...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Chodziło mi o to że np jak człowiek nie ma w danym momencie karty przy
    > sobie, a telefon komórkowy to każdy nosi (jednorazowe kody sms) to móglby w
    > ten sposób płacić w sklepach za zakupy, loguje sie na swój rachunek wpisuje
    > kwotę przelewu, nr rachunku sklepu i kod jednorazowy i tyle. (jeśli telefon
    > z wbudowaną przeglądarką internetową, to całość z poziomu telefonu)
    >
    > Po czym sklep otrzymuje przelew i wtedy wydaje towar i fakturę.

    Mhm. A kolejka cierpliwych i uśmiechniętych kolejkowiczów stojących za
    tym przelewowcem życzy mu serdecznie powodzenia i bez pomruków czeka aż
    ten się przebije przez zabezpieczenia swojego banku, wklepie stosowne
    adresy/numerki/kody i zatwierdzi przelew. :P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2008-12-13 17:11:52
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Robert " <r...@g...pl> wrote in message

    > telefon do

    > Chodziło mi o to, czy można anulować przelew w przypadku, gdy pojawił się
    > już na koncie sprzedawcy.

    Nie można.

    W mBanku można anulować zlecony przelew do momentu, aż wyjdzie eliksirem.
    Jak pójdzie, to poszedł.

    k.