  • 1. Data: 2002-04-02 08:43:49
    Temat: Płatności we Francji
    Od: "Stephan" <h...@p...wp.pl>

    Cześć :)
    Będę za jakiś czas we Francji i mam kilka pytań dotyczących wymiany walut.
    - czy brać USD i tam wymienić na Euro
    - czy czy koszty płatności visą electron e-pko (bp) lub mBanku są wysokie i
    czy warto płacić
    - czy lepiej wyciągać gotówkę z bankomatów przy użyciu ww kart
    - czy kupić tu Euro i zostawić karty w domu

    Thx :)

    --
    Pozdr.

    Stephan

  • 2. Data: 2002-04-02 09:46:40
    Temat: Re: Płatności we Francji
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

> [...]
    > czy warto płacić
    > - czy lepiej wyciągać gotówkę z bankomatów przy użyciu ww kart
    > - czy kupić tu Euro i zostawić karty w domu

    Jeszcze jedną opcją do rozważenia jest używanie jakiejś karty systemu EC/MC
    (rozliczane są w EUR) - najprościej o Maestro.

    Rafał

  • 3. Data: 2002-04-02 09:56:18
    Od: "Stephan" <h...@p...wp.pl>

    [ciach]

    > Jeszcze jedną opcją do rozważenia jest używanie jakiejś karty systemu
    EC/MC
    > (rozliczane są w EUR) - najprościej o Maestro.
    >
    > Rafał

    Nie mam nic pochodnego EC/MC i nie wiem czy jest warto zakładać konto tylko
    dla tej karty.

    Stephan

  • 4. Data: 2002-04-02 10:28:17
    Od: "PJ" <hosi@_NOSPAM_o2.pl>

    Użytkownik "Stephan" <h...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam nic pochodnego EC/MC i nie wiem czy jest warto zakładać konto
    tylko
    > dla tej karty.

    zalezy ile sie traci przy wymianie euro-->$

    PJ

  • 5. Data: 2002-04-02 10:28:49
    Od: "Jaco" <jaco@alphaSPAM___PREECZ.net.pl>

    > Cześć :)
    > Będę za jakiś czas we Francji i mam kilka pytań dotyczących wymiany walut.
    > - czy brać USD i tam wymienić na Euro

    na pewno nie

    > - czy czy koszty płatności visą electron e-pko (bp) lub mBanku są wysokie

    Visy w Eurolandzie raczej się słabo kalkulują bo kasa jest 2 razy
    przeliczana (z PLN na USD i z USD na EUR)
    Znacznie lepiej wychodzi Maestro. Więcej mozesz poczytać np na
    http://www.ebanki.pl/artykuly/karty_i_kursy.html

    > czy warto płacić
    > - czy lepiej wyciągać gotówkę z bankomatów przy użyciu ww kart

    Zdecydowanie lepiej płacić bo odpadają koszty prowizji za wypłatę w
    bankomacie.

    > - czy kupić tu Euro i zostawić karty w domu

    Gdybym nie miał Maestro lub Mastercarda jakiegoś to chyba wziałbym jednak
    część w gotówce. Kart lepiej wziąść ale bardziej jako rezerwę IMHO

    Jaco

  • 6. Data: 2002-04-02 11:06:52
    Od: "Stephan" <h...@p...wp.pl>

    [ciach]

> [...]
    >
    > Gdybym nie miał Maestro lub Mastercarda jakiegoś to chyba wziałbym jednak
    > część w gotówce. Kart lepiej wziąść ale bardziej jako rezerwę IMHO

    Dzięki za linka. Czy wobec tego ktoś może mi polecić (jeżeli warto zakładać)
    tanie konto z pochodną EC/MC (najlepiej Maestro)

    Pozdr.

    Stephan

  • 7. Data: 2002-04-02 11:17:04
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > [ciach]

    > Dzięki za linka. Czy wobec tego ktoś może mi polecić (jeżeli warto zakładać)
    > tanie konto z pochodną EC/MC (najlepiej Maestro)

    ja sie wybieram do francji w lipcu i zabieram VC pekao walutowa. mam nadzieje
    że francuzi lubią dolara.

  • 8. Data: 2002-04-02 11:33:02
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Stephan <h...@p...wp.pl> wrote:
    > - czy czy koszty płatności visą electron e-pko (bp) lub mBanku są wysokie i
    > czy warto płacić

    AFAIK płacenie kartą jest bezkosztowe dla Ciebie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 9. Data: 2002-04-02 11:36:17
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

    Mnie tez kiedys dotyczyla ta kwestia i w banku pkobp powiedzieli mi, ze
    vise electron przeliczaja od razu po kursie euro , a nie poprzez
    dolara.(dotyczy wszystkich walut dla ktorych pkobp prowadzi tabele)
    Troche mnie to zdziwilo bo przeciez visa normalnie przelicza 2 razy.
    No ale moze to jest zwiazane z wprowadzeniem euro do obiegu.

  • 10. Data: 2002-04-02 12:28:56
    Od: "Stephan" <h...@p...wp.pl>

> [...]
    > Troche mnie to zdziwilo bo przeciez visa normalnie przelicza 2 razy.
    > No ale moze to jest zwiazane z wprowadzeniem euro do obiegu.

    Dzięki, sprawdziłem: w PKO BP przeliczają od razu po euro :)))