  • 21. Data: 2009-07-02 15:15:30
    Temat: Re: Po co właściwie karta kredytowa?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szymon wrote:

    > Ty sie chwal :-) Jeszcze powiedz, gdzie konkretnie i gdzie pin zapisa?e?, bo
    > przecie? zawsze mo?na zapomnieae i wtedy jest problem ;-)

    w skrytce, leży luzem
    pinu do karty kredytowej nie ma, gotówki nią nie wypłacisz

  • 22. Data: 2009-07-02 15:46:38
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Płacenie za KK to już jest uzależnienie a płaceni KK za bułki to
    > jest wysokiego lotu frajerstwo. Co jak co ale w bankach dział marketingu
    > działa bezbłędnie.

    Bo? Co jest złego w płaceniu za bułki KK?

  • 23. Data: 2009-07-02 15:47:39
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > w skrytce, leży luzem
    > pinu do karty kredytowej nie ma, gotówki nią nie wypłacisz

    No to teraz bank latwo moze Ci udowodnic nienalezyte przechowywanie i
    zabezpieczenie karty. Pech.

  • 24. Data: 2009-07-02 15:59:12
    Od: rafal <r...@n...none>

    Szymon pisze:

    > Ty się chwal :-) Jeszcze powiedz, gdzie konkretnie i gdzie pin zapisałeś, bo
    > przecież zawsze można zapomnieć i wtedy jest problem ;-)

    ustawił sobie nr z tablicy rejestracyjnej ;-)

  • 25. Data: 2009-07-02 16:33:55
    Od: muk <n...@m...i.juz>

    On 2009-07-02 12:00, Karol Y wrote:
    > Wiem, może pytanie wyda się dziwne, gdy mamy limity na karcie
    > pozwalające kupować nowy samochód, dom, to taka karta wydaję się
    > sensowna, ale z punktu widzenia Kowalskiego, nie banku, to co na tym
    > jeszcze zyskuje?

    Dla mnie karta to tzw. "koło ratunkowe". Nigdy nie potrzebowałem z niej
    kasy (bo zawsze mam coś na koncie) ale dobrze mieć świadomość, że jest w
    kieszeni nadliczbowa "gotówka", która może uratować dupę. Ot na przykład
    kiedyś przy wypożyczeniu samochodu (blokada 8 tys. - tyle nie miałem na
    koncie :) ).

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-07-02 16:37:37
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik <q...@x...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Płacenie za KK to już jest uzależnienie a płaceni KK za bułki to
    > jest wysokiego lotu frajerstwo.

    Poczułem się jak ostatnia szmata. :]

  • 27. Data: 2009-07-02 17:09:42
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    Karol Y wrote:

    > Zastanawiam się co warunkuje, żeby brać kartę, co komu właściwie ona
    > daje i na razie wysnułem takie wnioski:

    Jako subkonto - pewne klasa wydatków (np. bezyna + żarcie) jest na
    koncie skomasowana jako jedna pozycja. Dzięki temu idzie się połapać w
    bilansie miesięcznym.

    Generalnie to że wiem już dziś ile mi zostanie z następnej pensji (bo
    zaraz za pensją przychodzi wyciąg z konta karty) pomaga zaplanować
    wydatki.

    Pomaga oszczędzać zapobiegając "podbieraniu" oszczędności z powodu
    losowego braku płynności - takie podharcerzone pieniądze mają zwyczaj
    nie wracać "na kupkę" a kartę trzeba spłacić.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 28. Data: 2009-07-02 17:41:24
    Od: "q...@x...gazeta.pl" <q...@x...gazeta.pl>

    > Poczułem się jak ostatnia szmata. :]

    Spoko toleruje różne zboczenia, wyraziłem tylko osobiste zdanie

  • 29. Data: 2009-07-02 17:44:25
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Spoko toleruje różne zboczenia, wyraziłem tylko osobiste zdanie

    Uff!! Dzięki!

  • 30. Data: 2009-07-02 18:00:51
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Karol Y pisze:
> [...]
    > pozwalające kupować nowy samochód, dom, to taka karta wydaję się
    > sensowna, ale z punktu widzenia Kowalskiego, nie banku, to co na tym

    1. Wygoda (nie trzeba nosić gotówki na niespodziewane wydatki, ja np.
    niespodziewanie kupiłem TV LCD czy PlayStation 3),
    2. Bezpieczeństwo (obracam pieniędzmi banku, a nie swoimi, w razie
    kradzieży czy fraudu to bank blokuje swoje pieniądze, a nie moje),
    3. Ubezpieczenia (np. od kradzieży, nieuprawnionego użycia karty),
    4. Dodatki : cashback, punkty w programach partnerskich (ja wiem,
    niektórych to śmieszy ale ja z punktów BP mam już torbę, plecak,
    żelazko, dwie patelnie, pokrowiec na ubrania), różne serwisy prawne czy
    medyczne, zniżki (czasem nawet kilkanaście %),
    5. Kartą kredytową łatwiej się płaci przez internet, rezerwuje auto,
    bilety lotnicze czy hotel.

    Oczywiście płacić można kartą debetową ale :
    1. Nie ma dodatków i ubezpieczeń,
    2. Ryzykujemy własnymi pieniędzmi, ja np. na karcie debetowej mam
    ustawiony niski limit wypłat, a transakcje bezgotówkowe mam na 0 PLN,
    3. Często można płacić tylko z fizycznym użyciem karty (a więc
    rezerwacja biletów czy zakup przez internet odpada).

    Mnie karta kredytowa nie kosztuje nic, a zalety są oczywiste. Same
    korzyści (nagrody) wartę są kilkaset PLN.

    Natomiast lokowanie pieniędzy na lokacie to IMO bzdura. Zakładając, że
    ktoś wydaje 1000 PLN miesięcznie to ile zarobi na KO czy lokacie ? 3 PLN
    ? To taka ściema, chociaż faktycznie można tyle wycisnąć :)

    --
    Mithos