  • 1. Data: 2011-04-05 19:06:53
    Temat: Po owocach ich poznacie
    Od: root <r...@v...pl>

    Na konfer. prasowej po posiedzeniu RPP profesorowi Belce wypsnęła się ocena
    postępowania rządu Węgierkiego w spr. ichniego OFE:
    Na Węgrzech rząd zlikwidował OFE i ZABRAŁ wszystkie pieniądze ludzi, dzięki
    czemu budżet Węgier w jednej chwili stał sie tak zbilansowany, że
    inwestorzy zagraniczni znowu zachwycają się tym krajem inicjując hossę
    jakiej już dawno tam nie było. A my co w porównaniu z Węgrami....?

    Ciekawą wizję polityki finansowej państwa ma pan profesor. Mniej więcej
    taką samą jak ta, którą wyznawał wielki monarcha europejski Karol Młot
    jakieś 1300 lat temu. Brawo! Nagroda Młota jak najbardziej byłaby zasłużona

  • 2. Data: 2011-04-05 19:40:24
    Temat: Re: Po owocach ich poznacie
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > taką samą jak ta, którą wyznawał wielki monarcha europejski Karol Młot
    > jakieś 1300 lat temu. Brawo! Nagroda Młota jak najbardziej byłaby

    Nie zabrał tylko odebrał, a pieniądze są nadal ludzi.
    Ciekawe, że żaden cywilizowany kraj nie zabrał pieniędzy ludziom i nie oddał
    OFE, oprócz nas i paru innych wynalazków.

  • 3. Data: 2011-04-05 19:42:58
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Może np. nabrali szacunku do Węgrów, że nie dają się kroić jak frajerzy.

  • 4. Data: 2011-04-05 19:55:10
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

[...]

    Tak naprawdę to niezwykle trudny dylemat i bardzo trudne decyzje.
    Znowu z Waszych wypowiedzi przebija pyszałkowaty ton, że wiecie lepiej od
    Balcerowicza, Rostowskiego i Belki razem wziętych co trzeba zrobić z
    narastającym problemem zadłużenia, żeby za kilkanaście lat nie spotkał nas los
    Grecji, Irlandii czy Portugalii.

  • 5. Data: 2011-04-05 20:21:24
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?
> [...]
    > Balcerowicza, Rostowskiego i Belki razem wziętych co trzeba zrobić z
    > narastającym problemem zadłużenia, żeby za kilkanaście lat nie spotkał nas

    tu nie o to chodzi z wyżej wymienieni nie wiedzą co jest dobre dla
    ludzi/gospodarki
    tylko ze robią coś zupełnie innego
    wiec ktoś kto krytykuje niekoniecznie musi uważać się za mądrzejszego.

  • 6. Data: 2011-04-05 20:21:34
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > Balcerowicza, Rostowskiego i Belki razem wziętych co trzeba zrobić z
    > narastającym problemem zadłużenia, żeby za kilkanaście lat nie spotkał nas

    Żeby dług nie narastał to trzeba wydawać tyle ile się zarabia, a żeby malał
    to trzeba wydawać mniej niż się zarabia, a nadwyżkę oddawać wierzycielom. To
    jest jakaś magiczna formuła do poznania, której trzeba być profesorem?

  • 7. Data: 2011-04-05 20:31:39
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to trzeba wydawać mniej niż się zarabia, a nadwyżkę oddawać wierzycielom.
    > jest jakaś magiczna formuła do poznania, której trzeba być profesorem?

    trzeba, prof Balcerowicz coś takiego zaproponował (cięcia socjalu itp) ale
    profesorsko wymyslił, zeby zostawić prowizję dla OFE i żeby OFE nadal mogły
    grać w ruletkę na giełdzie za pieniądze oddawane imi pod państwowym
    przymusem

    to wyższa szkoła jazdy, bo niewiele krajów na świecie wpadło na taki pomysł,
    głupole jedne

  • 8. Data: 2011-04-05 20:33:34
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Znowu z Waszych wypowiedzi przebija pyszałkowaty ton, że wiecie lepiej od
    > Balcerowicza, Rostowskiego i Belki razem wziętych

    nie tak jest
    ponieważ nie zgadzam się ani z Rostowskim, ani z Balcerowiczem, podobnie oni
    ze soba nawzajem, to najprawdopodobniej co najmniej od jednego z nich wiem
    lepiej

  • 9. Data: 2011-04-05 21:20:08
    Od: root <m...@y...com>

    > Nie zabra� tylko odebra�, a pieni�dze s� nadal ludzi.
    > Ciekawe, �e �aden cywilizowany kraj nie zabra� pieni�dzy ludziom i nie
    oddaďż˝
    > OFE, opr�cz nas i paru innych wynalazk�w.
    Nie sposob odmowic sensu temu co napisales. Nie zauwazasz tego ze
    pieniadze ktore TY wplaciles dla SIEBIE staja sie wlasnoscia
    WSZYSTKICH? Cos jakby komunizmem zapachnialo ;)

    Wiem ze zaraz Ty lub totus powiecie, zebym traktowal je jak podatek a
    nie jako MOJE, ale to TYLKO wasza interpretacja. Takie wlasnie
    myslenie powoduje ze w panstwie nie jest szanowane prawo, bo jesli
    mozna nazwac skladke podatkiem, to i kradziez moze nazwac darowizna a
    gwalt - uprzyjemnianiem czasu. Mozna ?

  • 10. Data: 2011-04-05 21:29:11
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    > Wiem ze zaraz Ty lub totus powiecie, zebym traktowal je jak podatek a
    nie jako MOJE, ale to TYLKO wasza interpretacja.

    Nie tylko nasza. Także ustawodawcy i sądu.