  • 41. Data: 2011-04-06 12:44:40
    Temat: Re: Po owocach ich poznacie
    Od: root <r...@v...pl>

    My tu gadu gadu a tu hossa az milo patrzec ;))
    A i sreberko ladnie idzie. Moze sie uda jakos odbic te 50 tysiaczkow z rak
    obrzydliwych spekulatntow ;)

  • 42. Data: 2011-04-06 13:32:24
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Dnia Wed, 6 Apr 2011 13:48:52 +0200, skippy napisał(a):
    > A dlaczego nie? To przymus i to przymus, tu prywatna firma i tam prywatna
    > firma. Widzisz jakas roznice?

    Ja widzę...
    Nie ma przymusu posiadania samochodu/innego pojazdu podlegającego
    obowiązkowemu OC :)

    --
    marfi

  • 43. Data: 2011-04-06 14:08:27
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja widzę...
    > Nie ma przymusu posiadania samochodu/innego pojazdu podlegającego
    > obowiązkowemu OC :)

    kurde proste:)

  • 44. Data: 2011-04-06 16:34:53
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 6 Apr 2011 16:08:27 +0200, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    > kurde proste:)

    Tak samo proste jak nie dożyć do 65 lat i nie obciążać budżetu swoją osobą
    ;)

  • 45. Data: 2011-04-06 19:04:37
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > jakakolwiek dyskusje i proby wplywania na nie-liberalną wladze aby
    > respektowala wlasne prawa, bo z definicji wszysko co przymusowe to
    > podatek. Nie przekonuj mnie o tym bo ja jestem przekonany, ze na
    > podstawie Twoich zalozen nie mozna dojsc do innych wnioskow, niz te
    > ktore przedstawiasz. Ja niestety przyjmuje zupelnie inne zalozenia.
    > Dla mnie panstwo nie jest zlem samym w sobie. Mozna zyc i miec wplyw
    > na rzadzenie nawet w panstwie Kim Dzong Ila, tyle ze trzeba tam wiecej
    > sprytu i odwagi. Mozna probowac zmieniac cos na lepsze tez i tutaj i w

    Bardzo fajny wywód ale może powtórz jeszcze raz, tylko powoli. Z czego
    wynika, że nie dbam o własne pieniądze? Co do OFE i roku 1999 jestem zdania,
    ze ci którzy uchwalali to prawo pomylili się. Uchwalili wadliwe prawo. W
    części gdzie pieniądze krążą miedzy SP, ZUS, OFE w te i z powrotem
    oskubywane po drodze z prowizji to ewidentny bubel prawny. Takich bubli w
    polskim prawie są tony jak np nakaz jazdy na światłach całą dobę czy zmiana
    czasu z letniego na zimowy i odwrotnie. Dziś widać, ze oba prawa nie robią
    tego czego się po nich spodziewano. Jazda na światłach nie zwiększa
    bezpieczeństwa jazdy, a zmiana czasu nie zmniejsza zużycia energii. Obie
    zwiększają koszt życia i zamieszanie. Podobnie jest z ustawą o OFE. To zła
    ustawa. Dyskutowana zmiana znosi ewidentną głupotę zaszytą w tej ustawie. I
    na koniec przypomnę, ze pieniądze w OFE nie spełniają, żadnych kryteriów
    własności. Żadnych. Ciskasz się w sprawie swoich pieniędzy w OFE tyle, że
    tam nie ma Twoich pieniędzy. Politycy tak to Ci przedstawili by łatwiej z
    Ciebie ciągnąc kasę. Ty uwierzyłeś i źle zrobiłeś. root w OFE nie ma Twoich
    pieniędzy. To są pieniądze państwowe pod zarządem polityków wybieranych w
    wyborach. Oni ustalają co się będzie z tymi pieniędzmi działo. Kto i ile
    oraz kiedy dostanie coś z tego. To politycy mają pełna kontrolę operacyjną
    nad tymi pieniędzmi. I jak źle zarządzą to możesz ich nie wybrać w
    najbliższych wyborach i pocałować w dupę na do widzenia. Patrz na sprawy tak
    jak one wyglądają a nie tak jak Ty byś chciał żeby wyglądały. Dla mnie to
    właśnie jest silnym argumentem by przekazywać państwu najmniej pieniędzy jak
    się da. Teraz państwo zabiera i przetwarza połowę. Tego się nie da obronić,
    żadnymi argumentami, które jako tako trzymają się logiki.

  • 46. Data: 2011-04-06 19:09:51
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Na jakiej podstawie od zarania dziejow placisz na podstawie panstwowego
    > przymusu skladki OC prywatnej firmie ubezpieczeniowej?

    Od zarania dziejów? Właśnie. Żyjesz w przeświadczeniu, że ta rzeczywistość,
    którą widzisz za oknem jest od stworzenia świata. Wiesz, ze na terenie
    Polski dowody osobiste wprowadził Hans Frank w Generalnej Guberni po to by
    mu niewolnicy się nie rozłazili? Po wojnie komunistom się to spodobało bo
    traktowali Polaków jak bydło obrączkowane i tak to trwa od zarania dziejów.

  • 47. Data: 2011-04-06 20:03:18
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 21:04:37 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > się da. Teraz państwo zabiera i przetwarza połowę. Tego się nie da obronić,
    > żadnymi argumentami, które jako tako trzymają się logiki.

    Ok. Niech bedzie ze to nie moje pieniadze, choć wolę o nich tak myslec, bo
    to daje mi sile zeby sie bardziej wqurwiac.
    Mam nadzieje, że piszesz szczerze więc i ja będe szczery.
    Napisałeś że to politycy robia co chcą z tymi pieniedzmi. Mój problem
    polega na tym, że ja chciałbym przekonać Ciebie i paru innych (a nawet całe
    to cholerne społeczeństwo), żebyśmy przestali się wreszcie na to godzić.
    Dlatego nie lubię jak piszesz o innym świecie, bo w ten sposób od razu
    odcinasz się ode mnie i ludzi myślacych że TO TRZEBA ZMIENIC.

    Reagan kiedyś ładnie powiedział: "ufaj ale sprawdzaj". To my właśnie
    powinniśmy mieć narzędzia i środki umożliwiające na sprawdzanie tego co
    robią władze. Takim narzedziem powinien być sejm, ale praktyka pokazuje ze
    nie jest. Przyznaję, że nie wiem dlaczego. Teoretycznie kiedy żyliśmy
    jeszcze w komuniżmie marzyliśmy z chłopakami marzenie żeby zobaczyć
    głosowanie w sejmie, w którym pojawi się choćby jeden głos na NIE. Wtedy
    wydawało nam się, ze demokracja polega na tym że istnieje opozycja i to ona
    patrzy rzadzacym na ręce. Teraz wszystko to mamy ale po 20 latach widzę ze
    to ciągle nie działa.
    Czy to wina samej demokracji? Sądzę ze nie. Właściwie jak się przyjrzeć
    roznym krajom, to pozytywne, mądre rządy zdarzają się w wielu z nich i tych
    demoktratycznych i tych niedemokratycznych. Zacznę od krajów
    "wschodzących". Chyba wszystkie azjatyckie kraje tej grupy z dłużników
    Zachodu stały się jego wierzycielami. Stało się to dzięki nadwyżkom w
    bilansie handlowym: poczynając od gigantów typu Chiny i Indie, po maleństwa
    typu Singapur. Wszystkie te kraje notują nadwyżki a wiec eksportują wiecej
    a importują mniej. W wielu tych krajach powołano do życia państwowe
    fundusze majątkowe,które inwestują te nadwyżki w obligach USA. Są one
    często nazywane fundusza dla przyszłych pokoleń. Co myśmy w tym czasie
    osiągnęli? Otóż na palcach jednej ręki można policzyć lata w których
    mieliśmy jakąś nadwyżkę (ostatnią za rządów Jarosława). Do tej pory zamiast
    tworzyć majątek dla przyszłych pokoleń , nasze oświecone władze tworzą dług
    dla przyszłych pokoleń. Dlaczego nie chcesz pierdolnąć pięścią w stół i
    powiedzieć w końcu "dosyć tej zabawy"? Wolisz ukrywać w kącie i pisać że
    Twoim celem jest płacenie jak najmniejszych podatków, bo wszystkie podatki
    są roztrwonione.
    To jest nieprawda, bo wcale tak nie musi być. Są na świecie przykłądy
    mądrych rządów i mądrych społeczeństw i to wszedzie: w demokracjach
    (Norwegia), monarchiach absolutnych (Arabia Saudyjska, Katar), krajach
    liberalnych(Szwajcaria, Luksemburg) i nawet lekko zamordystycznych (Chiny).
    To nie ma az tak dużego znaczenia. Owszem liberalizm pomaga, ale i bez
    niego stać nas dobre rządy i to nie tylko w gębie ("Polacy zasługują na
    sukces") ale w realu.
    Też nie szukam ideału. Wszędzie w tych krajach można znaleźć korupcję,
    utrudnienia biurokratyczne, nędzę, narkomanię albo inne zwykłe problemy.
    Wybacz nie mogę ździerżyć że tak naprawdę jesteśmy głupi jak buty. Dzięki
    naszej głupocie i zwykłemu lenistwu nie jesteśmy w stanie wychować sobie
    właściwych rządzących. Między innymi też z powodu takich poglądów jakie Ty
    reprezentujesz. Moim zdaniem, przykłady ze świata pokazują że wcale nie
    jest potrezebna rewolucja aby zrobić coś dobrego. Póki co słowa premiera,
    że Polacy zasługują na sukces uważam za nieprawdziwe. Moim zdaniem, po 20
    latach, Polacy jeszcze nie zasłużyli na sukces i bynajmniej nie jest to
    wina władz.

  • 48. Data: 2011-04-06 21:15:51
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > godzić. Dlatego nie lubię jak piszesz o innym świecie, bo w ten sposób od
    > razu odcinasz się ode mnie i ludzi myślacych że TO TRZEBA ZMIENIC.

    Od niczego się nie odcinam. gdybym się odcinał tobym wyjechał stad dawno lub
    po prostu nie zabierał tu głosu. Takiego zdania, że coś trzeba zmienić jest
    niewielka część ludzi. Pamiętaj, że 60% nie chodzi na wybory. Oni ciągle
    mówią, ze nie mają na kogo głosować. Wygląda na to, ze by chcieli, żeby
    Obama lub Merkel lub Marsjanie dali im obiekt, na który mogliby głosować.
    Nie mają na kogo głosować i sami nie są w stanie stworzyć swojego ideału. Są
    pasywni. Powtórzę - 60%. Pozostałe 40% chce zmian tyle, że przynajmniej
    czterech się wykluczających. Taki jest obraz sejmu. Ja chodzę na wybory.
    Znasz moje poglądy. Też mogę łatwo powiedzieć, że nie mam na kogo głosować.
    Zmiany, o których Ty myślisz są w mniejszości, nie w takiej jak moje
    marzenia ale jednak istotnej. Sądzę, ze spowodowane jest to niską wiedzą
    ekonomiczną i lenistwem umysłowym Polaków.

> [...]
    > robią władze. Takim narzedziem powinien być sejm, ale praktyka pokazuje ze
    > nie jest. Przyznaję, że nie wiem dlaczego.

    Widzisz znów jest jakieś nieporozumienie znaczeniowe. Co Ty rozumiesz przez
    władzę? Rząd? Moim zdaniem niesłusznie. W Polsce decyzyjny jest sejm.
    Przykład OFE. Rostowski zaproponował rozwiązanie na zmniejszenie deficytu.
    Przedstawił to na posiedzeniu rządu. Rząd, czyli już kilku ludzi,
    kolegialnie wypracowali projekt ustawy i przesłali do sejmu. Sejm zrobił z
    tego prawo, które rząd będzie tylko stosował. Dla mnie władza to sejm. czyli
    nasi przedstawiciele. Jedynych kontrolujących jakich mają to jesteśmy my
    sami. Posłowie rekrutują się spośród nas, są tacy jak my. Chyba nie sądzisz,
    że przewodniczącym konwencji piekarzy zostanie profesor filozofii? Taka jest
    kontrola jaka nasza wiedza o rzeczy kontrolowanej. Z sondaży wynika, że 70%
    ludzi wierzy, że rząd z OFE kradnie ich pieniądze. Dlaczego? Bo tak
    powiedział Balcerowicz. Nie chciało im się porównać tego co mogą zrobić z
    własnymi pieniędzmi na koncie bankowym i "własnymi" pieniędzmi w OFE. Nie
    byli zdolni pomyśleć przez chwilę. Tacy jesteśmy.

> [...]
    > kącie i pisać że Twoim celem jest płacenie jak najmniejszych podatków, bo

    Wale w stół co cztery lata. Zawsze głosuję na partię, która daje cień
    nadziei, ze podatki będą spadać.

> [...]
    > i bez niego stać nas dobre rządy i to nie tylko w gębie ("Polacy zasługują

    Przyjrzyj się Norwegi przed odkryciem przez nich ropy i gazu. Za Katar i
    Arabię Saudyjska dziękuję mimo ropy jaka mają. Za Chiny też dziękuję.
    Oczywiście, ze nie musi tak być byśmy marnowali podatki. Ciężką pracę i
    życie. Ale tak jest i trzeba to przyjąć do wiadomości. Nie znamy się na
    interesach i nie chcemy się znać. Handel dla Polka to obrzydliwe zajęcie.
    Bogacenie się jest podejrzane i ściśle w świadomości powiązane ze
    złodziejstwem. Myślisz, że to są warunki do dobrego gospodarowania i
    bogacenia się? Największym zmartwieniem wszystkich dookoła jest jak pomóc
    najbiedniejszym. Nie chcą świata takiego by najbiedniejsi mieli dość. Teraz
    najbiedniejszy maja powiedzmy 500,-/m-c, a najbogatszy 1mln/m-c. Nikogo nie
    interesuje rozwiązanie, że najbogatszy ma 10mln/m-c, a najbiedniejszy ma
    5000,-/m-c. Ideałem jest jak wszyscy maja 750,-. To już jest sport narodowy.
    Prześcigają się jak oskubać tych co zarabiają i dać tym co nie zarabiają. Ma
    to jakiś sens? Czy to jest atmosfera do wspólnego budowania dobrobytu? Tacy
    jesteśmy.

> [...]
    > naszej głupocie i zwykłemu lenistwu nie jesteśmy w stanie wychować sobie

    Wychować rządzących możesz tylko przez wychowanie samego siebie. Zacznij
    przysłuchiwać się każdemu zdaniu wypowiedzianemu przez polityka i każdy
    wniosek, który usłyszysz staraj się sam udowodnić. Opinię jaką wypowiesz w
    luźnej rozmowie później postaraj się udowodnić na źródłach bez świadków.
    Staraj się mieć własne zdanie przez siebie wypracowane. Nie przyjmuj
    czyjegoś rozumowania na wiarę, a w szczególności liczb i przykładów którymi
    to rozumowanie jest poparte. Te najczęściej są albo kłamliwe albo
    tendencyjnie dobrane. Nic nie może ci się wydawać, wszystko musisz wiedzieć.
    Jak zaczniesz do kogoś mówić zaczynając "wydaje mi się .." to już nie kończ
    tylko dowiedz się jak jest naprawdę. Tylko tak możesz wychować swoją władzę.
    Władza będzie taka dobra jak Ty i nic lepsza.

> [...]
    > że Polacy zasługują na sukces uważam za nieprawdziwe. Moim zdaniem, po 20
    > latach, Polacy jeszcze nie zasłużyli na sukces i bynajmniej nie jest to

    Czytaj o ekonomii. Szczególnie o historii ekonomii. Ludzka egzystencja
    oparta jest na ekonomi i polityce. Żeby cokolwiek zrobić trzeba mieć
    pieniądze. Czyli najpierw ekonomia. Pieniądze to warunek konieczny.
    Wystarczający to współdziałanie z innymi ludźmi. Czyli polityka jest druga.

  • 49. Data: 2011-04-06 21:33:53
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 23:15:51 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > pieniądze. Czyli najpierw ekonomia. Pieniądze to warunek konieczny.
    > Wystarczający to współdziałanie z innymi ludźmi. Czyli polityka jest druga.

    Podumam nad tym bo piszesz mądrze. Dzisiaj jednak ide spac, bo - sam wiesz
    - pan musi miec wypoczętych niewolników ;)

  • 50. Data: 2011-04-07 14:04:07
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    root, totus: mamy takich polityków, takie partie, taki sejm i takie ustawy na
    jacy sami jesteśmy i czego sami oczekujemy jako naród.
    Skąd mają się wziąć liberalne i ultraliberalne poglądy w ciągle
    postkomunistycznym narodzie ?
    Premier Tusk, który był na "śniadaniu mistrzów" z udziałem M.Mellera,
    P.Kukiza, T.Lipińskiego i Z.Hołdysa powiedział mniej więcej tak:
    "To nie jest tak, że Polacy są narodem geniuszy, którzy są rządzeni przez
    bandę głupców".

    Była to bardzo celna riposta premiera, która mocno utarła nosa obecnym na
    spotkaniu i atakującym go artystom.