  • 1. Data: 2012-11-08 21:23:38
    Temat: Po płatności kartą brak transakcji - przez ile kasę trzymać na ror?
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    Kilka dni temu, w odstępie około dwóch minut, wykonałem dwie płatności
    kartą. Żadnych PayPass czy PayWave, obydwie transakcje wykonane tą samą
    kartą chipową, obydwie potwierdzone PINem i obydwie wykonane poprawnie -
    mam na to potwierdzenia z terminala.

    Transakcja nr 1 była w blokadach i dzisiaj się rozliczyła. Transakcji nr 2
    nie było w blokadach i siłą rzeczy do dzisiaj nie została rozliczona,
    pieniądze z konta na tą płatność nie zostały pobrane.
    Trzymam teraz specjalnie środki na ror, żeby nie wpaść w niedozwolony
    debet, ale ile można.

    Czy zdarzyło się komuś z was płacić kartą, ale finalnie kasa z konta nie
    została pobrana?
    I ile dni można czekać na to, żeby została rozliczona, albo żeby mieć
    pewność, że nie zostanie pobrana np. w wyniku reklamacji ze sklepu,
    auto-naprawy przez bank/centrum rozliczeniowe, itp.?

    [sas]

  • 2. Data: 2012-11-08 21:37:04
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    [sas] pisze:
> [...]
    > 2 nie było w blokadach i siłą rzeczy do dzisiaj nie została rozliczona,
    > pieniądze z konta na tą płatność nie zostały pobrane.

    Pewnie pierwsza poszła online, a druga offline. Nic niezwykłego. :-)

    > Trzymam teraz specjalnie środki na ror, żeby nie wpaść w niedozwolony
    > debet,

    I słusznie. :-)

    > ale ile można.

    Pewności nie mam, chyba są jakieś limity, ale z pewnością nie mniej niż
    miesiąc, a pewnie ze 3, albo i z 6... A na pewno to nie dłużej jak trzy
    lata, bo się przedawni... :-)

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2012-11-08 21:37:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 08 Nov 2012 21:23:38 +0100, [sas] napisał(a):

> [...]
    > kartą. Żadnych PayPass czy PayWave, obydwie transakcje wykonane tą samą
    > kartą chipową, obydwie potwierdzone PINem i obydwie wykonane poprawnie -

    A jakiego banku to karta?

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2012-11-08 21:42:25
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    > A jakiego banku to karta?

    od "baśki".

  • 5. Data: 2012-11-08 21:43:31
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 08.11.2012 o 21:37 Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    pisze:

    > Pewnie pierwsza poszła online, a druga offline. Nic niezwykłego. :-)

    przy potwierdzeniu PIN-em coś takiego może mieć miejsce, tj. offline?
    [sas]

  • 6. Data: 2012-11-08 21:44:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    [sas] wrote:
    > Trzymam teraz specjalnie środki na ror, żeby nie wpaść w niedozwolony
    > debet, ale ile można.

    jak to specjalne środki? chcialbys wydac kase i ją mieć?

    > Czy zdarzyło się komuś z was płacić kartą, ale finalnie kasa z konta nie
    > została pobrana?

    tak,

    > I ile dni można czekać na to, żeby została rozliczona, albo żeby mieć
    > pewność, że nie zostanie pobrana np. w wyniku reklamacji ze sklepu,
    > auto-naprawy przez bank/centrum rozliczeniowe, itp.?

    10 lat
    potem sie przedawnia.

  • 7. Data: 2012-11-08 21:53:45
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    [...]

    > 10 lat
    > potem sie przedawnia.

    10? A nie 3? W końcu bank to nie osoba fizyczna.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    You will inherit some money or a small piece of land.

  • 8. Data: 2012-11-08 21:54:16
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 08.11.2012 o 21:44 witek <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > jak to specjalne środki? chcialbys wydac kase i ją mieć?

    Nie, chciałbym żeby ją od razu ściągneli/zablokowali, tak jak to poszło z
    transakcją nr 1. A tak to jest sytuacja trochę patowa, niby mam środki,
    ale nie mogę nic z nimi zrobić, bo (a nuż) będą chcieli mi ściągnąć tę
    nierozliczoną transakcję i wpadnę w niedozwolony debet.

    [sas]

  • 9. Data: 2012-11-08 21:58:09
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "[sas]" <n...@e...com> writes:

    > mam środki, ale nie mogę nic z nimi zrobić, bo (a nuż) będą chcieli mi
    > ściągnąć tę nierozliczoną transakcję i wpadnę w niedozwolony debet.

    Gorzej: Będziesz chciał zamknąć konto :) a tu trzeba na nim kasę
    zostawić :)

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    What ever happened to happily ever after?

  • 10. Data: 2012-11-08 22:15:23
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 08.11.2012 o 21:23 [sas] <n...@e...com> pisze:
    > Trzymam teraz specjalnie środki na ror, żeby nie wpaść w niedozwolony
    > debet, ale ile można.

    Pewnie przez jakiś czas będę trzymał środki na ror, a po 2-3 miesiącach
    oleję sytuację, licząc że już nikt tego nie odkręci.

    Pytanie dodatkowe:
    A co się stanie, jeśli wpadnę w ten niedozwolony debet:
    a) na kilka minut/godzin - zauważę debet i zlecę szybki przelew z Sync,
    tj. zadłużenie nie przejdzie przez 00:00,
    b) na 1 dzień, ale nie więcej niż 2-3 dni - tj. debet przejdzie przez
    00:00?

    [sas]