  • 11. Data: 2004-10-29 06:03:47
    Temat: Re: Pobrali bezprawnie 2000 zł z Inteligo mimo że ich nie miałem.
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    Krzysztof wrote:

    > Witam.
    > Około miesiąc temu kupowałem w necie domene .com
    > kartą z Visa Electron z Inteligo.
    [ciach]
    Zaciekawiony zadzwoniłem do Inteligo i zapytałem się o taką sytuację jak
    opisujesz.
    Konsultantka przedstawiła nastepującą wizję:
    Jesli płacisz poza Polską to tranzakcja nie jest online (bywa offline?)
    (?) i wtedy po przyjściu rozliczenia z Visy obciążają konto nawet jeśli
    nie ma na nim wystarczających środków.
    Maksymalna kwota obciążenia zależy od limitów karty, domyślnie 20 000.
    Jeśli ktoś zapisze sobie dane z karty to może taki numer zrobić
    właścicielowi. Inteligo informuje, że takie ryzyko istnieje. Można
    reklamować, konsultantka jednak dała do zrozumienia, że nie będzie to
    formalność jedynie. Jako "lekarstwo" proponują ubezpieczenie kart, które
    jednak jeszcze nie jest dostępnie w ofercie Inteligo (ma być ponoć
    wkrótce, jednak nie była w stanie podać jakiegokolwiek terminu, znaczy
    sie bedzie jak się pojawi, albo pojawi sie jak będzie - jak kto woli)

    Wyżej w miejscu znaku zapytania mam wątpliwości czy jest to normalne,
    jednak dwukrotnie pytałem sie o ten szczegół i taką uzyskałem odpowiedz
    z Inteligo.

    Pozdrawiam
    Bogusz.

  • 12. Data: 2004-10-29 06:32:48
    Od: l...@p...onet.pl

    > Nie. Tu musi oszukiwać jakoś sklepik. I jeśli reklamacji nie wyjaśni
    > szybko, to pewnie będzie miał problemy z Visą.

    Ten sklep wydał mi się podejrzany dopiero jak podałem dane mojej karty. Nie
    pobrał od razu tych 5.95$, chcieli bym wydrukował formularz z danymi mojej
    karty, podpisał go i wysłał im faxem. Ja tego nie zrobiłem i może mi to
    pomoże. Chcieli mieć na piśmie że zezwalam im pobieranie kasy z tej karty
    razem z moim podpisem.

  • 13. Data: 2004-10-29 06:53:16
    Od: "Damian Kuczera" <d...@W...gazeta.pl>

    > Nie. Tu musi oszukiwać jakoś sklepik. I jeśli reklamacji nie wyjaśni
    > szybko, to pewnie będzie miał problemy z Visą.

    Też tak podejrzewam, to raczej wina sklepu a nie banku. Krzysztof, czy przy
    wpisywaniu danych karty do transakcji, jesteś pewny, że w tajemniczy sposób
    z kwoty $5.95 nie zrobiła się $595??? W takiej sytuacji
    jakoby 'zaakceptowałeś' transakcję na $595 i oni mają pewnie na to dowody.
    Pozdro,
    Tomek

  • 14. Data: 2004-10-29 07:39:21
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > z kwoty $5.95 nie zrobiła się $595??? W takiej sytuacji
    > jakoby 'zaakceptowałeś' transakcję na $595 i oni mają pewnie na to dowody.

    Oni zrobili dwie tranzakcje! Jedną na 5.95$ a drugą na 595$.

  • 15. Data: 2004-10-29 07:44:26
    Od: Krzysztof <k...@s...800.pl>

    Krzysztof wrote:
    > Witam.
    > Około miesiąc temu kupowałem w necie domene .com
    > kartą z Visa Electron z Inteligo.
    > Domena miała kosztować 5.95$. Po około 7 dniach od zakupu
    > znikneła mi z konta kwota za tą domenę oraz 595$ !! (100x więcej)

    A jaki to sklep? Bedziemy unikac :)
    Ja kupuje na GoDaddy... jeszcze ani jednej wpadki nie mieli..

    Krzysztof
    no SiG

  • 16. Data: 2004-10-29 07:51:35
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Bogusz napisał(a):

    > Maksymalna kwota obciążenia zależy od limitów karty, domyślnie 20 000.

    I właśnie tutaj mam wątpliwość. Czy limit jest na
    a) autoryzację i założenie blokady
    b) obciążenie

    Jest między tym drobna róznica...

    > Jesli płacisz poza Polską to tranzakcja nie jest online
    > (bywa offline?) (?)

    No właśnie coś mi się wierzyć nie chce.

    > i wtedy po przyjściu rozliczenia z Visy obciążają konto nawet
    > jeśli nie ma na nim wystarczających środków.

    A to tak - może wynikać np. ze zmiany kursów, albo z wyexpire'owania
    blokady.

  • 17. Data: 2004-10-29 10:42:32
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > I właśnie tutaj mam wątpliwość. Czy limit jest na
    > a) autoryzację i założenie blokady
    > b) obciążenie

    Z rozmowy zrozumiałem, że na obciążenie.

    > Jest między tym drobna róznica...

    > No właśnie coś mi się wierzyć nie chce

    Tak twierdzi konsultantka Inteligo.

    .

    > A to tak - może wynikać np. ze zmiany kursów, albo z wyexpire'owania
    > blokady.

    Zdaniem Inteligo jezeli transakcja byla offline to nie sprawdzaja stanu
    konta, tylko obciążają "w ciemno" po otrzymaniu dokumentów z visy.

    Może ktoś jeszcze raz porozmawia z Inteligo, mi się juz nie chce drugi
    raz dzwonić, a odniosłem wrazenie, że pani z która rozmawiałem nie do
    końca rozumiała problem.

    Pozdrawiam.

  • 18. Data: 2004-10-29 13:05:16
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogusz" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wkrótce, jednak nie była w stanie podać jakiegokolwiek terminu, znaczy sie
    > bedzie jak się pojawi, albo pojawi sie jak będzie - jak kto woli)

    W mBanku ubezpieczenia już od dawna są.

  • 19. Data: 2004-10-29 17:21:33
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Bogusz napisał(a):

    > Z rozmowy zrozumiałem, że na obciążenie.

    Niewykonalne. Przykład: kupujesz coś, autoryzacja jest na kwotę niewiele
    niższą niż limit dzienny. Rozliczenie - z powodu kursów - już wyższe.
    Rozliczenie MUSI dojść do skutku, mimo, że jest wyższe od limitu.

    > Tak twierdzi konsultantka Inteligo.

    To ja nie widze w takim wypadku różnicy między płaską a wypukłą kartą.
    Towarzyszu Żwiruk - odezwijcie się. :-)

  • 20. Data: 2004-11-01 18:40:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On 28 Oct 2004 15:40:23 +0200, "Krzysztof"
    <l...@p...onet.pl> wrote:

    >Proszę o pomoc. Może ktoś z was wie jak odzyskać te ponad 2000 zł ?

    Zgodnie z regulacjami Visa international w wypadku transakcji MO/TO/IO
    (takiej jak Twoja) bank ma prawo zrobić chargeback na własne
    widzimisię.

    A Ty już wiesz dlaczego nie opłca się mieć konta w inteligo.
    --