  • 1. Data: 2009-12-30 20:23:40
    Temat: Pocztowy i nowa TOiP
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    Miałem dzisiaj okazję zapoznać się z nową TOiP Banku Pocztowego i w
    skrócie można powiedzieć, że chyba ktoś tam przestał myśleć.
    W skrócie.
    Obecnie warunkiem zwalniającym z opłaty za konto Nestor (5 zł) jest
    wykonanie przynajmniej zakupów kartą na min. 500 zł w miesiącu,
    natomiast warunkiem zwalniającym z opłaty za kartę (też 5 zł) jest
    wykonanie (w przypadku konta Nestor) przynajmniej jednej operacji
    kartą na dowolną kwotę.
    Od 1.01.2010 już nie będzie tak dobrze.
    Opłaty za prowadzenie konta zostały zniesione, ale... wprowadzono
    opłatę za kartę w wysokości 4 zł i opłaty tej nie można już znieść w
    żaden sposób.
    Dalsza lektura TOiP jest jeszcze ciekawsza...
    Otóż bank pozwala na darmowe wypłaty z bankomatów i POSów na terenie
    kraju i za granicą, ale wprowadza jednocześnie limit tych wypłat do 2
    szt. miesięcznie, potem każda operacja to już 4 zł. Fakt, że
    pobieranie prowizji w wysokości 4 zł za 3 i kolejną wypłatę kartą jest
    na razie zawieszona, ale...

    Podsumowując.

    Jeśli np. mamy małżeństwo emerytów, którzy mają dwie karty to koszt
    posiadania rachunku i karty w Banku Pocztowym urośnie im de facto do 8
    zł miesięcznie (2 x 4 zł za karty). Teraz mogli ominąć opłaty w dość
    łatwy sposób.

    Po 1.01.2010 jeśli emeryt (który liczy swoje pieniądze jak mało kto)
    chce zaoszczędzić 4 zł opłaty za kartę, której w żaden sposób nie
    będzie mógł ominąć, to zrezygnuje z tej karty i zacznie wykorzystywać
    darmowe dostarczanie gotówki do domu przez listonosza (jest taka
    pozycja w nowej TOiP) lub zacznie darmowo wypłacać gotówkę w okienku
    kasowym lub pocztowym (także jest taka pozycja w nowej TOiP).
    Dwie możliwości obrotu gotówkowego, które bank wprowadził jako
    darmowe, a są o wiele bardziej kosztowne dla banku niż darmowe wypłaty
    z bankomatów Euronetu, PKO BP, Cash 4You (te sieci są dla posiadaczy
    kart Pocztowego teraz darmowe) i zniesienie opłaty za kartę przy
    wykonaniu jednej operacją tą kartą w miesiącu.

    Przecież to niedorzeczne.

    Czy bank naprawdę przemyślał tę "strategię"? Przecież emeryci w lutym
    po otrzymaniu wyciągów za styczeń zaczną ustawiać się po gotówkę do
    okienek pocztowych i rezygnować z tych kart. Jaki to ma sens?
    Krótkotrwały zysk osiągnięty kosztem nieuważnych klientów? Emeryci
    dość szybko (nie zmieniając banku) mogą de facto znacząco zwiększyć
    koszty banku, zamiast przynieść mu dodatkowy przychód.

    Ciekawe czy "spece" w Banku Pocztowym w ogóle zastanowili się nad tą
    stroną ich nowej oferty? Chyba nie. Tylko patrzeć jak zaczną się
    zastanawiać skąd im tak urosły koszty obsługi gotówkowej.
    J.

  • 2. Data: 2009-12-31 08:23:01
    Temat: Re: Pocztowy i nowa TOiP
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Gru, 21:23, Josh01 <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > szt. miesięcznie, potem każda operacja to już 4 zł. Fakt, że
    > pobieranie prowizji w wysokości 4 zł za 3 i kolejną wypłatę kartą jest

    Sadze, ze emeryt przewaznie raz czy dwa razy w miesiacu wyplaca,
    wyciagajac praktycznie cala emeryture.

    <>

> [...]
    > stroną ich nowej oferty? Chyba nie. Tylko patrzeć jak zaczną się
    > zastanawiać skąd im tak urosły koszty obsługi gotówkowej.

    Trudno wyczuc.
    Mozliwe, ze wlasnie opracowali ja na podstawie statystyki .

    Jest wiele miejscowosci gdzie brak jakichkolwiek bankomatow.

  • 3. Data: 2009-12-31 09:07:15
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    On 31 Gru, 09:23, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Trudno wyczuc.
    > Mozliwe, ze wlasnie opracowali ja na podstawie statystyki .
    >
    > Jest wiele miejscowosci gdzie brak jakichkolwiek bankomatow.

    W sumie to Pocztowy w nowej TOiP bardzo "zadbał" o zagospodarowanie
    placówek pocztowych przez posiadaczy konta Nestor.

    Wyobraźcie sobie, że przelew jednorazowy zlecony w placówce pocztowej
    lub bankowej to koszt.... 0 zł, natomiast przelew zlecony przez
    konsultanta - telefonicznie to 4 zł.

    Jakiś nowy trend w bankowości - zachęcanie do korzystania z obsługi w
    oddziałach?

    Statystyki? ;)

  • 4. Data: 2009-12-31 09:39:15
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Gru, 10:07, Josh01 <j...@g...com> wrote:

    > Statystyki? ;)

    male klamstwo, duze klamstwo i statystyka :)))))

    Nie znamy ich danych - liczby klientow i stopnia wyklorzystania
    produktow, zwolnien z oplat za transakcje karta i liczby rezygnacji z
    konta z powodu braku mozliwosci uzyskania zwolnien za transakcje w
    swojej miejscowosci. Teraz mozna zrezygnowac z karty i przejsc na
    obsluge wylacznie okienko+listonosz.

  • 5. Data: 2009-12-31 14:21:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Josh01" 8...@a...goog
    legroups.com

[...]

    Tak. ;) Z powodu kolejek i złej wentylacji i tak nikt nie
    zechce z tego korzystać, póki nie zostanie przyciśnięty.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-12-31 14:54:33
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    On 31 Gru, 10:39, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > konta z powodu braku mozliwosci uzyskania zwolnien za transakcje w
    > swojej miejscowosci. Teraz mozna zrezygnowac z karty i przejsc na

    No tak, ale nie o to chyba bankowi chodziło, aby zwiększyć sobie
    koszty funkcjonowania. Większość banków robi jednak odwrotnie - jak
    może nakłania klientów do nieodwiedzania oddziałów i dokonywania
    operacji przez pracowników banku.

    Jeszcze jeden "kwiatek" z nowej TOiP. Od stycznia za Polecenie Zapłaty
    klient zapłaci 4 zł. Teraz to jak nic każdy zacznie się stawiać z
    plikiem rachunków przy okienku pocztowym. W tym banku naprawdę ktoś ma
    problem z racjonalnym myśleniem albo... działa celowo na szkodę banku
    i jest opłacany przez konkurencję ;).

  • 7. Data: 2009-12-31 15:07:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Josh01" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    8g2000yqh.googlegroups.com...

    > W tym banku naprawdę ktoś ma
    > problem z racjonalnym myśleniem albo... działa celowo na szkodę banku
    > i jest opłacany przez konkurencję ;).

    Np. przez BRE, nie? ;-)

  • 8. Data: 2010-01-01 09:30:57
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Josh01 nadaje:
> [...]
    > koszty funkcjonowania. Większość banków robi jednak odwrotnie - jak
    > może nakłania klientów do nieodwiedzania oddziałów i dokonywania

    Poczta ma największą w kraju liczbę oddziałów i nie może ich ot tak
    sobie zamknąć. Inne usługi typu telex, telegram, rozmównice
    telefoniczne, ksero, poste restante odeszły do Krainy Wiecznych Łowów a
    usługi stricte pocztowe włąśnie udają się tam za nimi. Aby utrzymać
    wszystkie te placówki i oddziały, przekształcają się one w sklepiki 1001
    drobiazgów i... w lokalne centra obrotu finansowego. Przepływ gotówki
    nie jest problemem bo poczta ma infrastrukturę która może to obsłużyć.
    Za kilka lat listonosz może już nie będzie nosić listów za to będzie
    wędrownym bankomatem?

  • 9. Data: 2010-01-01 09:45:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JanKo wrote:

> [...]
    > telefoniczne, ksero, poste restante odeszły do Krainy Wiecznych Łowów

    > usługi stricte pocztowe włąśnie udają się tam za nimi.

    rozkwit jeszcze przed nimi.
    Im wiecej handlu elektronicznego tym wieksza potrzeba dostarczenia
    towaru do klienta.
    Tylko zamiast wożenia listow poczta musi sie przestawic na sprawne
    rozwozenie paczek.

    > Aby utrzymać
    > wszystkie te placówki i oddziały, przekształcają się one w sklepiki 1001
    > drobiazgów

    najwieksza glupota jaka ktos mogl wymyslec.

> [...]
    > nie jest problemem bo poczta ma infrastrukturę która może to obsłużyć.
    > Za kilka lat listonosz może już nie będzie nosić listów za to będzie

    gotowka bedzie coraz mniej potrzebna.
    taniej poczcie wyjdzie postawic bankomat w kazdym oddziale niz
    ubezpieczac gotowke wystawiona na odstrzal.

  • 10. Data: 2010-01-01 11:09:55
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    On 1 Sty, 10:30, "JanKo" <b...@m...tu> wrote:

    > Poczta ma największą w kraju liczbę oddziałów i nie może ich ot tak
    > sobie zamknąć.

    Poczta Polska w minionym roku doskonale sobie radziła zamykając co
    mniejsze placówki i skracając czas pracy średniej wielkości urzędów, a
    zatem działania Banku Pocztowego nie mają nic ze wspomagania Poczty
    Polskiej w kwestii "dociążania ich robotą". A poza tym przecież Bank
    Pocztowy płaci de facto Poczcie Polskiej za usługi finansowe. To co
    Bank Pocztowy zrobił w nowej TOiP to jest samobój jakich mało.
    Robienie darmowej obsługi przez podmiot, któremu bank będzie za do
    płacić o wiele większe pieniądze niż za obsługę bankomatową i
    telefoniczną. No chyba, że chodzi o "czysty" sposób na wyprowadzenie
    kasy ze spółki zależnej?