  • 41. Data: 2010-01-06 16:00:12
    Temat: Re: Pocztowy i nowa TOiP
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    Proponuje otworzyc osobny wątek dotyczący różnic w zarządzaniu
    finansami przy użyciu KK oraz k.debtowej lub kredytu w koncie/kredytu
    odnawialnego.
    Wątek dotyczy nowej TOiP Banku Pocztowego. Ten bank nie oferuje KK, a
    zatem dyskusja o KK w tym konkretnym wątku jest nie na temat.
    J.

  • 42. Data: 2010-01-06 18:12:25
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Josh01"
    .googlegroups.com

    > Proponuje otworzyc osobny wątek dotyczący różnic w zarządzaniu
    > finansami przy użyciu KK oraz k.debtowej lub kredytu w koncie/kredytu
    > odnawialnego.

    A po jakiego grzyba - nie raz i nie dwa zostało napisane na tej grupie, że
    każdy wybiera to co jest dla niego dobre. Więc przepychanki między
    użytkownikami debetówek oraz kredytówek są pozbawione jakiegokolwiek sensu.

    > Wątek dotyczy nowej TOiP Banku Pocztowego. Ten bank nie oferuje KK, a
    > zatem dyskusja o KK w tym konkretnym wątku jest nie na temat.

    To trzeba to napisać (najlepiej drukowanymi literami) koledze, który coś w
    tym temacie przebąkiwał o zacofaniu debetówek czy coś w ten deseń ;)
    A to nie byłeś przypadkiem Ty? ;)

  • 43. Data: 2010-01-06 18:34:37
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    On 6 Sty, 19:12, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > To trzeba to napisać (najlepiej drukowanymi literami) koledze, który coś w
    > tym temacie przebąkiwał o zacofaniu debetówek czy coś w ten deseń ;)
    > A to nie byłeś przypadkiem Ty? ;)

    Ja? A skąd? ;) Ja nic o nowoczesności/archaiczności debetówek nie
    pisałem. W ogóle nie mam takiego podejścia do tego typu produktu
    bankowego. Używam zarówno kart debetowych jak i kredytowych, sam
    decydując, który produkt w danym momencie chcę użyć. I tyle. Nie
    oceniam tego produktu w żaden inny sposób jak tylko przez pryzmat
    opłacalności (opłacalności dla mojego portfela, żeby było jasne).

    A wracając do wątku o TOiP, zauważyłem kolejny "kwiatek": Bank
    Pocztowy sam jeszcze nie wie, że udostępnił wszystkie bankomaty za
    darmo. Na ich stronie w wyszukiwarce "darmowych bankomatów" dalej
    wszystko po staremu, czyli pokazują się tylko bankomaty Euronetu, PKO
    BP, Kredyt Banku i C4Y jako darmowe, innych bankomatów wyszukiwarka
    nie pokazuje.
    A przy okazji system informatyczny całkiem im sfiksował po zmianie
    TOiP. Założenie zlecenia stałego przez pocztowy24.pl potraktowano jako
    albo założenie zlecenia stałego w placówce, albo jako założenie
    Polecenia Zapłaty, bo system automatycznie skasował za tę operację 4zł
    (czyli opłatę przewidzianą dla przypadku założenia zlecenia stałego w
    placówce). Jako tytuł operacji napisał: założenie ZS (a zatem ktoś z
    informatyków postanowił "pomóc" firmie i pozwolił jej na obciążanie za
    operacje, które na papierze są darmowe).
    Oj, bu.del tam zaczynają mieć.

  • 44. Data: 2010-01-06 18:39:08
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Josh01"
    .googlegroups.com

> [...]
    > oceniam tego produktu w żaden inny sposób jak tylko przez pryzmat
    > opłacalności (opłacalności dla mojego portfela, żeby było jasne).

    W takim razie najmocniej kolegę przepraszam za personalną wycieczkę.
    Pomyliłem Cię z innym użytkownikiem grupy. Jeszcze raz przepraszam.

> [...]
    > wszystko po staremu, czyli pokazują się tylko bankomaty Euronetu, PKO
    > BP, Kredyt Banku i C4Y jako darmowe, innych bankomatów wyszukiwarka

    TOiP swoje a życie...? Testował ktoś jak jest w rzeczywistości?

    > A przy okazji system informatyczny całkiem im sfiksował po zmianie
    > TOiP. [...]

    To chyba standard u nich. Kiedy modzili coś z podglądem lokat zakładanych
    przez net (dokładniej - kiedy wprowadzali taki podgląd) to też im się różne
    jaja działy. Chyba trzeba się do takiego stanu rzeczy przyzwyczaić :)

  • 45. Data: 2010-01-06 18:53:51
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Josh01 pisze:
    > Proponuje otworzyc osobny wątek dotyczący różnic w zarządzaniu
    > finansami przy użyciu KK oraz k.debtowej lub kredytu w koncie/kredytu
    > odnawialnego.

    A co za różnica? Czyżbyś się tutaj wbijał z jakiegoś tfu tfu webowego
    forum [ nie chce mi się do source wiadomości spoglądać] ? To jest
    USENET, grupa dyskusyjna i cały jej urok w tym, że w jednym wątku można
    poruszać wieeele tematów :)

    Nie ma tutaj "moderatora" i nie można "skasować" :D

    > Wątek dotyczy nowej TOiP Banku Pocztowego. Ten bank nie oferuje KK, a
    > zatem dyskusja o KK w tym konkretnym wątku jest nie na temat.

    Ale jak najbardziej na temat grupy i od biedy też na temat tego,
    dlaczego ewentualni użytkownicy kart debetowych ww banku nie są
    "archaiczni" :D

    --
    Michał

  • 46. Data: 2010-01-06 19:02:26
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Bo je trzymasz na rachunku biezacym.

    Nooo, powiedzmy, że "bieżacym"... bardziej oszczędnościowym zresztą
    ostatnimi czasy tendencja wygląda tak, że oszczędnościowe rachunki
    przypominają albo biją oprocentowaniem lokaty :D

    > Ale wiele oszczednosci nie ma
    > takiej plynnosci,

    Toteż oszczędności są dywersyfikowane :) Część- doskonale zapewniająca
    płynność- leży na oszczędnościowych, częśc w lokatach, sporo w
    funduszach (które też mają dużą płynność jakby co). Skoro na
    oszczędnościowym trzymam więcej, niż wynosił mój limit KK (a był
    pięciocyfrowy) to co dla mnie za wielka różnica? Jasne, zawsze parę
    groszy. Ale więcej groszy traciłem wydając z KK "bo spłata za półtora
    miesiąca", "dopiero z następnej pensji", "a trzeba dokręcić do
    zwolnienia z opłaty rocznej", "a będize więcej punktów BP", "a bo fajne
    zniżki" :)

    Mnie też się zawsze wydawało, że kupuję tylko to co naprawdę muszę kupić.

    > To nie tylko fraudy, to takze np. mozliwosc zablokowania sporej kwoty na
    > jakis czas, bez ponoszenia kosztow.

    Jasne, ale realnie poza pożyczaniem samochodów gdzie jeszcze coś takiego
    się praktykuje? Jak ktoś często pożycza samochody, to faktycznie bez KK
    się nie obejdzie. Zresztą- KK to np wspaniale narzędzie do wydatków
    służbowych i tam opóźniona płatność ma zasadnicze znaczenie, bo nie
    musisz zakładać za firmę własnych pieniędzy.
    W ogóle mało komu odmawiam celowości posiadania KK- sam korzystałem z
    nich dłuuuugo. Śmiem tylko twierdzić, że do codziennego życia zwykłego
    szarego człowieka jadącego na etacie lub małej działalności potencjalnie
    przyniesie więcej szkód niż pożytku- a główny i faktyczny pożytek z KK
    (blokowanie nieswojego limitu, opóźniona płatność naprawdę znaczących
    sum) przynosi ludziom naprawdę zamożnym i przeprowadzającym dość
    wyszukane operacje finansowe.

    Podałeś przykład wycofywania oszczędności z funduszy/lokat o bardzo
    niskiej płynności [który wyciąłem]. Powiedz mi- jaki to wydatek musi
    poczynić szary człowiek, zarabiający 5000zł, przy pomocy KK, żeby na
    spłatę korzystać ze swoich mitycznych "bardzo niepłynnych" oszczędności...?

    --
    Michał

  • 47. Data: 2010-01-06 19:26:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal_Ko <m...@n...org> writes:

    > Mnie też się zawsze wydawało, że kupuję tylko to co naprawdę muszę
    > kupić.

    Tak swoja droga, mi sie tak nigdy nie wydawalo. Ale sposob zaplaty nie
    ma na to zadnego wplywu.

    > Podałeś przykład wycofywania oszczędności z funduszy/lokat o bardzo
    > niskiej płynności [który wyciąłem].

    Bardzo niskiej to nie, bo wtedy nie zmiescilbys sie w GP.
    Raczej dosc plynnych, tyle ze nie az tak bardzo jak rachunek biezacy.

    > Powiedz mi- jaki to wydatek musi
    > poczynić szary człowiek, zarabiający 5000zł, przy pomocy KK, żeby na
    > spłatę korzystać ze swoich mitycznych "bardzo niepłynnych"
    > oszczędności...?

    Zupelnie niewielki, wazne ze chodzi o nieplanowane zakupy.
    To nawet nie musza byc oszczednosci, wystarczy ze splata bedzie
    z nastepnej pensji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 48. Data: 2010-01-06 19:28:57
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Michal_Ko" news:hi2mcl$fsi$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Nie ma tutaj "moderatora" i nie można "skasować" :D

    I za to kocham usenet! YEAH!

  • 49. Data: 2010-01-06 19:30:22
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    On 6 Sty, 19:53, Michal_Ko <m...@n...org> wrote:

> [...]
    > poruszać wieeele tematów :)
    >
    > Nie ma tutaj "moderatora" i nie można "skasować" :D

    Zalecam przeczytanie np. tej strony: http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

    Po jej przeczytaniu okaże się, czy podczepianie się pod ten temat,
    opisami dotyczącymi kart kredytowych i sposoby zarządzania budżetem
    własnym ma związek z tym konkretnym tematem "Pocztowy i nowa TOiP" czy
    też nie. I czy jest zgodne z zasadami netykiety dotyczącymi list
    dyskusyjnych.

    hint: "Staraj się także zaznaczyć w tytule listu (subject) czego on
    konkretnie dotyczy. Nie "podczepiaj" się ze swoim pytaniem pod
    istniejący wątek, jeśli różni się on tematycznie od tego o czym chcesz
    napisać - w takiej sytuacji utwórz nowy wątek."

  • 50. Data: 2010-01-06 19:33:36
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Valdi pisze:

> [...]

    Jak u nich z prowizja dla listonosza za sprzedaz kont?
    Nie wiem, czy "robic dobrze" mojemu listonoszowi i lapac z nim kontakt,
    zeby zalozyc konto stsndard bez karty, czy nie zawracac sobie tym glowy
    i przy okazji wpasc na poczte.

    Kiedys czytalem, ze sa nekani planami sprzedazowymi roznych produktow,
    stad to pytanie, a nie z checi dzielenia sie prowizja z listonoszem,
    jakby komus przyszlo cos takiego na mysl :))
    Natomiast listonosza zwykle nie widuje, poza czasem moimi dniami wolnymi
    od pracy, tak wiec musiabym sie nieco natrudzic, zeby sei z nim
    skontaktowac, a nie wiem, czy jest sens (dla mnie to bedzie
    niewygodniejsze niz wizyta na poczcie).