  • 61. Data: 2020-11-06 15:33:35
    Temat: Re: Podatek Belki....
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale nie - wiesz, ze placisz tych ~18% dochodowego, a potem kaza ci z
    > tego obliczyc skladke na NFZ, odjac od podatku, i najwyrazniej dodac,
    > skoro na koniec znow wychodzi 18%.

    No ale przecież od podatku odliczasz tylko część składki zdrowotnej, jak
    ją doliczysz (w całości, tyle ile zapłaciłeś, nie tyle ile masz prawo
    odliczyć), to łącznie wyjdzie więcej niż "18%" (czy ile tam komu
    wychodzi).

    > Byc moze. Ale zakladamy, ze stosownie zarobki by podniesli.
    > Natomiast potem na pewno posluch zyskalyby ruchy, co by mowily
    > "obnizyc podatki, bo 55% to za duzo"

    Z tym że to nie byłoby 55%, a znacznie więcej. Sam widzisz, że wydaje
    się, że podatki są niższe.
    Ja nawet tak od ręki nie byłbym chyba w stanie wymienić wszystkich
    podatków, które płacę - zapewne też wydaje mi się, że jest tego mniej.

    > Zauwaz tez, ze pewne podzielenie pozwala lepiej stosowac te podatki -
    > pit jest od zarobkow, vat od wydatkow, paliwowy od samochodow ...

    inny od nie mieszkania pod mostem, inny od tego, że oddychamy, inny od
    tego, że deszcz pada. W jaki sposób lepiej pozwala je stosować?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 62. Data: 2020-11-06 15:39:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nie. Ale potem juz np zakazywano uzasadniac podwyzki podatkiem
    > bankowym, przy okradaniu OFE tez byly jakies zakazy ... a troche mnie
    > ta postawa bankow dziwi - tak lubia codziennie procenty i podatki
    > naliczac ?

    A mają wybór? Weź też pod uwagę politykę i państwową własność.
    Banki i państwo to jest rodzaj symbiozy, która się opłaca obu stronom.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 63. Data: 2020-11-06 21:57:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5fa5381e$0$545$6...@n...neostrada.pl

    > Zdarza sie tak ?

    Tak -- konta wspólne tak mają.

    > Chyba troche mniej

    Znacznie mniej.

    > - wydatki rosna systematycznie od 30 lat ...

    > No toz przeciez ciezko pracuje i ta nagroda mu sie po prostu nalezy

    Owszem.

    > Chodzilo mi o to, ze minister sie na te grosze
    > połaszczył, a teraz nikt nie protestuje, widac
    > wszyskim sie podoba :-)

    Lis syty... ;)

    > Razem to jakies zero.

    Liczyłoby się samo...

    > Ale mnie nie jest obojetne czy pieniadze dostane ja czy Fiskus :-)

    Mnie chodzi o koszt skrupulatnego liczenia.

    Zwrotnikowej.

    > Gdzies tam czytalem statystyki z 1850, to w Warszawie polowa dzieci umierala.

    Rodzeństwo moich rodziców nie pamięta 1850 r... ;)
    Nawet rodzice moich rodziców nie pamiętają połowy XIX wieku...

    > No i wychodzi na to, ze powinienes miec
    > 5 dzieci, zeby zostalo 2.5 i gatunek sie rozwijal.

    > Slub od 18 lat.

    - Jak wyglądało to w ciągu ostatnich 100 lat?
    - Warunkowo chyba wolno od 15.
    - Sporo dzieci rodzi się bez ślubu rodziców.
    - mężczyznom chyba obniżono wiek z 21 na 18?
    (wcześniej warunkowo mogli od 18)

    > No to urzad zamawia program, placi programistom, a potem liczy sie "samo".

    Myślenia Dzieci Neostrady...
    Zobacz PUE -- a zrozumiesz...

    - dom Kulczyka 660 mln pln
    - roczna obsługa potworka ZUS sprzed ponad 5 lat 800 mln pln

    https://www.money.pl/galerie/artykul/szwajcarski-pal
    ac-kulczyka-na-sprzedaz-tak,17,0,2379281.html

    [btw potworków -- może naprawdę warto zgodzić się na
    aborcję, przynajmniej aborcję tworzenia potworków
    softwareowych...]

    > Bo wpisac powienienes przy wystawianiu, dalej juz automatem.

    Podatnik daje mi papierowy plik faktur, które wpisuję pojedynczo...

    > ponoc mozna zaciagnac plik do importu ...

    JF -- może obsłuż w mym imieniu jedno L4, ja zaś w odwecie
    za Ciebie wpiszę 100 czytelnych, prostych faktur?...

    > Zmienimy nazwe na emerytalne :-)

    Nie zgłaszam sprzeciwu -- zawsze o jedną składkę mniej.
    Jeszcze gdyby tak ze wszystkich składek uczynić jedną...
    Mogłaby nawet być nieco wyższa niż suma składowych, bo
    można by było zaoszczędzić na obsłudze...

    > Taka zasada VAT.

    ??? Zasada ogólna jest inna.
    (podatnik_VAT nie płaci za siebie VAT)

    > Kombinowanie to jest w druga strone - samochod
    > sluzbowy, a uzywany do celow prywatnych.

    Jak osoba fizyczna prowadząca DG ma odróżnić co firmowe, co prywatne?!

    > Wtedy odliczanie VAT sie nie nalezy ... tylko jak dopilnowac :-)

    Można by zatrudnić podglądaczy (w innym poście są zatrudnieni
    obecnie do podglądania młodych szachistek w toaletach) którzy
    by informowali... Problemem są koszty...

    > Bywa. Wtedy sie zwrot nalezy.

    Celem VAT miało być:
    - zachęcenie ludzi do zakładania DG, gdyż podatnicy_VAT nie płaciliby VAT
    - promowanie tego i owego; przykładowo:
    - mieszkaniówka 8%, choć niekoniecznie;
    - jaja 5%, choć niekoniecznie;
    - sedes 23%
    - Domestos do mycia sedesu 8%...
    - woda... ;)

    Z wodą jest różnie... Ognista jest wysokooprocentowana... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 64. Data: 2020-11-07 01:50:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > Oczywiście że służy - rozdrobnieniu, co stwarza wrażenie, że
    > stawki są mniejsze.
    > Jakby tak przywalili jednym podatkiem, ale za to w sumarycznej
    > wysokości, to nie wiem czy ludzie by nie ruszyli "palić komitety".

    ZUSskładki płacone są jednym przelewem.
    (swoje, pracowników, socjalne, zdrowotne... -- jeden miesiąc, jeden przelew...)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 65. Data: 2020-11-07 02:02:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

> [...]
    > Ja nawet tak od ręki nie byłbym chyba w stanie
    > wymienić wszystkich podatków, które płacę - zapewne

    - abonament RTV
    - Koszty Gospodarowania Odpadami
    - opłata klimatyczna
    - akcyzy (paliwo, alkohol, tytoń...)
    (nadal państwo dopłaca plantatorom tytoniu?)
    - wywóz nieczystości
    (niewiele kupuję, bo niewiele mam pieniędzy,
    więc niewiele wyrzucam, ale płacę tyle, ile
    płacą bogaci... maści kupionych przed laty
    nie mam gdzie wyrzucić, bo apteki raczej
    nie przyjmują starych leków... zużyte
    baterie i akumulatorki wyrzucam do
    pojemników w Biedronce...)

    Porównując budżet do PKB -- uzyskamy niezły iloraz,
    ale przeciętny człowiek płaci znacznie więcej %%%...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 66. Data: 2020-11-07 08:22:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    >   (niewiele kupuję, bo niewiele mam pieniędzy,
    >   więc niewiele wyrzucam, ale płacę tyle, ile
    >   płacą bogaci... maści kupionych przed laty
    >   nie mam gdzie wyrzucić, bo apteki raczej
    >   nie przyjmują starych leków

    W niektórych aptekach sieciówkach stoją pojemniki na przeterminowane
    leki, sam korzystałem.

  • 67. Data: 2020-11-07 12:38:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 7 listopada 2020 08:22:15 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > W niektórych aptekach sieciówkach stoją pojemniki na przeterminowane
    > leki, sam korzystałem.

    Ale, przynajmniej w DC, (wydaje mi się że, bo chyba widziałem naklejkę) są to
    pojemniki obsługiwand przez miasto (i często się z nich wylewa).

  • 68. Data: 2020-11-07 12:43:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 6 listopada 2020 21:57:38 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Tak -- konta wspólne tak mają.

    Gdzie takie coś widziałeś?
    W santander mam wspólne oszczędnościowe i za październik od leżącego 5600zł były 4gr
    odsetek (chyba mnie na grosz okradli) i 1gr podatku. Aha, obecnie 0,01%.
    W czasach z procentami ponad 1% podatek też był brany raz.
    Chyba że to dlatego, że konto z żoną, więc wspólność ustawowa małżeńska liczy się za
    jedność ;>

  • 69. Data: 2020-11-08 05:06:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" 1...@g...c
    om

    > Tak -- konta wspólne tak mają.

    > Gdzie takie coś widziałeś?

    Zostało opisane na tej grupie tuż po Vincentowej korekcie
    Belki -- PKO pobrał 2 grosze i wyjaśnił, powołując się na ustawę.

> [...]

    > że konto z żoną, więc wspólność ustawowa małżeńska liczy się za jedność ;>

    Wkrótce (jako księgowa, choć bez macicy) będę wnikał w takie wspólnoty...
    Uwierzyłem w tyranię gnębiącą Chińczyków -- PiS ściśle współpracując
    z Chinami, wprowadza ,,prawo'' w Polsce...

    -=-

    - Dania bije norki, bo mutują SCV2 w kolejne wydania
    - Durnowaty Korwin proponuje przechorowanie CVD19; ciekawe,
    co wówczas, gdy kolejne mutacje SCV pociągną do piachu
    nie tysiące, ale miliony Polaków? wirusy **nie** są
    istotami żywymi, ale zachowują się jak cyniczne istoty
    myślące, atakujące wg cwanych strategii, nie na oślep...
    - JK otacza ochroną zwierzęta futerkowe hodowane w Polsce
    (łasiczki będę tedy hodowane ,,na czarno'', więc ewentualne
    zachorowania na ~SCV będą skrzętnie ukrywane)
    - TK ogłasza wyrok, wydobywając tłumy na ulice
    (wg mnie na razie nie widać wzrostu zachorowań związanego z tymi tłumami)
    - Polska wg niemieckiej gazety ma od 140 do 280 tysięcy zachorowań dziennie
    - oficjalnie niespełna 30 tysięcy, ale to też za dużo na przedterminowe wybory
    - Chiny mają dziennie kilkadziesiąt zachorowań, Żydy uporały się z jesiennym
    falowaniem, Korea Południowa też...

    **Może** JK celowo tłamsił CVD19 przed prezydenckimi -- by odbyły się; i celowo
    teraz puszcza cugle wirusowi, by nie dopuścić do przedterminowych parlamentarnych?...

    [za powyższe słowa będzie tylko zastawka garażu czy spotkam się w więzieniu ze
    Stonogą?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 70. Data: 2020-11-08 05:09:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5fa64b24$0$508$6...@n...neostrada.pl

    > W niektórych aptekach sieciówkach stoją pojemniki
    > na przeterminowane leki, sam korzystałem.

    Nie znam tych niektórych aptek.

    --