  • 1. Data: 2007-01-30 10:14:55
    Temat: Podatek Belki od zyskow w funduszach - jak dziala?
    Od: "herman" <k...@N...onet.pl>

    Witam
    Moze mi ktos nasiwetlic jak dziala podatek Belki w sytuacji gdy kupuje
    fundusze i sprzedaje je ze strata, potem kupuje je na nowo i sprzedaje je z
    zyskiem niewiele wiekszym niz wczesniej poniesiona strata - logicznie myslac
    i z ksiegowego punktu widzenia to podatek powinieniem zaplacic od zysku
    netto czyli roznicy miedzy zyskiem a strata. No ale z mojego doswiadczenia z
    funduszami w mBanku tak nie jest bo w opisanej sytuacji od zysku z
    drugiejtransakcji zaplacilem pelny podatek... Co na to przepisy? Czy to nie
    powinno byc rozlizane globalnie na koniec roku podatkowegoa nie od kazdej
    transakcji? toz to jawne zlodzejstwo...

    --
    pozdrawiam
    Jakub Wojtachnio

  • 2. Data: 2007-01-30 10:20:26
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    herman napisał(a):
> [...]
    > powinno byc rozlizane globalnie na koniec roku podatkowegoa nie od kazdej
    Nie nauczyles sie jeszcze ze w Polsce wiele przepisow ma niewiele
    wspolnego z logika a wiecej ze zlodziejstwem? Takie zycie:/ mBank
    postepuje zgodnie z przepisami.
    BTW delimiter to kreska kreska spacja
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-01-30 10:29:51
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Moze mi ktos nasiwetlic jak dziala podatek Belki w sytuacji gdy kupuje
    > fundusze i sprzedaje je ze strata, potem kupuje je na nowo i sprzedaje je z
    > zyskiem niewiele wiekszym niz wczesniej poniesiona strata

    w mBanku zaplaciles prawidlowo = naliczyli podatek zgodnie z
    obowiazujacymi przepisami,

    mozna oczywiscie zaplacic podatek tylko raz po uwzglednieniu zyskow i
    strat na inwestycji, ale w tym przypadku musialbys zainwestowac w f.
    parasolowe...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2007-01-30 10:31:08
    Od: "herman" <k...@N...onet.pl>

    "RobertS" <r...@x...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > mozna oczywiscie zaplacic podatek tylko raz po uwzglednieniu zyskow i
    > strat na inwestycji, ale w tym przypadku musialbys zainwestowac w f.

    co nie zmienia postaci rzeczy - ze przepisy jezeli takie sa, sa po prostu
    zlodziejskie
    a ich obejscie nie zmienia nic

  • 5. Data: 2007-01-30 10:35:12
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > co nie zmienia postaci rzeczy - ze przepisy jezeli takie sa, sa po prostu
    > zlodziejskie
    > a ich obejscie nie zmienia nic

    tych przepisow nie da sie obejsc, a f.parasolowe to nie ich obchodzenie
    tylko inna forma inwestycji, niestety nie da sie w ww. zainwestowac bez
    placenia prowizji od nabycia j.u.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2007-01-30 10:51:16
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    herman wrote:

    > co nie zmienia postaci rzeczy - ze przepisy jezeli takie sa, sa po prostu
    > zlodziejskie
    > a ich obejscie nie zmienia nic

    Pomijając fakt złodziejskości belkowego, zapłacony przez ciebie podatek
    jest prawidłowy, bo zrobiłeś DWIE NIEZALEŻNE inwestycje. To logiczne, że
    kiedy kończysz jedną inwestycję i zaczynasz drugą, belkowe liczy się od
    nowa. Gdybyś nie zakończył pierwszej inwestycji i mimo strat spokojnie
    poczekał na wzrost funduszu, to belkowe liczyłoby się od całej długiej
    JEDNEJ inwestycji.

    Karol