  • 11. Data: 2003-07-18 10:31:54
    Temat: Re: Podatek 'bankomatowy' ;)
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Fri, 18 Jul 2003 11:23:44 +0200, Damian napisał(a):
> [...]

    [...]

    >dla mnie idealny sklep przyszlosc to taki, w ktorym bede mial torby
    >papierowe...
    >bo pakowanie wszystkiego w plastikowe torebeczki jest zgroza...

    Tu oczywiście zgoda - nie można przesadzać w żadną stronę, ale...

    >sprobuj np w tlusty czwartek kupic sobie 2-3 paczki i wladowac je do torebki
    >reklamowej a potem zanurzyc reka po paczka... brr

    A teraz wyobraź sobie świeży kawał mięcha, zapakowany w ekologiczną
    papierową torbę :)

    A generalnie: też byłbym za likwidacją "darmowych" reklamówek w sklepach,
    ew. zastąpienie ich właśnie papierowymi - tylko solidnymi!

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 12. Data: 2003-07-18 11:03:06
    Od: "Damian" <s...@...pl>

    > czyli sądzisz, że torby reklamowe mają istotny wpływ na czystość ulic, bo
    > tak rozumiem po ponownym przeczytaniu mojego i Twojego postu Twoją
    puentę;)

    > Pozdrawiam,
    > MK

    ulic bezposrednio nie, bo w praktyce torebka nie utrzyma sie na jezdni wsrod
    pedzacych aut
    ale nagromadzenie sie wszedzie torebek, torebeczek sprawia , ze ludziom
    zaczyna szwankowac swiadomosc ekologiczna...

    moze czasami wybierz sie do lasu i zobacz pet'y i torebeczki... worki z
    podrzuconymi smieciami... ja jezdze czesto po lesie rowerem i im glebiej tym
    gorzej...

  • 13. Data: 2003-07-18 11:30:42
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > fakt, proponuję dorzucić z 250% akcyzy do paliwa, jakie powietrze będzie
    > czyste.
    > Drugą propozycją jest podatek od zużytych opon samochodowych, powiedzmy
    150
    > zł/ sztukę, a powietrze będzie jeszcze bardziej czyste!

    podatek od opon nie jest niczym nowym, calkiem niedawno byl taki projekt,
    z tego co wiem w cenie opony w wielu krajach wliczony jest koszt
    ich utylizacji

    > Mi przynajmniej się wydaje, że coś specjalnie tych toreb reklamowych to na
    > ulicach jednak nie ma? Być może jestem ślepy i jest to tak oczywiste, ale
    > nie specjalnie widzę zależność torba reklamowa - czystość ulic?? mylę
    się??

    W niemczech NIE MA darmowego rozdawania reklamowek tak jak u nas.
    Efekt jest taki ze wiekszosc robiacych zakupy chodzi z torbami towarowymi
    (ktore nawiasem mowiac mozna tam w sklepie taniej kupic niz u nas).
    U nas w supermarketach ludzie w reklamowki pakuja kazda duperele.
    Osobiscie krew mnie zalewa jak kupuje szczoteczke do zebow a pani mi ja
    pakuje w reklamowke.

    Reasumujac - bo troche odbieglem od tematu - uwazam ze wydruki dla 80%
    korzystajacych z bankomatow nie sa potrzebne. I niestety dokladnie
    widac to w najblizszym ich otoczeniu. Jestem jak najbardziej za podatkiem
    od tego typu (raczej niepotrzebnych) rzeczy.

    MarcinP

  • 14. Data: 2003-07-18 12:52:19
    Od: "marcintoja0" <m...@o...pl>

    > moze czasami wybierz sie do lasu i zobacz pet'y i torebeczki... worki z
    > podrzuconymi smieciami... ja jezdze czesto po lesie rowerem i im glebiej
    tym
    > gorzej...

    Ja nic nie neguję, poza tym, że to OT, ale znowu nie widzę związku z
    podatkiem od toreb reklamowych, któremu WCALE NIE JESTEM PRZECIWNY!
    Nie zgadzam się jedynie z wpływem tego podatku na czystość ulic, czy nawet
    lasów.
    Sam zresztą kupuję reklamówki, nie biorę o ile to jest możliwe darmowych
    woreczków, które nie mają żadnej wytrzymałości.

    Pozdrawiam,
    MK

  • 15. Data: 2003-07-18 21:48:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Łukasz Stawicki <g...@i...pl> writes:

    > Ehm, tego...
    > A koszt energetyczny? Skąd prąd na tą 'superekologiczną' utylizację
    > folii? Z którego nieekologicznego źródła?

    Akurat z tym jest odwrotnie, to folia jest dobrym paliwem. Tyle ze
    obawiam sie, ze ma male szanse na takie wykorzystanie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator