  • 51. Data: 2010-09-20 08:57:18
    Temat: Re: Podatek bankowy jest dobry dla Nas !!!
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    news:i773g3$dqg$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:4c971273$0$27042$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Jesteś może nową inkarnacją pmlb? :)
    >
    > Czy tylko kolejnym odkrywcą youtube-materiałów w rodzaju money as debt?

    Konkretnie. Podstawa prawna ile % depo może pożyczyć bank?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 52. Data: 2010-09-20 08:58:21
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    Dzizas - chyba musisz rozumiec, ze najbardziej chetni sa zwykle Ci,
    ktorzy niekoniecznie sa w stanie obslugiwac zadluzenie. To, ze nie ma
    komu dawac oznacza, ze moze brakowac klientow z odpowiednia zdolnoscia
    - zwlaszcza w segmencie, ktory bank kredytuje.

    Albo że banki dające na siłę kredyty na dowód osobisty nagle zmieniły swój
    punkt widzenia.

    Ta dziliard % depozytow dajew kredyty.

    Ile może dać? Konkretnie, z podstawą prawną.

  • 53. Data: 2010-09-20 09:20:36
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 20 Wrz, 09:46, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:

    > ?????????
    > Bo tak sobie wymyśliłeś?
    Nie, tak jest w rzeczywistości. Kolejny wyznawca pseudonaukowego
    filmidła "money as debt" ?

  • 54. Data: 2010-09-20 09:30:57
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > ?????????
    > Bo tak sobie wymyśliłeś?
    Nie, tak jest w rzeczywistości. Kolejny wyznawca pseudonaukowego

    Konkretnie. Ile kredytów w stosunku do depozytów może dać bank? Z podstawą
    prawną.

  • 55. Data: 2010-09-20 14:58:43
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 20 Wrz, 11:30, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:

    > Konkretnie. Ile kredytów w stosunku do depozytów może dać bank? Z podstawą
    > prawną.
    Pisałem: depozyty minus rezerwy.
    Zobacz sobie do ustawy o NBP [art. 38 i nast. dotyczy rezerwy
    obowiązkowej] - na czy zresztą temat się nie wyczerpuje, bo rezerwy są
    określone w różnych aktach: chociażby prawie bankowym i umowie
    bazylejskiej.

  • 56. Data: 2010-09-20 15:33:11
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    obowiązkowej] - na czy zresztą temat się nie wyczerpuje, bo rezerwy są
    określone w różnych aktach: chociażby prawie bankowym i umowie

    "Art. 38. 1. W celu kształtowania podaży pieniądza i działalności
    kredytowej NBP gromadzi rezerwy obowiązkowe banków.

    2. 29) Rezerwę obowiązkową banków stanowi wyrażona w złotych część środków
    pieniężnych w złotych i walutach obcych zgromadzonych na rachunkach
    bankowych, środków uzyskanych ze sprzedaży papierów wartościowych, z
    wyjątkiem papierów wartościowych zabezpieczonych hipotecznie o okresie
    wykupu powyżej pięciu lat oraz listów zastawnych o okresie wykupu powyżej
    pięciu lat, oraz innych środków przyjętych przez bank podlegających
    zwrotowi, z wyjątkiem środków przyjętych od innego banku krajowego, a także
    środków przyjętych od banku zagranicznego na podstawie umów zawartych przed
    dniem wejścia w życie ustawy lub środków pozyskanych z zagranicy na co
    najmniej 2 lata oraz środków pozyskanych na podstawie umów o prowadzenie
    indywidualnych kont emerytalnych w rozumieniu przepisów o indywidualnych
    kontach emerytalnych.

    3. 30) Banki spółdzielcze utrzymują rezerwy obowiązkowe w banku
    zrzeszającym, z którym są zrzeszone. Bank zrzeszający utrzymuje rezerwę
    obowiązkową zrzeszonych banków spółdzielczych na swoim rachunku w Narodowym
    Banku Polskim w kwocie odpowiadającej rezerwom obowiązkowym zrzeszonych w
    nim banków i własnym rezerwom obowiązkowym.

    Art. 39. 1. 31) Stopa rezerwy obowiązkowej może być zróżnicowana ze
    względu na umowny okres przechowywania środków pieniężnych, rodzaj waluty, a
    także rodzaj dokonywanych operacji finansowych stanowiących źródło
    pozyskania środków.

    2. 32) Suma rezerw obowiązkowych nie może przekroczyć:

    1) 30% sumy środków pieniężnych, o których mowa w art. 38 ust. 2, od wkładów
    na żądanie;

    2) 20% sumy środków pieniężnych, o których mowa w art. 38 ust. 2, od wkładów
    terminowych.

    3. Zarząd NBP może zwolnić bank z obowiązku utrzymywania rezerwy
    obowiązkowej w okresie realizacji programu postępowania naprawczego.

    4. 33) Środki pieniężne z tytułu oprocentowania rezerwy obowiązkowej
    przekazywane są bankom, z zastrzeżeniem ust. 5.

    5. 34) Na wyodrębniony rachunek w NBP przekazuje się:

    1) 80% środków pieniężnych z tytułu oprocentowania rezerwy obowiązkowej
    utrzymywanej w 2004 r.,

    2) 60% środków pieniężnych z tytułu oprocentowania rezerwy obowiązkowej
    utrzymywanej w 2005 r.,

    3) 50% środków pieniężnych z tytułu oprocentowania rezerwy obowiązkowej
    utrzymywanej w 2006 r.

    - z przeznaczeniem na zasilenie Funduszu Poręczeń Unijnych, utworzonego na
    podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o Funduszu Poręczeń Unijnych
    (Dz. U. Nr 121, poz. 1262).

    6. 35) Szczegółowy tryb i sposób przekazywania środków pieniężnych z tytułu
    oprocentowania rezerwy obowiązkowej określi umowa zawarta pomiędzy Bankiem
    Gospodarstwa Krajowego a Narodowym Bankiem Polskim."

    Z czego wynika to, co napisałes?
    Pokaż dokładnie w którym wersie.

  • 57. Data: 2010-09-20 18:35:36
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 20 Wrz, 17:33, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:

    > Z czego wynika to, co napisałes?
    > Pokaż dokładnie w którym wersie.
    Przecież sam zacytowałeś - art. 38 ust. 1 - masz napisane, że NBP
    gromadzi rezerwę obowiązkową banków, a ust. 2 definiuje co to jest
    rezerwa obowiązkowa. Dalsze przepisy to regulacje szczegółowe.

  • 58. Data: 2010-09-21 09:40:28
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
> [...]

    gromadzi rezerwę obowiązkową banków, a ust. 2 definiuje co to jest
    rezerwa obowiązkowa. Dalsze przepisy to regulacje szczegółowe.
    ============

    Ust 1 informuje o oczywistym fakcie gromadzenia.
    2 definiuje co to jest.

    PYTANIE BRZMIAŁO:
    Konkretnie. Ile kredytów w stosunku do depozytów może dać bank? Z podstawą
    prawną.

    Mogłeś nie rozumieć. Przecież większość społeczeństwa czyta bez zrozumienia.

  • 59. Data: 2010-09-21 15:23:05
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 21 Wrz, 11:40, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:

    > PYTANIE BRZMIAŁO:
    > Konkretnie. Ile kredytów w stosunku do depozytów może dać bank? Z podstawą
    > prawną.
    Widocznie czytasz bez zrozumienia - zagadnienie dotyczy tego czy
    depozytów jest więcej niż kredytów. Nie trzeba w tym celu liczyć
    żadnych stosunków, bo wystarczy wiedzieć, że zachodzi tu odejmowanie.
    Jak jesteś ciekaw ile to jest dokładnie to sobie zobacz do uchwał RPP
    dotyczących stop procentowych i policz. Czy ja to jakiś podręczny
    kalkulator jestem ?

  • 60. Data: 2010-09-21 17:46:37
    Od: BK <b...@g...com>

    On 21 Wrz, 17:23, Clegan <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > Jak jesteś ciekaw ile to jest dokładnie to sobie zobacz do uchwał RPP
    > dotyczących stop procentowych i policz. Czy ja to jakiś podręczny

    Obawiam sie, ze ktos juz wczesniej trafnie zdiagnozowal ten przypadek
    i zaraz sie dowiesz, ze skoro depozyty to 100 x, rezerwy w NBP to 8 x,
    a inne pomniejszenia (np. innego rodzaju rezerwy) to 2 x wcale nie
    oznacza, ze na kredyty zostaje 90 x :) Dowiesz sie, ze ilosc x
    zdeponowanych w banku nie ma znaczenia - te zle czarodziejskie banki
    moga pozyczac ile chca, i sa ograniczone jedynie swoja wyobraznia :)