  • 21. Data: 2012-12-02 09:19:27
    Temat: Re: Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Hołda wrote:

    > Przecież belkowe nie wchodzi do PIT. PIT to już raz od tych pieniędzy zapłaciłeś.
    Teraz masz zapłacić ponownie :)

    i wlasnie dlatego jest problem

    moglby wchodzic to pit, a to co bank pobral jako podatek doliczaloby sie
    do zaliczek z innego zrodla.

    A gdzie ty tu widzisz jakies placenie podwojnie?

  • 22. Data: 2012-12-02 09:19:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:

    > Nie chyci. Belkowe jest zryczałtowane. Nie PITuje się.

    no to w czym problem to zmienic?

  • 23. Data: 2012-12-02 09:22:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:

    > A kwota, z której się odsetki wzięły (np. zarobki), to niby nie była
    > opodatkowana już PITem?

    przeciez nie lokaty sa opodatkowane tylko odsetki od nich, a te z z
    zarobkow sie nie wziely, tylko z dochodow bankow.

    w japanii byly "oporcenotwane" lokaty na minus. Nie wiem czy dalej są
    Im dluzej trzymales kase tym mniej z niej miales.

  • 24. Data: 2012-12-02 09:43:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 1 grudnia 2012 18:31:19 UTC+1 użytkownik Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
    napisał:
    Ale o co chodzi? Coś zle naliczyli?

  • 25. Data: 2012-12-02 09:47:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:
    > Ale o co chodzi? Coś zle naliczyli?

    Nie
    zlupili zgodnie z prawem

  • 26. Data: 2012-12-02 11:38:22
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.12.2012 09:19, witek pisze:

    > no to w czym problem to zmienic?

    Ja bym wolał nie zmieniać :). Mi podatek ryczałtowy w tej formie w
    jakiej jest - odpowiada. Zdaję sobie sprawę z tego że podatku jako
    takiego - nie uniknę, więc skoro on już jest - to niech jest najmniej
    upierdliwy dla mnie.

    Jedyne co by mi się marzyło, to żeby podatek uwzględniał inflację. Tj -
    jeżeli wkładam 100tys na 10%, ale w tym czasie jest inflacja 8%, to
    żebym płacił podatek od 2000 a nie od pełnych 10000 (co razem z inflacją
    powoduje że na końcu mam mniej kasy niż miałem na początku).

    p. m.

  • 27. Data: 2012-12-02 11:56:00
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 12/02/2012 07:18 AM, SQLwiel wrote:

    > Tutaj bym zapolemizował... :)
    > Jest inwestycją, za pośrednictwem banku. Tak, jak kupno akcji firmy X
    > jest inwestycją w firmę X, bo dzięki Twojej inwestycji firma X kupi nową
    > maszynę, wyprodukuje nowe produkty (albo więcej ich) i cena akcji firmy
    > X wzrośnie, albo firma wypłaci dywidendę.

    Zakladajac, ze mowisz o powszechnym obrocie akcjami (poprzez gielde) -
    przeciez to co opisujesz (kupno akcji), nie ma zwiazku z inwestycja w
    firme X.

    "Inwestujesz" jedynie w kogos, kto te akcje sprzedal, i najczesciej
    bedzie to spekulacja. Firma X zasadniczo nic z tego nie ma.

    Wyjatkiem bedzie sprzedaz akcji przez firme X.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 28. Data: 2012-12-02 12:33:48
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-12-02 11:56, Tomasz Chmielewski pisze:

> [...]
    > bedzie to spekulacja. Firma X zasadniczo nic z tego nie ma.
    >
    > Wyjatkiem bedzie sprzedaz akcji przez firme X.

    Poniekąd masz rację. Kupując akcje na giełdzie - odkupujesz je od kogoś,
    kto kiedyś-tam je kupił przy emisji, skąd firma X pozyskała pieniądze na
    rozwój i tworzenie zysku.
    Nie napisałem tego wyraźnie, ale miałem na myśli właśnie rynek pierwotny.

    Rozwijając drugą część: pożyczasz pieniądze bankowi, bank sobie bierze
    swoją prowizję za całość tego manewru (różnica między % kredytu i
    depozytu), pożycza je firmie X, firma X ma na rozwój i ma potem z czego
    oddać więcej, niż wzięła i wszyscy są zadowoleni. Zainwestowałeś w firmę X.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 29. Data: 2012-12-02 13:15:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-12-01, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Tylko niech mi na koniec wystawi pit, ja to sobie dolicze do dochodu i
    > policze rzeczywisty podatek do zapłacenia, a to co pobrał bank
    > potraktuje jak zaliczke do rozliczenia.

    1. Możesz założyć lokaty "firmowe", te nie są obelkowne i zalicza
    się je do normalnego dochodu firmy.

    2. Naprawdę jeszcze do czegoś takiego dokładać biurokracji OFnpDG?
    Przecież czas poświęcony na tego PITa kosztowałby więcej niż różnice
    na tych grosikach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2012-12-02 13:35:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Bancer wrote:
    > 1. Możesz założyć lokaty "firmowe", te nie są obelkowne i zalicza
    > się je do normalnego dochodu firmy.

    ale mnie wtedy ozusuja.