  • 11. Data: 2010-10-29 19:50:29
    Temat: Re: Podatek i kombinacje
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    wrote:

    > A jeżeli sprzedam po 10 latach za taką samą cenę, co kupiłem, bez zysku?
    > To wtedy będę musiał zapłacić 19% od ceny sprzedaży?

    Płacisz od przychodu. Biuro pamięta po ile kupiłeś, widzi po ile sprzedałeś,
    wylicza ci przychód i na tej podstawie oblicza podatek. Można się
    zastanawiać jak to jest robione, gdy robisz jakieś kombinacje np. w tym
    samym roku kilkukrotnie kupujesz i sprzedajesz te same akcje. Czy biuro
    bierze całkowity koszt kupna i zysk ze sprzedaży, czy wylicza zyski z
    konkretnych transakcji?

  • 12. Data: 2010-10-29 19:53:42
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Ale ponoć zyski liczy się tylko od transakcji zamkniętych. Zatem inwestor,
    który przez 10 lat kupuje i jeszcze nigdy nie sprzedawał nie zapłaci
    podatku?

    Jeżeli ten sam inwestor w 11 roku sprzeda wszystko, to zapłaci podatek i
    będzie mógł też odliczyć koszty prowizji z zakupów przed 10 laty?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2010-10-29 20:54:30
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    > Jak ostatnio trzymałem papiery przez nowy rok, to jeszcze nie było
    > podatków.

    czyli jak nie trzymałeś przez nowy rok, to już były podatki
    a właśnie w takiej sytuacji zatrybiają w końcu
    pitów nie wysyłaełś???
    czy trzymasz od czasów, jak nie było podatków?
    (a była wtedy giełda???, jakoś nie czaje nic z tego)

  • 14. Data: 2010-10-29 20:58:28
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    > Jak ostatnio trzymałem papiery przez nowy rok, to jeszcze nie było
    > podatków.

    stary, a w firmie sam prowadzisz księgowość?

  • 15. Data: 2010-10-29 21:25:27
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zastanawiać jak to jest robione, gdy robisz jakieś kombinacje np. w tym
    > samym roku kilkukrotnie kupujesz i sprzedajesz te same akcje.

    papiery kupione powiedzmy 7 lat temu i sprzedane teraz to czysty zysk w
    rozumieniu PIT

  • 16. Data: 2010-10-29 21:30:21
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    Użytkownik "walter" <w...@t...wenus> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w
    > wiadomości news:iaf8i6$1tb$2@news.onet.pl...

    > papiery kupione powiedzmy 7 lat temu i sprzedane teraz to czysty zysk w
    > rozumieniu PIT

    oczywiście nie PIT

    ale zasady prawie analogiczne oprócz przykrego dla wielu faktu mozliwości
    odlicznia tylko połowy strat z rzeczonego czasookresu do aktualnego
    formularza

  • 17. Data: 2010-10-30 00:19:50
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    wrote:

    > Ale ponoć zyski liczy się tylko od transakcji zamkniętych. Zatem inwestor,
    > który przez 10 lat kupuje i jeszcze nigdy nie sprzedawał nie zapłaci
    > podatku?

    Nie.

    > Jeżeli ten sam inwestor w 11 roku sprzeda wszystko, to zapłaci podatek i
    > będzie mógł też odliczyć koszty prowizji z zakupów przed 10 laty?

    Zapłaci od dochodu, czyli różnicy między ceną kupna i sprzedaży. Prowizje
    teoretycznie można wrzucić do kosztów, ale to chyba nie jest takie proste i
    nie dzieje się automatycznie.

  • 18. Data: 2010-10-30 00:20:15
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Delfino Delphis wrote:

    > Płacisz od przychodu.

    Oczywiście dochodu. Kompletnie to pomerdałem.

  • 19. Data: 2010-10-30 00:21:44
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    >
    > ale zasady prawie analogiczne oprócz przykrego dla wielu faktu mozliwości
    > odlicznia tylko połowy strat z rzeczonego czasookresu do aktualnego

    IMHO biuro maklerskie pamięta i powinno do obliczenia zysku, od przychodu ze
    sprzedaży starych papierów odjąć koszt ich zakupu kilka lat temu oraz
    prowizję od zakupu.

    Ktoś to potwierdzi?

    Aha, podatek od papierów kupionych w 2000 roku za 100 zł, kosztujących 1
    stycznia 2010 200 zł i sprzedanych dzisiaj za 20 000 zł wynosi 0 zł. Zgadza
    się?

  • 20. Data: 2010-10-30 00:22:06
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    walter wrote:

    > papiery kupione powiedzmy 7 lat temu i sprzedane teraz to czysty zysk w
    > rozumieniu PIT

    Chyba nie. Liczy się zysk z transakcji. Jak kupiłeś 7 lat temu i sprzedałeś
    teraz, to zysk jest różnicą. Od tego zysku możesz odjąć stratę z innej
    transakcji. Podatek płacisz od wykazanego zysku w tym roku. Tak ja to
    rozumiem. Gdyby urząd zapominał o kosztach zakupu sprzed 7 lat, to byłby dla
    mnie absurd. Mam nadzieję, że tak to nie działa.