  • 1. Data: 2003-08-24 11:50:14
    Temat: Podatek od odsetek - jaki % ?
    Od: "kuba" <k...@W...onet.pl>

    Ile % z naliczonych odsetek pobiera skarb panstwa ? Oto kwoty z inteligo:

    Kwota należnych odsetek 0,53
    Kwota odprowadzonego podatku 0,20
    Kwota odsetek po podatku 0,33

    Przeciez to prawie 50% !!

    Czy ponizej 1zl nie powinno sie placic tego podatku ? Cos takiego mi sie o uszy
    obilo....

  • 2. Data: 2003-08-24 11:59:43
    Temat: Re: Podatek od odsetek - jaki % ?
    Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid>

    4...@n...onet.pl,
    kuba <k...@W...onet.pl>:

    > Ile % z naliczonych odsetek pobiera skarb panstwa ? Oto kwoty z
    > inteligo:
    20%

    > Kwota należnych odsetek 0,53
    zaokraglone prawidlowo do 1zl

    > Kwota odprowadzonego podatku 0,20
    czyli 20% z 1zl

    > Kwota odsetek po podatku 0,33
    zgadza sie

    > Przeciez to prawie 50% !!
    Tak jest, podatek efektywny moze sie wahac od 0% do prawie 50%.

    > Czy ponizej 1zl nie powinno sie placic tego podatku ? Cos takiego mi
    > sie o uszy obilo....
    ponizej 50 gr odsetek zaokragla sie do 0zl, z czego 20% to 0zl.

    A wiec wszystko OK.
    BTW, to bylo juz wiele razy walkowane.

    --
    Robert
    Email replies: use >mkarta< in place of >spam.trap< and remove .invalid

  • 3. Data: 2003-08-25 09:51:10
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    kuba <k...@W...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Przeciez to prawie 50% !!
    >
    > Czy ponizej 1zl nie powinno sie placic tego podatku ? Cos takiego mi sie o
    Trzeba pilnować (a w Inteligo to nie problem )aby kwota naliczonych odsetek
    (osobno dla każdego)rachunku nie przekroczyła 0,49zł.Wtedy nie zapłacisz
    podatku.Gdy odsetki będa większe od50 groszy to podatek juz płacisz.
    Gdy odsekti:0,00-0,49zł->0,00zł podatku
    0,50-1,49zł->0,20
    1,50-2,49zł->0,40 i tak dalej

    Pozdrawiam