  • 1. Data: 2010-04-21 14:59:28
    Temat: Podatek z PIT-a 38 a odliczenie z PIT-a 36
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Witam,
    Może ktoś wie czy jeśli mam do zapłacenia podatek wg PIT-a 38, a na
    picie 36 mam zwrot podatku to mogę to jakoś razem uwzględnić czy też
    najpierw muszę zapłacić wg PIT-a 38, a potem czekać na zwrot podatku z
    PIT-a 36?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-04-21 15:28:37
    Temat: Re: Podatek z PIT-a 38 a odliczenie z PIT-a 36
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 21 Kwi, 16:59, "G.K." <g...@g...pl> wrote:
> [...]
    > picie 36 mam zwrot podatku to mogę to jakoś razem uwzględnić czy też
    > najpierw muszę zapłacić wg PIT-a 38, a potem czekać na zwrot podatku z

    Jeśli się rozliczasz sam, to możesz - ale nie pamiętam, czy trzeba to
    gdzies urzędowi napisac. Jeśli 36 z żoną, to nie możesz. Najlepiej
    zadzwoń do informacji podatkowej - numer na stronach ministerstwa
    finansów. Fachowo ci doradzą.

    Michal

  • 3. Data: 2010-04-21 16:56:09
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 36 mam zwrot podatku to mogę to jakoś razem uwzględnić czy też najpierw
    > muszę zapłacić wg PIT-a 38, a potem czekać na zwrot podatku z PIT-a 36?

    Możesz napisać pismo wyjaśniające do urzędu że zapłacisz tylko różnicę
    podatku (jeżeli do zapłaty jest większy niż do zwrotu) albo żeby urząd ci
    zwrócił różnicę (jezeli odwrotnie;). I złożyć razem z pitami.

    Tomek

  • 4. Data: 2010-04-22 10:46:05
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    > podatku (jeżeli do zapłaty jest większy niż do zwrotu) albo żeby urząd
    > ci zwrócił różnicę (jezeli odwrotnie;). I złożyć razem z pitami.

    Ech, kombinacje... powinni to gdzieś uzwględniać w picie 36, tak żeby
    można było doliczać/odliczać PIT-a 38... a może nie?
    No nic, złoże oba, zapłacę podatek i poczekam na zwrot.
    Chyba inny sposób to strata czasu i niebezpieczeństwo, że się US doczepi.
    Dzięki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz