  • 11. Data: 2007-06-25 13:24:15
    Temat: Re: Podawanie numeru karty kredytowej w Internecie
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Artur <...@...com> napisał(a):

    > Ale jeśli to jest nielegalne, to powtarzam pytanie: po co zatem ta karta
    > z Money.pl i przelewanie tam tylko tyle ile należy zapłacić - bo tak
    > zrozumiałem cel tej operacji?
    >
    > Artur

    Karta dopuszcza wylacznie autoryzowane transakcje do wysokosci srodkow.
    Chyba wezme link do tej dyskusji wrzuce im do zapytania, i niech odpowiedza -
    z tym, ze ze dwa dni to potrwa.

    Wg regulaminu, powinno sie miec na koncie srodki do wysokosci transakscji -
    autoryzacja powoduje ich blokade. Zapewne na roznice kursowe powinna byc jakas
    "gorka" o ile z naddatkiem nie blokuja wiekszej kwoty, do zwrotu na konto jesli
    w dniu realizacji bedzie za duza.

    Natomiast dopuszczalnosc transakcji nieatoryzowanych ? Sadze, ze podobne
    zjawisko moze wystapic w visie do konta Inteligo - tez mozna robic nia
    transakcje w internecie i na koncie tez moze nie byc srodkow na pokryciew
    powyzszych.

    http://www3.ingbank.pl/u235/navi/39351

    ING tez ma podobna karte przedplacona. Link powyzej - i pisza nawet wyraznie o
    platnosci za hotele.

  • 12. Data: 2007-06-25 13:25:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 25 Jun 2007 14:04:28 +0200, "Artur" <...@...com> wrote:

    >1) Jeśli jest tak jak powyżej napisane, to po co to "tankowanie" konta
    > na dodatkową kartę w Monay.pl przed płaceniem?

    Po nijak.

    >2) jakiś czas temu zadzwoniłem na informację dotyczącą kart kredytowych VISA
    > w banku i pani powiedziała mi, że w razie gdyby numer mojej karty kredytowej
    > wpadł w niepowołane ręce, np. w wyniku zainfekowania komputera, to ryzykuję
    > "tylko" do wysokości limitu miesięcznego dla danej karty.

    Jaki to bank?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 13. Data: 2007-06-25 13:31:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Artur" <...@...com> writes:

    > PKO BP.
    > Owa Pani nawet rozważała, czy w sytuacji takiej obawy nie należałoby
    > zmniejszyć limit miesięczny, wtedy ryzyko byłoby mniejsze.

    Trzeba raczej przeczytac regulamin, ew. zadac na pismie pytanie
    o odpowiedzialnosc w takich przypadkach, zeby w razie problemu miec
    podkladke (lub by zrezygnowac z karty).
    Albo sądy itd.

    > Ale jeśli to jest nielegalne, to powtarzam pytanie: po co zatem ta karta
    > z Money.pl i przelewanie tam tylko tyle ile należy zapłacić - bo tak
    > zrozumiałem cel tej operacji?

    Odpowiedzialnosc za fraud to jedna sprawa, natomiast brak fraudu to
    zupelnie inna.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2007-06-25 14:48:05
    Od: "Artur" <...@...com>

    > Wg regulaminu, powinno sie miec na koncie srodki do wysokosci transakscji -
    > autoryzacja powoduje ich blokade.
    Kiedy i w jaki sposób taka autoryzacja uwidacznia się na wyciągu z konta?
    Chodzi mi o przypadek rezerwacji pokoju w hotelu i wymaganie autoryzacji.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 15. Data: 2007-06-25 18:19:32
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Artur" <...@...com> wrote in message news:f5ob8p$d5n$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > ryzykuję
    > "tylko" do wysokości limitu miesięcznego dla danej karty.

    Czyzby ustawa o elektronicznych instrumentach platniczych zostala
    znowelizowana przez koalicje? ;)
    AFAIR jest ustawowo okreslona granica 150EUR do ktorej moze odpowiadac
    klient. Karty z limitem 600pln to chyba dosc rzadko sie spotyka...

    MK

  • 16. Data: 2007-06-25 21:30:54
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Artur <...@...com> napisał(a):

    > Kiedy i w jaki sposób taka autoryzacja uwidacznia się na wyciągu z konta?
    > Chodzi mi o przypadek rezerwacji pokoju w hotelu i wymaganie autoryzacji.

    Nie mam pojecia - jeszcze nie korzystalem z tej karty przy platnosciach
    internetowych - akurat zakup, pod ktory ja wyrobilem, okazal mozliwy do
    zrealizowania wylacznie przelewem. Waznosc 4 lata - niech sobie lezy.

    Przy normalnych zakupach w sklepie (sadze, ze internetowe tak samo) jest w menu
    opcja blokady -pisze o przegladaniu operacji w internecie - jest podane gdzie i na
    jaka kwote transakcja oraz adnotacja "autoryzacja". Saldo bez tej kwoty, ale srodki
    dostepne sa o nia pomniejszone.
    Czyli podobnie, jak na porzadnej karcie kredytowej z podgladem przez internet.

  • 17. Data: 2007-06-26 00:34:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > AFAIR jest ustawowo okreslona granica 150EUR do ktorej moze odpowiadac
    > klient. Karty z limitem 600pln to chyba dosc rzadko sie spotyka...

    Doczytaj w jakich przypadkych ten limit cie nie chroni.

  • 18. Data: 2007-06-26 05:27:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Doczytaj w jakich przypadkych ten limit cie nie chroni.

    Moze napisz, sprobujemy przeanalizowac rozne przypadki :).

    MK