  • 1. Data: 2007-06-01 15:52:10
    Temat: Podejrzany mail z linkami z mbanku
    Od: "Aleks" <r...@o...pl>

    Mam konto w mBanku. Dzisiaj otrzymałem z adresu k...@m...pl następujący
    mail:

    "Witamy,

    informujemy, że mBank wprowadził automatyczne powiadomienia smsowe i mailowe.
    Usługa umożliwia stałą kontrolę nad zdarzeniami na rachunkach, kredytach,
    kartach płatniczych oraz w kanałach dostępu do mBanku. Dodatkowo podnosi
    bezpieczeństwo korzystania z wygodnej i nowoczesnej bankowości elektronicznej.

    Z usługi mogą korzystać tylko Klienci, posiadający aktywne hasła smsowe. Przed
    uruchomieniem haseł smsowych prosimy o aktualizację numeru telefonu
    komórkowego u Operatora mLinii.
    Więcej o hasłach: http://www.mbank.com.pl/kreacja/5638,,23089.html

    Powiadomienia smsowe mogą być dostarczane przez 24 godziny, w momencie
    zanotowania wydarzenia w systemie mBanku. Powiadomienia mailowe są wysyłane
    raz na dobę i zawierają dzienne zestawienie wszystkich operacji. mBank
    przygotował pakiety powiadomień, obejmujące najistotniejsze wydarzenia na
    rachunkach, kredytach lub kartach. Każdy Klient może również samodzielnie
    wskazać zdarzenia, o których chce być powiadamiany.
    Szczegółowe informacje: http://www.mbank.com.pl/kreacja/5639,,23089.html

    Ważne: wszyscy Klienci, posiadający hasła smsowe, otrzymują automatycznie
    bezpłatne powiadomienia SMS z kategorii bezpieczeństwo, bez konieczności
    uruchomienia usługi.
    Zobacz listę: http://www.mbank.com.pl/kreacja/5640,,23089.html

    Szczegółowe informacje o opłatach abonamentowych za usługę oraz ceny
    powiadomień po wyczerpaniu abonamentu zamieszczone są w serwisie mBanku.
    Aktualna Taryfa Prowizji i Opłat:
    http://www.mbank.com.pl/kreacja/5641,,23089.html

    Pozdrawiamy,
    Zespół mBanku

    --
    BRE Bank Spółka Akcyjna, ul. Senatorska 18, 00-950 Warszawa, tel. (022) 829
    00 00, fax (022) 829 00 33, www.brebank.pl http://www.brebank.pl , e-mail:

    Tyle było w tym mailu. Co o tym myśleć ? Przecież mbank zawsze ostrzegał, żeby
    uważać na podejrzane maile z linkami ndo zalogowania. Ma ktoś z Was jakąś
    propozycję co z tym zrobić ?

  • 2. Data: 2007-06-01 16:01:19
    Temat: Re: Podejrzany mail z linkami z mbanku
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Aleks wrote:

    > Tyle było w tym mailu. Co o tym myśleć ? Przecież mbank zawsze ostrzegał, żeby
    > uważać na podejrzane maile z linkami ndo zalogowania. \

    a pod ktorym z tych linkow jest logowanie ?

    >Ma ktoś z Was jakąś propozycję co z tym zrobić ?

    skasowac, zawsze mozna przeczytac te informacje zagladajac na strone
    mbanku

  • 3. Data: 2007-06-01 16:49:57
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

    Aleks <r...@o...pl> napisał(a):

    > Mam konto w mBanku. Dzisiaj otrzymałem z adresu k...@m...pl
    następujący
    > mail:
    ..
> [...]
    żeby
    > uważać na podejrzane maile z linkami ndo zalogowania. Ma ktoś z Was jakąś
    Przeczytać ze zrozumieniem. To jest informacja, onie nie zachęcają cię do
    podania jakichkolwiek danych. Również komunikat o tym powinienes mieć pod
    wszyskimi rachunkami po zalogowaniu do systemu transakcyjnego.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 4. Data: 2007-06-01 17:50:06
    Od: "Rolek" <b...@w...pl>

    Aleks <r...@o...pl> napisał:

    > Mam konto w mBanku. Dzisiaj otrzymałem z adresu k...@m...pl
    > następujący mail:
    (...)

    > Tyle było w tym mailu. Co o tym myśleć ? Przecież
    > mbank zawsze ostrzegał, żeby uważać na podejrzane maile z linkami ndo
    > zalogowania. Ma ktoś z Was jakąś propozycję co z tym zrobić ?

    Ja tam nie wiem czy zrobiłem dobrze, ale chwilę potem napiłem się wódki
    i było mi, nie da się ukryć, lepiej. Choć nie wiem, czy to na skutek
    lektury, czy też gorzały.
    Oczywiście, wszystkie linki z maila klikałem. I nie zauważyłem, żeby ktoś
    mnie śledził. Głosów też nie słyszę.

    --
    Tymczasem,
    Rolek

  • 5. Data: 2007-06-01 19:02:14
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Aleks napisał(a):
    > Co o tym myśleć ?
    Ze nie umiesz czytac ze zrozumieiem.
    > Przecież mbank zawsze ostrzegał, żeby
    > uważać na podejrzane maile z linkami ndo zalogowania.
    True
    > Ma ktoś z Was jakąś propozycję co z tym zrobić ?
    Poszukac kursu, na ktorym ucza czytac ze zrozumieniem.
    Podaj, w ktorym fragmencie tego maila jest link do logowania?
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-06-03 12:43:32
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 01 Jun 2007 21:02:14 +0200, badzio napisał(a):

    > Ze nie umiesz czytac ze zrozumieiem.
    > True
    > Poszukac kursu, na ktorym ucza czytac ze zrozumieniem.
    > Podaj, w ktorym fragmencie tego maila jest link do logowania?

    Polecam http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
    a zwłaszcza ten fragment:

    "Pomiędzy pytaniem a naszą odpowiedzią zaleca się wstawienie jednej
    pustej linii - dla zachowania większej czytelności."

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2007-06-04 11:21:50
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Aleks pisze:
    > Tyle było w tym mailu. Co o tym myśleć ? Przecież mbank zawsze ostrzegał, żeby
    > uważać na podejrzane maile z linkami ndo zalogowania. Ma ktoś z Was jakąś
    > propozycję co z tym zrobić ?

    To jest list czysto informacyjny, przypatrz się linkom, są "zwyczajne" -
    zaczynają się od adresu mbanku, a potem nie widać nic podejrzanego. Poza
    tym możesz takie informacje znaleźć na stronie www.