  • 31. Data: 2011-09-21 06:51:02
    Temat: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Delfino Delphis wrote:

    > Generalnie złodziejowi się zabiera siłą. To chyba nie wyszło jeszcze z
    > kanonu naszej cywilizacji.

    Myślałem, ze to co piszesz to były żarty. Ale widzę, że nie. Sadzę, że
    trzeba by zacząć od umowy pożyczki. Zobaczyć co strony ustaliły w przypadku
    gdy pożyczkobiorca nie będzie spłacał pożyczki i odsetek. Jeżeli było
    zabezpieczenie na wyspach to wyspy dostanie. Ale myślę, że była figa z
    makiem. Wbrew powszechnym poglądom, państwo do najgorszej jakości
    kredytobiorca. Jedyną gwarancję zwrotu jaką daje to siła nad swoimi
    podatnikami. Żadnych żyrantów, żadnego zastawu tylko obietnica, że będzie
    miało na tyle siły, że ściągnie z podatników. Żądanie wysp to przeniesienie
    realiów kredytu na lodówkę na obligacje rządu greckiego. Z punktu widzenia
    kredytodawcy to kredyt na lodówkę jest świetnie zabezpieczony, a obligacje
    to śmieć. Więc myślę, że najpierw umowy, a potem wojsko i bombardowania.
    Jeżeli kredytodawca pożyczał bez zabezpieczenia i dodatkowo ponad miarę
    kredytobiorcy, to jest idiota i należy mu się plajta bo idiotycznie
    dysponuje własnym i powierzonym majątkiem. Szkodzi gospodarce i powinien z
    niej zniknąć. A wyspy zostają greckie

  • 32. Data: 2011-09-21 07:41:28
    Od: a...@v...pl

    Pieprzony onet znów nie działa?????

  • 33. Data: 2011-09-21 08:07:11
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Co dalej z rynkiem akcji
    > http://www.inwestorgieldowy.com/aktualnosci/co-dalej
    -z-rynkiem-akcji_1,149.html

    > "[...] Po 24.9.2011 pojawi się jakieś bardzo negatywne info i na fali
    > serii złych wiadomości do ok. 16.12.2011 indeksy giełdowe mocno zanurkują
    > na południe znoszac przy tym prawie cały wzrost indeksu, który odbył się w
    > latach 2009-2011. [...]".

    Żeby z tą falą złych wiadomości nie było czasami tak jak wczoraj:

    Obniżka ratingu Włoch nie przestraszyła inwestorów - zwyżki na GPW
    <http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/549233,obniz
    ka_ratingu_wloch_nie_przestraszyla_inwestorow_zwyzki
    _na_gpw.html>

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 34. Data: 2011-09-21 08:17:25
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

> [...]
    > <http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/549233,obniz
    ka_ratingu_wloch_nie_przestraszyla_inwestorow_zwyzki

    "[...] Według mnie bedzie wygladało to tak: za kilka sesji ponownie
    zejdziemy na indeksach blisko ostatniego dna z 10.08.2011, ale zostanie ono
    obronione, po czym do ok. 24.9.2011 pojedziemy mocno w górę znosząc prawie
    cały ostatni, sierpniowy spadek WIG. [...]".

    Póki co pierwsza cześć prognozy się nie sprawdziła ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 35. Data: 2011-09-21 08:47:05
    Od: a...@v...pl

    Hi, na czytniku działa, na stronie www. nie,
    ale do rzeczy. Sytuacja Grecji jest dość specyficzna. Z jednej strony, za
    traktowanie turystów i za podejście do żyły złota jaką mają czyli turystyki należy
    im dobrze przytrzeć nosa, jednak z drugiej strony wierzyciele cackają się ponieważ
    po pierwsze, to długi związane z organizacją Igrzysk Olimpijskich odpowiadają za
    obecną sytuację, czyli chyba nie do końca Grecy są za to odpowiedzialni. Druga
    sprawa, to walka z komuną, aby oddalić rewolucję rozdmuchano socjal czyli znowu
    Grecy nie do końca są winni temu, że ktoś ich przekupywał, w związku z powyższym
    nie ma takiej opcji jak bankructwo Grecji, natomiast nie wątpliwie polityka
    zmierza do sprowadzenia greków do parteru. Zwłaszcza, że ZSRR nie istnieje.

  • 36. Data: 2011-09-21 17:26:41
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > O to właśnie mi chodzi. O tę terminologię wojenno - katastroficzną. W/g
    > mnie
    > do żadnego wyburzania nie dojdzie.

    Aby nie było niedomówień. Totusie, czy grecja zdefaultuje (bez podawania
    terminu) ?

    > Rolowanie obligacji rządu greckiego nie
    > zmienia proporcji obligacji w bankach greckich do obligacji w bankach
    > europejskich. Gdy EBC skupuje obligacje rządu greckiego, a te pieniądze
    > idą
    > na wykup obligacji gdzie termin zapadalności minął to uwalniają się
    > wszyscy
    > posiadacze. Myślę, że w większym stopniu banki greckie niż europejskie.
    > Gadanie, ze EBC pompuje pieniądze w rząd grecki by uratować banki Francji
    > Niemiec jest tak samo prawdziwe jak stosunek tych obligacji w portfelach
    > odpowiednich banków.

    No niestety przeczą temu fakty.
    http://www.businessinsider.com/greece-exposure-2010-
    2011-default-2011-09

    > 20 do 80? Prawda w 20% to po prostu kłamstwo.

    Trochę demagogi :)... nie wypada.

    > Nie chce mi się szukać tego stosunku. Jak ktoś ma ochotę i jest ciekawy to
    > pewnie
    > znajdzie. Z tych obligacji, które są poza Grecją francuskie banki mają
    > 56%,
    > a niemieckie około 30%. A co jest lepsze? Lepsze jest nie mieszanie się
    > polityków i urzędników do gospodarki bo gdy się mieszają to efekty
    > obserwujemy teraz. Nie wiem też o jakich faktach na linii czasu mówisz.

    Rozumiem ze dla Ciebie to że banki francuskie i niemiecki zmniejszyły
    espozycje (patrz wyżej) za pośrednictwem ECB nic nie zmienia. Prawda ?

    george

  • 37. Data: 2011-09-21 17:51:02
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości
    > Grecja zbankrutuje w weekend?
    > <http://finanse.wp.pl/kat,102634,title,Grecja-zbankr
    utuje-w-weekend,wid,13787322,wiadomosc.html?ticaid=1
    d095>

    > To by się nawet zgadzało biorąc pod uwagę aktualną sytuację techniczną....
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b60f46a3d8
    00d64d.html

    > Jakby to powiedzieć Charlie Rulez ?.

    pewnie rulez spłukany do dna

    a z bankructwem grecji jest jak z tą fotą
    http://plfoto.com/zdjecia_new2/2347581.jpg

    myślisz że misiu sie zaraz wyjebie bo nie ma nogi

  • 38. Data: 2011-09-21 18:35:39
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Aby nie było niedomówień. Totusie, czy grecja zdefaultuje (bez podawania
    > terminu) ?

    Nie sądzę by to przebiegało w ten sposób, ze rząd Grecji ogłosi datę od
    której nie jest wstanie regulować długów. Przyjdzie taki termin wykupu
    obligacji gdzie rząd nie będzie miał pieniędzy by je wykupić i rynek się
    zorientuje. Oczywiście będą ludzie, którzy o tym będą wiedzieli wcześniej i
    te informacje dotrą na giełdę i będzie to widać po kursach. Tak sobie to
    wyobrażam.

    > No niestety przeczą temu fakty.
    > http://www.businessinsider.com/greece-exposure-2010-
    2011-default-2011-09

    > Trochę demagogi :)... nie wypada.

    To nie demagogia. Chciałem powiedzieć, że gdy przychodzi termin rolowania
    obligacji to rząd roluje wszystkie obligacje z danym terminem. Te co są w
    portfelach za granicą Grecji i te, które są w greckich portfelach. To chyba
    nie jest temat do dyskusji. Przypuszczam, że większość obligacji rządu
    greckiego jest w Grecji. Liczb nie znam i nie potrzebuje znać. Prezentuję
    swój sposób rozumowania. Z niego wynika, że gadanie, że ECB kupuje greckie
    obligacje by ratować za podatki banki francuskie i niemieckie - nie
    wspominając, że głównie greckie - to jest demagogia. Liczby 20 i 80 były
    przypadkowe.

    > Rozumiem ze dla Ciebie to że banki francuskie i niemiecki zmniejszyły
    > espozycje (patrz wyżej) za pośrednictwem ECB nic nie zmienia. Prawda ?

    Oczywiście zmienia. Zmienia dla banków niemiecki, francuskich ale głównie
    dla banków greckich. Może być nawet tak, że cała akcja będzie prowadzona do
    momentu aż najbardziej zagrożony bank poza Grecją będzie mógł udźwignąć
    pozostałą stratę. Ale to nie zmienia faktu, ze najbardziej na tym wykupie
    korzystają banki greckie choć być może nie dla nich się to robi. Z drugiej
    strony można by było po prostu dokapitalizować banki poza greckie i
    pieniędzy nie dawać bankom greckim. Tak jednak się nie dzieje. Więc chyba
    banki greckie też są celem tej akcji.

    Chodzi mi raczej o to by nie łykać jak indor i nie powtarzać jak papuga
    tekstów gazetowych tylko starać się przepuścić je przez własny umysł i
    sprawdzić czy trzymają się podstawowej logiki i elementarnej wiedzy. Ja nie
    mam obowiązku być idiotą. Ponieważ jest duża nadwrażliwość i chęć do
    nadinterpretacji od razu zastrzegam. W żadnym wypadku nie sugeruje Twoich
    zdolności i możliwości umysłowych. Jak zawsze pisze tylko o sobie i innych
    nie oceniam. Z Tobą rozmawiam pozostając z najwyższym szacunkiem.

  • 39. Data: 2011-09-21 19:21:17
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 20:35:39 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > strony można by było po prostu dokapitalizować banki poza greckie i
    > pieniędzy nie dawać bankom greckim. Tak jednak się nie dzieje. Więc chyba

    A nie jest przypadkiem tak, że wykupywanie obligacji ma na celu po pierwsze
    ratowanie banków poza-greckich a po drugie - skupienie zobowiązań
    finansowych Grecji w rękach ECB, tak by to własnie ECB i ludzie stojący za
    nim (rządy), mieli władzę nad Grecją. Dokapitalizowanie banków francuskich
    i niemieckich nie dałoby władzy EU nad Grecją, bo ta dalej mogłaby bawić
    się w ciuciubabkę z bankami lub nawet olać swój dług, bo nikomu już on by
    nie zagrożał. Heh?
    To nie tyle ratowanie Grecji - co jej gospodarcze (a więc i polityczne)
    przejęcie.

  • 40. Data: 2011-09-21 19:30:23
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > nie zagrożał. Heh?
    > To nie tyle ratowanie Grecji - co jej gospodarcze (a więc i polityczne)

    Ja miałaby wyglądać realizacja władzy w oparciu o posiadane obligacje rządu
    greckiego. Podkręć jasność.