  • 41. Data: 2011-09-21 19:42:14
    Temat: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 21:30:23 +0200, totus napisał(a):

    > Ja miałaby wyglądać realizacja władzy w oparciu o posiadane obligacje rządu
    > greckiego. Podkręć jasność.

    Wymuszona prywatyzacja po okazyjnych cenach?

  • 42. Data: 2011-09-21 19:44:59
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie sądzę by to przebiegało w ten sposób, ze rząd Grecji ogłosi datę od
    > której nie jest wstanie regulować długów. Przyjdzie taki termin wykupu
    > obligacji gdzie rząd nie będzie miał pieniędzy by je wykupić i rynek się
    > zorientuje. Oczywiście będą ludzie, którzy o tym będą wiedzieli wcześniej
    > te informacje dotrą na giełdę i będzie to widać po kursach. Tak sobie to
    > wyobrażam.

    To rzeczywiście może nie być dobrowolne a raczej wymuszone ogłoszenie
    niewypłacalnosci.
    W sumie na to samo wyjdzie.

    2011-default-2011-09

> [...]
    > obligacji to rząd roluje wszystkie obligacje z danym terminem. Te co są w
    > portfelach za granicą Grecji i te, które są w greckich portfelach. To
    > chyba
    > nie jest temat do dyskusji. Przypuszczam, że większość obligacji rządu
    > greckiego jest w Grecji. Liczb nie znam i nie potrzebuje znać. Prezentuję
    > swój sposób rozumowania. Z niego wynika, że gadanie, że ECB kupuje greckie
    > obligacje by ratować za podatki banki francuskie i niemieckie - nie
    > wspominając, że głównie greckie - to jest demagogia. Liczby 20 i 80 były

    Zgadza sie, aktualnie zdecydowaną większosc obligacji mają banki greckie.
    Przeciwnie do europejskich zwiększyły swoją ekspozycję. Dla mnie jest jasne
    że akcja ECB ma zminimalizować efekt efaultu w europie a w szczegolnosci
    ryzyko upadłosci jakiegos wiekszego banku poza grecją. Fakty o tym świadczę
    (zmiana ekspozycji w przeciągu roku w czasie bailoutu). Może wydawać sie że
    ECB robi co innego ale dla mnie to jest jasne.

    > Oczywiście zmienia. Zmienia dla banków niemiecki, francuskich ale głównie
    > dla banków greckich. Może być nawet tak, że cała akcja będzie prowadzona
    > do
    > momentu aż najbardziej zagrożony bank poza Grecją będzie mógł udźwignąć
    > pozostałą stratę. Ale to nie zmienia faktu, ze najbardziej na tym wykupie
    > korzystają banki greckie choć być może nie dla nich się to robi. Z drugiej
    > strony można by było po prostu dokapitalizować banki poza greckie i
    > pieniędzy nie dawać bankom greckim. Tak jednak się nie dzieje. Więc chyba
    > banki greckie też są celem tej akcji.

    Dokładnie tak jest. Akcja ECB bedzie prowadzona do momentu kiedy instytucje
    europejskie zgłoszą że udzwigną resztę strat i ani minuty dłużej. Banki
    greckie i ich sutacja to sprawa absolutnie drugorzędna.
    Czy banki greckie korzystają na akcji ? Smiem wątpić. Na zdrowy rozum
    powinny pozbywać sie tych papierów a nie zwiększać zaangażowanie (pracuje
    nad zródłem).
    Tak BTW miło by było abyś podał jakieś zródła podpierające Twe opinie,
    chętnie bym poszerzył horyzonty bo nie lubię przyklejać sie do jednej teorii
    :).

    > Chodzi mi raczej o to by nie łykać jak indor i nie powtarzać jak papuga
    > tekstów gazetowych tylko starać się przepuścić je przez własny umysł i
    > sprawdzić czy trzymają się podstawowej logiki i elementarnej wiedzy. Ja
    > nie
    > mam obowiązku być idiotą. Ponieważ jest duża nadwrażliwość i chęć do
    > nadinterpretacji od razu zastrzegam. W żadnym wypadku nie sugeruje Twoich
    > zdolności i możliwości umysłowych. Jak zawsze pisze tylko o sobie i innych
    > nie oceniam. Z Tobą rozmawiam pozostając z najwyższym szacunkiem.

    Hmm, wydaje mi sie że niczego nie powtarzam :). Właśnie staram sie to
    przemyśleć.
    Dla mnie cała ta akcja przypomina wyizolowanie, ograniczenie strat i
    destrukcję ciałą obcego za pomocą dostępnych środków. Nie obedzie sie bez
    przerzucenia czesci ryzyka na podatnika europejsckiego (vie ECB) ale to jest
    coś w rodzaju collateral damage.

    Z szacunkiem
    george

    P.S. Załóżmy że masz za zadanie przeprowadzić taką akcje: masz umoczone
    banki z europy i musisz wyrzucić grecje z EMU...jak byś to przeprowadził ?

  • 43. Data: 2011-09-21 19:45:39
    Od: root <r...@v...pl>

    > Ja miałaby wyglądać realizacja władzy w oparciu o posiadane obligacje rządu
    > greckiego. Podkręć jasność.

    Zresztą posiadanie władzy, to nie tylko rządzenie przez obcych, to
    przychylnośc rządu greckiego dla biznesu, armii itp. profity. Cała Europa
    śmieje się z wyczynów Silvia, a dlaczego mimo wszystko utrzymuje się on u
    władzy? Bo jest przychylny paru bogatym Szwajcarom, Niemcom i Arabom.
    Światem kręcą jednostki a nie masy. To taka moja teoria spiskowa ;)

  • 44. Data: 2011-09-21 19:46:14
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

    >>> nim (rządy), mieli władzę nad Grecją. Dokapitalizowanie banków

    > Wymuszona prywatyzacja po okazyjnych cenach?

    Nie, to nie zadziała.
    Grecje jest narazie krajem niezależnym.
    Po prywatyzacji może nastąpić nacjonalizacja. Nikt na to nie pójdzie.

    george

  • 45. Data: 2011-09-21 19:52:01
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > P.S. Ciekawe ile tak jeszcze razy ......

    Chmmm... Tak jakbym już widział kiedyś podobny wykres ....
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/60d1c76dc1
    9f7b05.html

    Czy nie było to czasami w grudniu 2008 roku na FW20WS ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 46. Data: 2011-09-21 20:29:07
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Wymuszona prywatyzacja po okazyjnych cenach?

    Świetnie. Ale konkretny scenariusz. Jakie posunięcia musiałby wykonać
    posiadacz obligacji by Grecja zaczęła sprzedawać majątek po okazyjnych
    cenach. Jak krążyłyby pieniądze? Zakładając, że Grecy to nie idioci. Co
    udowodnili. Weszli do strefy i zadłużyli się na 150% PKB czyli netto byli na
    1,5 rocznym urlopie. To już mają i to przeżyli. Teraz ruch wierzycieli.
    Muszą tak działać by nie zabić pacjenta i dług odzyskać. Na razie Grecy są
    górą. Nadal dostają pieniądze. Jaki jest więc Twój scenariusz tej
    przymusowej prywatyzacji? Bardzo jestem ciekaw jak byś to przeprowadził. Na
    razie "Wymuszona prywatyzacja po okazyjnych cenach" brzmi na czasie, jak
    hasło wyborcze. Dziś Grecja doi strefę, a nie odwrotnie. Ciekawe co
    wymyślisz.

  • 47. Data: 2011-09-21 20:33:24
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > władzy? Bo jest przychylny paru bogatym Szwajcarom, Niemcom i Arabom.
    > Światem kręcą jednostki a nie masy. To taka moja teoria spiskowa ;)

    Fajna. Moja jest taka, że ma większość w parlamencie włoskim, a paru
    bogatych Szwajcarów, Niemców i Arabów nie mają nawet prawa głosu w wyborach.

  • 48. Data: 2011-09-21 20:39:16
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > P.S. Załóżmy że masz za zadanie przeprowadzić taką akcje: masz umoczone
    > banki z europy i musisz wyrzucić grecje z EMU...jak byś to przeprowadził

    Nie pytaj mnie o takie rzeczy. Nic bym nie zrobił. Zostawiłbym sprawy
    własnemu biegowi. Głupi muszą upaść. Na pewno nie drukowałbym pieniędzy bo
    to psuje gospodarkę. Nie dopłacałbym ani euro do Grecji. Deficytowy interes
    się zamyka bo dopłacanie do niego to marnowanie surowców i wysiłku
    ludzkiego.

  • 49. Data: 2011-09-21 20:46:24
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > Czy banki greckie korzystają na akcji ? Smiem wątpić. Na zdrowy rozum
    > powinny pozbywać sie tych papierów a nie zwiększać zaangażowanie

    Oczywiście, że korzystają. Gdy wykupowane są obligacje z daną datą to od
    wszystkich posiadaczy czyli od posiadaczy greckich też. Co to znaczy
    pozbywać się obligacji greckich? Kto to teraz kupuje? I po jakiej cenie?
    Gdyby się pozbywać obligacji greckich na rynku to realizuje się kolosalną
    stratę i wszyscy maja w gaciach. Tak Grecy trzymają strefę za jaja. W tym
    jest problem. Nie ma rynku na to. Dlatego jedynym klientem jest ECB po
    ustalonej cenie. Może Ty kupisz po nominale? Czy zakładasz, że inni są
    głupsi od Ciebie?

  • 50. Data: 2011-09-21 20:54:06
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > interes
    > się zamyka bo dopłacanie do niego to marnowanie surowców i wysiłku

    Oczywiście, zgadzam się :), ale sprawa na poziomie Tricheta nie jest juz tak
    prosta.

    Dla niego pole gry jest takie jakie jest a europa ma problem.
    Tu nie chodzi o receptę a'la kowalski ( z całym szacunkiem).
    Za późno na "nic nie robienie". W naszych dysputach możemy pozwolic
    "rynkowi" rozwiązać problem w symulacji, ale obawiam sie że konsekwencje
    takiego free flow w realu mogłyby być dramatyczne.
    Ok. Chyba dotkneliśmy sedna.

    Pozdrawiam.
    george