  • 11. Data: 2002-08-14 21:02:05
    Temat: Re: Podpis elektroniczny - mozna juz go gdzies uzyc :)
    Od: Marcin Cenkier <l...@m...sig>

    AMRA wrote:

    > zanim w praktyce bede mogl wykorzystac certyfikat (czyli nie tylko po to
    > zeby sie podpisac ;)
    > Bo narazie wszystko ok - mam samochod - ale nie mam drog :)
    >
    > P.S. I ktory certyfikat trzeba wybrac, zeby np. zawrzec umowe np. z
    > ubezpieczycielem?

    Kwalifikowany. Choć przez poszczególne instytucje mogą akceptować także
    niekwalifikowany.

    --
    Greetings, [mail to mcenkier at poczta fm]
    Marcin Cenkier "Let's assume that there's only one truth."

  • 12. Data: 2002-08-14 21:12:42
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marcin Cenkier"
    > Kwalifikowany. Choć przez poszczególne instytucje mogą akceptować także
    > niekwalifikowany.

    to wiemy, ale chodzi o to że wystawcy tacy jak e-telbank numeruja
    certyfikaty 1, 2 i 3 ale nie pisza ktory jest ten kwalifikowany - czy tylko
    ten najdrozszy?
    A moze musi on pochodzic od wlasciwego wystawcy?
    *** blad ***

  • 13. Data: 2002-08-15 23:15:05
    Od: "Canapca" <m...@U...pl>

    > Użytkownik "AMRA"

    > mysle ze dowolny platny, ktory umozliwia podpisanie dokumentu.
    > Bedzie w takim centrum mozliwosc sprawdzenia czyj to podpis
    > ale ten tanszy za 61 nie wymaga nawet pokazania sie osobistego - dopiero
    ten
    > drozszy bedzie pewnie do kontaktow z urzedami.

    cena nie ma znaczenia - aby podpis elepstroniczny mial ta sama moc co
    dlugopisowo-piorowy musi byc potwierdzony przez trzecia zaufana strone - u
    nas wciaz brakuje przepisow wykonawczych co do zostawania i bycia ta zaufana
    strona. I nie ma rozroznienia na podpisy do urzedow panstwowych i dla np.
    spolek prywatnych.
    natomiast inna sprawa z podpisami nie potwierdzonymi przez ta trzecia
    zaufana strone - troche to podobne do tego jakbys sie podpisal na czyms
    olowkiem - czyli niby ty to podpisales, ale mozna zmazac (-; tego typu
    podpis mozna sobie zaorganizowac za darmo.

    maciek

  • 14. Data: 2002-08-15 23:34:51
    Od: "Canapca" <m...@U...pl>

  • 15. Data: 2002-08-16 05:04:41
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    > certyfikat zabezpieczen zostal wydany przez firme, ktorej nie
    > zaklasyfikowany do grupy godnych zaufania......<ciach>

    A od kogo pochodzi powyższy cytat?

    Vizvary

  • 16. Data: 2002-08-16 12:05:29
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> wrote in message

    > A od kogo pochodzi powyższy cytat?

    Sadząc po stylu ("ktorej nie zaklasyfikowany...") jest to MS.
    Tak? Może jeszcze Nestcape.... Też mają tłumaczy...
    No który to?

    Vizvary

  • 17. Data: 2002-08-16 12:32:04
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    > No i pytanie podstawowe - czy ta wersja podstawowa 50zl/rok - wystarczy czy
    > trzeba sie zaopartzyc w te drozsza???

    Zaden z tych podpisow ktore sa teraz oferowane nie jest rownoznaczny
    podpisowi normalnemu, poniewaz nie sa to jeszcze podpisy kwalifikowane w
    rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym. Dopiero jak te firmy dostana
    odpowiednie zezwolenia to beda mogly wydawac podpisy kwalifikowane, a to co
    jest teraz to raczej przypomina testowe zabawki i to jeszcze kaza sobie za
    nie placic.

    pupil