  • 1. Data: 2004-09-04 10:29:44
    Temat: Podpis na karcie
    Od: jos <j...@u...z.pl>

    Witam,

    Mam problem, którego nie udało mi się rozwiązać za pomocą Google'a w
    ciągu ostatnich kilkudziesięciu minut:

    czy akceptant karty płatniczej, która ma naniesiony podpis "fabrycznie",
    przez bank (vide Citi) jest zobowiązany do zażądania podpisania karty na
    odwrocie?

    Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych mówi tylko, że taki
    wzór podpisu powinien istnieć na instrumencie płatniczym. Regulamin Citi
    mówi, że właściciel _powinien_ podpisać kartę po jej otrzymaniu. FAQ
    Polcardu mówi, że jeżeli karta jest niepodpisana, to akceptant powinien
    zażądać dowodu tożsamości i podpisania karty na miejscu. Jednak nigdzie
    nie znalazłem stwierdzenia, że to ten podpis na odwrocie jest tym
    "uprawnionym" podpisem.

    Byłbym wdzieczny na wskazanie mi jakichś wiarygodnych źródeł.

    Pozdrawiam

    J.

  • 2. Data: 2004-09-04 10:36:40
    Temat: Re: Podpis na karcie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "jos" <j...@u...z.pl> wrote in message news:41399919@news.home.net.pl...

    > Jednak nigdzie
    > nie znalazłem stwierdzenia, że to ten podpis na odwrocie jest tym
    > "uprawnionym" podpisem.

    A to ciekawe... u mnie na karcie, nawet tej z Citka, jest wyraznie napisane
    z ktorego miejsca podpis jest wazny tzn ktory jest authorized signature.

    Maciej

  • 3. Data: 2004-09-04 11:40:33
    Od: jos <j...@u...z.pl>

    Użytkownik MK napisał:

    > A to ciekawe... u mnie na karcie, nawet tej z Citka, jest wyraznie napisane
    > z ktorego miejsca podpis jest wazny tzn ktory jest authorized signature.

    To świetnie. Ale, wyobraź sobie, ja nie mam karty z Citi. Czy mógłbyś
    zacytować mi, co jest tam napisane?

    Pozdrawiam

    J.

  • 4. Data: 2004-09-04 11:49:04
    Od: jos <j...@u...z.pl>

    > To świetnie. Ale, wyobraź sobie, ja nie mam karty z Citi. Czy mógłbyś
    > zacytować mi, co jest tam napisane?

    Spojrzałem na swoje karty. Niech zgadnę: chodzi Ci o napis "podpis
    posiadacza / authorized signature"? Chciałbym jednak znaleźć jakieś
    źródło, które by można podetknąć pod nos upartym klientom, którzy
    upierają się, że skoro bank już naniósł na kartę ich podpis, to nie
    muszą się podpisywać.

    J.

  • 5. Data: 2004-09-04 12:41:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "jos" <j...@u...z.pl> wrote in message news:4139abb1$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > źródło, które by można podetknąć pod nos upartym klientom, którzy
    > upierają się, że skoro bank już naniósł na kartę ich podpis, to nie

    Jakie zrodlo? Informacje o koniecznosci zlozenia podpisu sa zawarte w
    umowach/regulaminach. Sprzedawca nie jest strona takiej umowy i nie ma
    podstaw/srodkow do wymuszenia na posiadaczu jej przestrzegania. Dla
    sprzedawcy najwazniejszym dokumentem jest karta. Jesli na karcie jest
    miejsce na authorized signature to podpism ma sie tam znajdowac. Bez tego
    podpisu nie mozna przeprowadzic transakcji, bo nie ma z czym porownac
    podpisu na slipe.

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 6. Data: 2004-09-04 12:47:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sat, 04 Sep 2004 12:29:44 +0200, jos <j...@u...z.pl> wrote:

    >czy akceptant karty płatniczej, która ma naniesiony podpis "fabrycznie",
    >przez bank (vide Citi) jest zobowiązany do zażądania podpisania karty na
    > odwrocie?

    Tak.
    Awers karty zawiera jedynie ozdobniki.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2004-09-04 20:20:56
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > Chciałbym jednak znaleźć jakieś źródło, które by można podetknąć
    > pod nos upartym klientom, którzy upierają się, że skoro bank już
    > naniósł na kartę ich podpis, to nie muszą się podpisywać.

    Czy zapis z regulaminu Citi, że "właściciel powinien podpisać kartę
    po jej otrzymaniu", nie jest jednoznaczny?

    --
    Kuba

  • 8. Data: 2004-09-05 08:42:16
    Od: Solos <m...@t...pl>

    Jakub Berent wrote:
    > Czy zapis z regulaminu Citi, że "właściciel powinien podpisać kartę
    > po jej otrzymaniu", nie jest jednoznaczny?

    wg mnie nie jest. "powinien" nie oznacza "jest zobowiazany" lub "musi",
    prawda? :)

  • 9. Data: 2004-09-05 11:34:01
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > wg mnie nie jest. "powinien" nie oznacza "jest zobowiazany" lub "musi",
    > prawda? :)

    Sprawdziłem w regulaminie kredytówki Citi Silver.
    Użyli sformułowania 'jest zobowiązany'.

    --
    Kuba

  • 10. Data: 2004-09-05 13:23:29
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Jakub Berent wrote:

    > Sprawdziłem w regulaminie kredytówki Citi Silver.
    > Użyli sformułowania 'jest zobowiązany'.

    A czy jest jakaś sankcja za to że tego nie zrobi?
    Znam bank który jest zobowiązany do zawarcia umowy na piśmie, ale że nie ma
    na to sankcji (np. "pod rygorem nieważności") to tego nie robi i cześć ;-)

    Bogdan B.