  • 41. Data: 2012-02-23 06:51:01
    Temat: Re: Podwyższenie wieku emerytalnego
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Tue, 21 Feb 2012 10:06:21 +0100, Emeryt napisał(a):

    > Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, tak a my mamy uwierzyć w te prognozy.
    > Ciekawe że zmieniaja sie przy każdym aktualnym trendzie rządowym.

    Zgadzam się że te liczby to jakaś abstrakcja. Jednak niczego nie trzeba
    prognozować. Liczby są już dzis znane. Np. już dzisiaj wiemy ilu będzie 30
    latków za 30 lat, bo oni właśnie się urodzili. Jedyną niepewną zmienną jest
    umieralność. Zakładając jednak że niewiele się tu zmieni, to już dzisiaj
    wiemy ilu będzie 40 , 50, 60 i 70 latków za te 30 lat. Prognozy
    demograficzne są (mogą być) bardzo dokładne. Mimo to nikt z ekspertów nie
    przedstawił publicznie żadnego modelu czy nawet uproszczonego wzorku na
    podstawie którego można wyliczyć w miarę dokładnie rozkład wieku ludzi za
    30 lat, ich zachorowalności (możliwości podjęcia pracy w określonym wieku),
    zależności między stopniem uciążliwości pracy a wiekiem itd.
    Jak znam życie i sposoby pracy urzędników, to podejrzewam, że "symulacje" o
    kórych wczoraj mówił premier, wykonane są za pomocą Excela przez panią
    Krysię z sekretariatu.

    Zresztą problem emerytur to jednak nie tylko problem demografii. Przykładem
    mogą bvy c Niemcy czy Szwecja, którym już 20 lat temu wieszczono upadek ;)

  • 42. Data: 2012-02-23 10:43:04
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Zenek" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Chlopie mazowiecki obudz sie tu chodzi tylko o eliminacje osobnikow tym
    > samym nie trzeba bedzie im placic.

    Niestety masz rację. Ciekawe tylko kiedy wprowadzą "dobrowolną" eutanazję
    jak w Holandii. Tam już częśc starszych ludzi boi się iść do szpitala bo
    mogą nie wrócić. Bo to że w Polan Banana Republik starszym ludziom często
    odmawiają leczenia w szpitalach rzekomo z powodu że już się nie nadają na
    zabiegi a pewnie w rzeczywistości że ich leczenie kosztuje zbyt drogo to już
    się dzieje. Tylko że ci ludzie psiakrew przez całe zycie placili składki!!

  • 43. Data: 2012-02-23 17:55:14
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Thu, 23 Feb 2012 11:43:04 +0100, "Przemek" <olowek5-to
    niepotrzebne@to tez.wp.pl> wrote:

    >Niestety masz rację. Ciekawe tylko kiedy wprowadzą "dobrowolną" eutanazję
    >jak w Holandii. Tam już częśc starszych ludzi boi się iść do szpitala bo
    >mogą nie wrócić.

    Phi. W Polsce Żydowini studnie zatruwają i krew z chrześcijańskich
    dziatek na macę spuszczają, a ty o jakichś tam niderlandzkich
    duperelach. Jakby tu było mniej strasznie.

    --
    Maciej Bójko

  • 44. Data: 2012-02-23 18:53:43
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-23 11:43, Przemek pisze:
> [...]
    > się dzieje. Tylko że ci ludzie psiakrew przez całe zycie placili składki!!

    Kilku znajomych pracuje w szpitalu i kazdy jak jeden maz mowi po cichu
    ze starszym ludziom nie pomagaja a jesli juz to zejsc na drugi swiat.

  • 45. Data: 2012-02-23 20:04:59
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Kilku znajomych pracuje w szpitalu i kazdy jak jeden maz mowi po cichu ze
    > starszym ludziom nie pomagaja a jesli juz to zejsc na drugi swiat.

    Skurwysyny.

    --
    marfi

  • 46. Data: 2012-02-23 20:41:17
    Od: zbyszek <z...@g...com>

    On 21 Lut, 08:21, Mroziu <m...@h...pl> wrote:

    > Dodam jeszcze, że GUS za 2050 rok prognozuje że będzie nas 12.7mln
    > pracujących i 12.4mln emerytów.

    typowy bias analityków = trend trwa wiecznie. Takie przewidywanie nic
    nie kosztuje, bo za 40 lat połowa analityków będzie na emeryturze, a
    druga na tamtym świecie.
    Demografia jest w miarę przewidywalna max 1 pokolenie. Ja pamiętam,
    jak mnie w szkole uczono, że wkrótce będzie nas 42 mln...

    Z.

  • 47. Data: 2012-02-23 22:20:17
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    > Skurwysyny.

    Im bedziesz starszy tym wiecej sqrwysynow bedzie wokol ciebie niestety !

  • 48. Data: 2012-02-24 07:31:55
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Thu, 23 Feb 2012 12:41:17 -0800 (PST), zbyszek napisał(a):

> [...]
    > Demografia jest w miarę przewidywalna max 1 pokolenie. Ja pamiętam,
    > jak mnie w szkole uczono, że wkrótce będzie nas 42 mln...

    To chyba były dawne czasy ;) Było nas przez chwilę ok 40 mln a potem ta
    liczba zaczęła spadać.
    Swoją drogą mamy już przykład upadłego państwa w którym stosunek
    pracujących do niepracujących wynosi prawie 1:1 a dokładnie 4.13:3.66. Tym
    państwem jest Szwajcaria. ...Włóczący się po śmietnikach szwajcarscy
    emeryci - to musi być naprawdę przykry widok ;/

  • 49. Data: 2012-02-24 12:09:27
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    Rusz się od tej klawiatury i zrób coś dla swojej rannej Ojczyzny jak Prawdziwy
    Patriota.

    A kiedy wreszcie Ty, Endriu, sys29 i paru innych marzycieli ruszycie tyłki,
    żeby założyć nową partię ultraprawicową i wprowadzić w Polsce wreszcie
    prawdziwą wolność i kapitalistyczny raj ?
    Fantazjować o XIX-wiecznym kapitalizmie w Polsce XXI wieku umiecie znakomicie
    ale palcem w bucie nawet nie ruszyliście, żeby próbować coś zmienić w
    rzeczywistości !!!

  • 50. Data: 2012-02-24 15:23:25
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > Fantazjować o XIX-wiecznym kapitalizmie w Polsce XXI wieku umiecie
    > znakomicie ale palcem w bucie nawet nie ruszyliście, żeby próbować coś

    Kolejny raz gadasz do lustra. Wszystko co piszesz o moich poglądach i
    wypowiedziach wymyśliłeś sobie. I teraz gadasz sam ze sobą. Nigdy nie
    pisałem, że chcę coś zmienić. Zawsze pisałem, ze odpowiada mi demokracja
    czyli, że robimy tak jak chce większość. Lepsza jest kolejność "najpierw
    myślę potem piszę" niż odwrotnie. Pójście na skróty czyli pisanie bez
    myślenia też nie daje zadowalających rezultatów.