  • 1. Data: 2010-09-30 20:58:36
    Temat: Połączenie szyfrowane
    Od: AW <a...@w...pl>

    Witam
    Wg strony Aliora połączenie jest szyfrowane protokołem SSl o dl. klucza
    128 bitów.
    http://www.aliorbank.pl/pl/bankowosc_elektroniczna/i
    nternet/zabezpieczenia_bank

    Wg mojej przeglądarki jest to 256 bitów .
    AES-256.
    Co jest prawdą ?
    Dlaczego Alior podaje mniejszą wartośc niż jest?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-30 21:01:49
    Temat: Re: Połączenie szyfrowane
    Od: AW <a...@w...pl>

    W dniu 2010-09-30 22:58, AW pisze:
> [...]
    > AES-256.
    > Co jest prawdą ?
    > Dlaczego Alior podaje mniejszą wartośc niż jest?

    I jeszcze jedna ciekawostka- mBank
    Firefox - 168 bitów
    Chrome - 112 bitów ( dla aliora pokazuje 256 więc potrafi więcej )

  • 3. Data: 2010-10-01 15:04:49
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 30-09-2010 o 23:01:49 AW <a...@w...pl> napisał(a):

    > I jeszcze jedna ciekawostka- mBank
    > Firefox - 168 bitów
    > Chrome - 112 bitów ( dla aliora pokazuje 256 więc potrafi więcej )

    serwer i przegladarka negocjują sposób szyfrowania, przy czym wybrany
    powinien byc najsilniejszy.
    SSL jest protokołem, a nie algorytmem szyfrującym. SSL jest w róznych
    wersjach i wykorzystuje rózne popularne algorytmy szyfrujące.
    Np. wspomniany AES albo 3DES (to mbank). w ustawieniach przeglądarek mogą
    być opcje dotyczące wersji SSL.
    Mozna uznać, że SSL-128 to skrot myslowy, oznaczajacy silne szyfrowanie. I
    w obu wspomnianych przypadkach tak było. Tylko chrome nasuwa jakies
    watpliwości, nie uzywam go i nie znam.

    Jako ciekawy test przeglądarki zobacz:
    https://www.fortify.net/sslcheck.html

    Mi firefox i opera pokazują to samo, przy czym serwery banków stosują
    różne algorytmy i klucze.
    --
    Pozdrawiam,
    Z.