  • 1. Data: 2009-11-05 14:31:30
    Temat: Polbank Era - Mastercard - problemy za granica
    Od: "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Watek o karcie VISA w Niemczech zaintrygowal mnie i opisalem tam swoje
    3-dniowe doswiadczenie z kartami w Niemczech.

    Teraz zastanawiam się czy to przypadek, że moja Mastercard z Polbanku prawie
    nigdzie nie działa, czy też coś jest nie tak z tą kartą?

    Tu gdzie poległ Polbank Era, zadziałała Visa Citibanku i Amex. Dosc dziwne.

    Karte Polbanku wybralem wlasnie ze wzgledu na transakcje za granica i kursy,
    po ktorych Polbank przelicza transakcje. Tylko co mi po dobrych kursach, skoro
    karta nie bardzo dziala...

    Moze akurat Niemcy to nie najlepszy kraj do testowania... Karta dzialala mi
    poprawnie w Grecji - ale moze to akurat dlatego, ze Polbank jest grecki, nie
    wiem...

    Czy ktos na forum mial rowniez problemy z kartami Polbanku poza Polska?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-11-05 14:35:29
    Temat: Re: Polbank Era - Mastercard - problemy za granica
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Marcin wrote:
> [...]
    > nigdzie nie działa, czy też coś jest nie tak z tą kartą?
    >
    > Tu gdzie poległ Polbank Era, zadziałała Visa Citibanku i Amex. Dosc dziwne.

    Zeby bylo obiektywnie, musialbys sprawdzic karte z tego samego systemu.

    Przykladowo: "nie dzialala mi karta MasterCard z banku X; a dzialala
    MasterCard z banku Y".

    Bo inaczej, to jest tylko gdybanie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2009-11-05 16:29:53
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:hcunqm$4uc$1@online.de

    > Zeby bylo obiektywnie, musialbys sprawdzic karte z tego samego systemu.
    > Przykladowo: "nie dzialala mi karta MasterCard z banku X; a dzialala
    > MasterCard z banku Y".
    > Bo inaczej, to jest tylko gdybanie.

    To raczej nie jest gdybanie bo coś jest na rzeczy z kartami w Niemczech -
    przynajmniej z tymi z polski. Przykładowo niemiecka maestro przechodzi w
    sklepie a polska nie...
    Z Visą tam gdzie można było płacić nie miałem problemów.

  • 4. Data: 2009-11-05 18:00:51
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Valdi wrote:
> [...]
    > przynajmniej z tymi z polski. Przykładowo niemiecka maestro przechodzi w

    Bo niemiecka Maestro to zarazem EC.

    A Polska Maestro nie jest "niemieckim EC".

    Niektore (choc b. rzadko) sklepy maja nawet nalepki: "przyjmujemy karty
    Maestro - zarowno krajowe, jak i zagraniczne!" - normalnie wypas ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2009-11-05 18:01:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 05.11.09 17:29, Valdi pisze:
> [...]
    > przynajmniej z tymi z polski. Przykładowo niemiecka maestro przechodzi w

    Bo niemiecka maestro ma logo EC a polska nie?

    --
    Pete

  • 6. Data: 2009-11-05 20:03:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Bo niemiecka maestro ma logo EC a polska nie?

    widocznie ten sklep akceptował tylko domestic cards...spotkałem się z
    podobnym zjawiskiem w Danii = sklep przyjmował tylko karty wydane przez
    dunskie banki

    a wracajac do tematu, kk Polbank Era działała bez zarzutu we Włoszech ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-11-05 20:13:50
    Od: "RK" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktos na forum mial rowniez problemy z kartami Polbanku poza Polska?

    W Szwecji problemów nie zaobserwowano.

  • 8. Data: 2009-11-05 22:52:16
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hcv3sf$fhd$1@news.dialog.net.pl>, Pete <n...@n...com>
    wrote:

    > Bo niemiecka maestro ma logo EC a polska nie?

    Prosze nie uogolniac.
    AFAIR mialem kiedys MC z PeKaO SA z logo Maestro, Cirrusa i wlasnie EC.

    TA

  • 9. Data: 2009-11-05 23:15:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > Prosze nie uogolniac.
    > AFAIR mialem kiedys MC z PeKaO SA z logo Maestro, Cirrusa i wlasnie EC.

    Na polskich, nie tylko Pekao, EC oznaczalo Eurocheque
    (http://en.wikipedia.org/wiki/Eurocheque) na niemieckich EC to electronic
    cash (http://www.electronic-cash.de/index_en.html) :).

    MK

  • 10. Data: 2009-11-06 12:00:27
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hcvm9q$7mc$1@inews.gazeta.pl>, "MK" <m...@i...pl>
    wrote:

    > Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > Na polskich, nie tylko Pekao, EC oznaczalo Eurocheque
> [...]
    A, ok. To dawno bylo...

    TA