  • 1. Data: 2012-01-04 18:04:43
    Temat: Polbank -> Getin - przelewy
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    30 grudnia zleciłem przelew do Getin'u w celu otwarcia lokat. Przelew
    wykonany II sesją Elixir, więc powinno się udać założyć lokaty w ten
    sam dzień. Sprawdzam wieczorem 30.12. - lokat nie ma. Pomyślałem -
    pewnie zamknęli wcześniej system, bo koniec roku, może 2.01. lokaty
    się pokażą. Niestety, nie. Pieniądze "wróciły" (przy założeniu, że w
    ogóle ten banku opuściły) do Polbanku popołudniu 2.01. z adnotacją
    "niezgodność danych zleceniodawcy". Sprawdzam dane przelewów i
    wszystko tak samo wypisane jak robiłem dotychczas przy przelewach do
    Getinu. Dzwonię na infolinię Polbanku i pytam się co jest grane. Pani
    na infolinii odpowiada, że oni już wiedzą od klientów o problemie, że
    do pewnych banków (niestety nie była w stanie powiedzieć do których)
    przelewy nie dochodzą, ale w tej chwili to nic nie mogą zrobić. A
    ponieważ mój typ rachunku to "pomagający" to mogę tylko iść do
    oddziału, zlecić przelew, zapłacić prowizję jak za przelew w oddziale
    i potem złożyć reklamację, w celu odzyskania prowizji. Jednocześnie
    Pani powiedziała, że pracują nad rozwiązaniem problemu i że za dwa dni
    powinno działać.
    Wczoraj (03.01.) zleciłem przelew do banku innego niż Getin - i
    przelew przeszedł bez problemów. No to dzisiaj (04.01.) zleciłem
    przelew do Getinu (na I sesję Elixir). I co? I nic - pieniądze
    przepadły w systemie. Nie ma ani zwrotu, ani lokat w Getinie.

    Czy ktoś jeszcze "przerabia" nowe możliwości systemu Polbanku w
    podobny jak ja sposób, czy też mam zaszczyt być klientem testowym?
    Tylko nie wiem, czy ten test sprawdza po ilu dniach klient się z banku
    wyniesie, czy po ilu dniach napisze skargę do KNF?
    J.

  • 2. Data: 2012-01-04 18:37:41
    Temat: Re: Polbank -> Getin - przelewy
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Josh01 <j...@g...com> writes:

    > 30 grudnia zleciłem przelew do Getin'u w celu otwarcia lokat. Przelew
    [...]

> [...]
    > Getinu. Dzwonię na infolinię Polbanku i pytam się co jest grane. Pani
    > na infolinii odpowiada, że oni już wiedzą od klientów o problemie, że
    [..]

    > Czy ktoś jeszcze "przerabia" nowe możliwości systemu Polbanku w

    Strzelam, że to nie są nowe możliwości systemu Polbanku, tylko Getinu -
    zaczęli sprawdzać dane adresowe nadawcy, których Polbank po prostu nie
    wypełnia ... (Por. niedawne problemy przy zakładaniu optimy)

    KJ

    --
    Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
    ----------------

  • 3. Data: 2012-01-04 19:01:16
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote on 2012-01-04_19:37

> [...]
    > zaczęli sprawdzać dane adresowe nadawcy, których Polbank po prostu nie
    > wypełnia ... (Por. niedawne problemy przy zakładaniu optimy)

    Jeśli dobrze pamiętam, to mogą sprawdzać tylko nazwę (imię i
    nazwisko), a pozostałe (adres) tylko, jeśli są wypełnione.
    Czy bank podaje dane adresowe zlecającego przelew ?

    witrak()

  • 4. Data: 2012-01-04 21:58:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 04 Jan 2012 20:01:16 +0100, witrak() napisał(a):

    > Jeśli dobrze pamiętam, to mogą sprawdzać tylko nazwę (imię i nazwisko),
    > a pozostałe (adres) tylko, jeśli są wypełnione. Czy bank podaje dane
    > adresowe zlecającego przelew ?

    No właśnie tu jest ten problem, bo Polbank podaje tylko imię i nazwisko
    zlecającego przelew a Getin chyba zaczął to w końcu skrupulatnie
    sprawdzać stąd te odbijanie przelewu.

    Xenocide

  • 5. Data: 2012-01-09 17:26:18
    Od: Josh01 <j...@g...com>

    > No właśnie tu jest ten problem, bo Polbank podaje tylko imię i nazwisko
    > zlecającego przelew a Getin chyba zaczął to w końcu skrupulatnie
    > sprawdzać stąd te odbijanie przelewu.

    Czy za Getinem w kwestii sprawdzania adresu zleceniodawcy przelewu
    poszedł w ślady też Idea Bank?
    Ktoś może sprawdzał już przelew z Polbanku na lokatę zakładaną w Idea
    Banku?
    J.

  • 6. Data: 2012-01-10 11:32:25
    Od: Bankier <b...@b...pl>

    W dniu 2012-01-09 18:26, Josh01 pisze:

> [...]
    > poszedł w ślady też Idea Bank?
    > Ktoś może sprawdzał już przelew z Polbanku na lokatę zakładaną w Idea
    To samo...

  • 7. Data: 2012-01-10 14:18:09
    Od: ls <l...@w...pl>

    On 4 Sty, 19:04, Josh01 <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > Czy ktoś jeszcze "przerabia" nowe możliwości systemu Polbanku w
    > podobny jak ja sposób, czy też mam zaszczyt być klientem testowym?

    Mialem podobny problem: PB -> Open Finanse i Getin Online - pieniadze
    wrocily.
    Dzis puscilem kaske do EB i doszlo. Jutro planuje sprobowac z EB do OF
    i GO.
    --
    pozdr.
    ls