  • 1. Data: 2009-11-03 07:39:03
    Temat: Polbank - KK Gold - cashback
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    Witajcie,

    jak zapewne wielu z Was wiadomo, Polbank oferuje karty kredytowe z opcją
    cashback. Najwyższa karta, typu Gold daje 1% zawrotu, do 50 zł
    miesięcznie. Dając się złapać na ten reklamowy slogan sprawiłem sobie
    ten kawałek plastiku rezygnując z dotychczas używanego w innym banku. W
    skład oferty wchodzi "ubezpieczenie od utraty pracy" w wysokości 0,1%
    zadłużenia.

    Jakież było moje zniesmaczenie, gdy okazało się, że z tego ubezpieczenia
    nie można zrezygnować! Taką informację uzyskałem w oddziale przy
    podpisywaniu umowy, ale jako że jestem człowiekiem małej wiary,
    stwierdziłem, że Pani się po prostu nie orientuje, gdyż już wcześniej
    myliły jej się niektóre produkty. Poleciła zadzwonić na infolinię. Przed
    chwilą odbyłem rozmowę telefoniczną z zamiarem zrezygnowania z tego
    ubezpieczenia i niestety informacja się potwierdziła.

    Głównym powodem, dla którego zdecydowałem się na tę konkretna ofertę był
    właśnie cashback 1%. Okazuje się, że wskutek banku, który tak
    dobrodusznie troszczy się o moje zatrudnienie, ten cashback spada do
    0,9%, gdyż nijak nie jestem w stanie uzyskać 1%.

    Jedyną opcją, będącą połowicznym rozwiązaniem, jaka przychodzi mi do
    głowy, jest spłata całości zadłużenia na dzień przed wygenerowaniem
    wyciągu. Wtedy 0,1% zostanie naliczone od zera - pytanie tylko, czy w
    takim przypadku również cashback będzie zerowy? Moim zdaniem to jest
    pewien sposób na obejście obowiązkowego ubezpieczenia, ale kosztem
    drastycznego skrócenia czasu na spłatę. Niestety Pani infolinia nie była
    mi w stanie potwierdzić ani zaprzeczyć, gdyż jej odpowiedzi na pytania
    cząstkowe były sprzeczne.

    Uprzedzając odpowiedzi typu "nie stać Cię na 0,1% to po co Ci karta
    gold" informuję, że gdyby np. Tesco zaoferowało kartę Classic z
    cashbackiem 1,03%, nie wahałbym się przy dokonywaniu wyboru.

    Zbyszek

  • 2. Data: 2009-11-03 08:05:16
    Temat: Re: Polbank - KK Gold - cashback
    Od: MattS <M...@m...ms>

    paranoix wrote:
> [...]
    > ten kawałek plastiku rezygnując z dotychczas używanego w innym banku. W
    > skład oferty wchodzi "ubezpieczenie od utraty pracy" w wysokości 0,1%

    Mam tą samą kartę. Przy składaniu wniosku w oddziale uparłem się, żeby
    wpisać brak mojej zgody na to ubezpieczenie. Po tygodniu odebrałem
    telefon z półbanku z wiadomością, że mój wniosek został odrzucony.
    Gdybym jednak zgodził się na to ubezpieczenie, karta zostałaby
    przyznana. Po namyśle stwierdziłem, że wolę kartę ze zwrotem 0,9%
    i kursami Visa do transakcji zagranicznych niż brak takiej karty.
    Po prostu uznałem, że procent zwrotu to 0,9% zamiast reklamowanego 1%
    i tyle.

    Matt

  • 3. Data: 2009-11-03 08:07:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    paranoix pisze:
> [...]
    > chwilą odbyłem rozmowę telefoniczną z zamiarem zrezygnowania z tego
    > ubezpieczenia i niestety informacja się potwierdziła.

    moze to i dziwne, a moze nie
    przy karcie Polbank Era (rowniez cashback 1%) nie ma żadnych
    obowiązkowych ubezpieczen, wynika z tego, ze bank szczegolnie troszczy
    sie o posiadaczy tej "prestizowej" kk

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-11-03 08:44:25
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    > I że jest bezpłatna, jak wykonasz transakcję do 3 miesięcy
    > + obrót roczny 18000,
    > ew. obrót 9000, ale wtedy płacisz 75 PLN.
    > A jak nie, to wobu przypadkach po 150 PLN.

    Jako alternatywny warunek jest zdaje się dokonanie 60 transakcji rocznie
    - tutaj przychodzi z pomocą serwis Allegro i dokonanie odpowiedniej
    liczby transakcji po 1,01 zł na poczet usług Allegro :)

  • 5. Data: 2009-11-03 09:04:32
    Od: ls <l...@w...pl>

    On 3 Lis, 08:39, paranoix <p...@o...pl> wrote:
    > Uprzedzając odpowiedzi typu "nie stać Cię na 0,1% to po co Ci karta
    > gold" informuję, że gdyby np. Tesco zaoferowało kartę Classic z
    > cashbackiem 1,03%, nie wahałbym się przy dokonywaniu wyboru.

    No to dziwię Ci się, chłopie, że nie wziąłeś sobie karty zakupowej w
    GE Money: 1.5% zwrotu, a wszystkie ubezpieczenia można wyłączyć.
    --
    pozdr.
    ls

  • 6. Data: 2009-11-03 09:07:50
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    ls pisze:

    > No to dziwię Ci się, chłopie, że nie wziąłeś sobie karty zakupowej w
    > GE Money: 1.5% zwrotu, a wszystkie ubezpieczenia można wyłączyć.

    W GE oferują maks. 25 zł miesięcznie, w Polbanku 50 zł.

  • 7. Data: 2009-11-03 09:19:19
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

> [...]

    > dobrodusznie troszczy się o moje zatrudnienie, ten cashback spada do
    > 0,9%, gdyż nijak nie jestem w stanie uzyskać 1%.
    Tego nie ma w TOiP?
    Podobnie można by składać wniosek o dowolną płatną kartę z dopisanym
    warunkiem
    "nie chcę za nią płacić" i dziwić się, że wniosek odrzucają.
    cashback jest 1% a że karta nie jest całkiem gratis to inna sprawa,
    zawsze można sobie wyobrazić sytuację gdy cashbacku nie będzie - a
    ubezpieczenie pozostanie - co lepsze?

    Czasem ludzie w pociągach IC śmieją, że marny poczęstunek za 25zł.
    Zapominają spojrzeć na to z drugiej strony, że może być 25zł dopłaty i
    poczęstunku brak.
    Jedno nie wynika z drugiego.

  • 8. Data: 2009-11-03 09:49:15
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-03 10:19, Krzysiek wrote:

> [...]
    >
    > Czasem ludzie w pociągach IC śmieją, że marny poczęstunek za 25zł.
    > Zapominają spojrzeć na to z drugiej strony, że może być 25zł dopłaty i

    Zastanów się do czego prowadzi takie myślenie. Twoje podejście można
    bowiem twórczo rozwinąć:
    "Z trzeciej strony, może być 50 zł dopłaty i bez gwarancji, że
    dojedziemy."
    :-)

    Myślę, że po prostu trzeba *próbować* nalegać na uzyskanie lepszego
    produktu, bo jak nie będziemy domagać się lepszego, to pomyślą, że
    można nas bardziej doić i/albo wcisnąć gorszy...

    witrak()

  • 9. Data: 2009-11-03 09:57:25
    Od: MattS <M...@m...ms>

    witrak() wrote:
    > Myślę, że po prostu trzeba *próbować* nalegać na uzyskanie lepszego
    > produktu, bo jak nie będziemy domagać się lepszego, to pomyślą, że można
    > nas bardziej doić i/albo wcisnąć gorszy...

    Nie bardzo widzę skuteczne nalegania na centralę jakiegoś banku.
    IMO najlepsza metoda to głosowanie portfelem. Dawno temu płaciłem za
    ROR, ale od wielu lat już nie płacę. Kiedyś płaciłem za KK, to zmieniłem
    na kartę ze zwolnieniem z opłat.
    Był tu też niedawno post o tym, że po niekorzystnych zmianach regulaminu
    i TOiP odpływ klientów z Getin Banku jest zauważalny.

    Matt

  • 10. Data: 2009-11-03 10:04:42
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 03 Nov 2009 09:44:25 +0100, paranoix napisał(a):

    > Jako alternatywny warunek jest zdaje się dokonanie 60 transakcji rocznie
    > - tutaj przychodzi z pomocą serwis Allegro i dokonanie odpowiedniej
    > liczby transakcji po 1,01 zł na poczet usług Allegro :)

    No na litość, po co wam te karty jak nie robicie 60 transakcji rocznie?
    Za to z cashbackiem jest zabawniej, nie potrafią zaokraglać na wyciągach.
    Kwota cashbacku jest o 1 grosz różna na wyciągu wyciągu. Saldo jest ok cały
    czas, tylko na wydruku mam zamiast -20,41 -20,40 i zamiast -15,25 jest
    -15,26. Podkreślam, saldo i kwota do spłaty są ok, tylko na wydruku suma
    "Zwrot kwot" jest źle zaokrąglona.

    --
    Kojer