  • 11. Data: 2008-04-11 22:38:12
    Temat: Re: Polbank -- czyżby phishing? ;)
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > --
    > .`'.-. ._. .-.
    > .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
    > `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    > o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

    popraw sobie sygnaturne (a dokladniej dodaj spacje do myslnikow) bo
    nawet thinderbird mi cytuje

  • 12. Data: 2008-04-12 06:00:47
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 11 Apr 2008 22:32:41 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "Jacek Osiecki" s...@t...ceti.pl
    > Mam rozumieć, że przelewy z mBanku do ZUS czy US czasami nie docierają?... ;)
    > Ileż ludzi korzysta z usług poczty, aby popłacić ZUSy i USy.
    > Mogliby wpłacać do mBanku i tego samego dnia przelewać dalej.
    > Co tutaj niebezpiecznego?

    Przelewy zdefiniowane, które nie muszą być w żaden sposób autoryzowane.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 13. Data: 2008-04-12 09:11:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sarpedon" ftop8o$lsc$...@n...onet.pl

    > popraw sobie sygnaturne (a dokladniej dodaj spacje do myslnikow) bo
    > nawet thinderbird mi cytuje

    Signaturka jest zbyt ładna, aby ją wycinać. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2008-04-12 09:12:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Osiecki" s...@t...ceti.pl

    > Przelewy zdefiniowane, które nie muszą być w żaden sposób autoryzowane.

    Ale ja piszę o tej klienteli, która musi płacić ZUSy i USy, i płaci je na
    poczcie lub w bankach spółdzielczych, które za każdy przelew sobie nieźle
    liczą. Klientela ta na co dzień nie ma na swych kontach ani grosza -- wpłacają,
    gdy mają przelać szmal do ZUS lub US i natychmiast przelewają.

    Kiedyś byłem mocniejszy w różnego rodzaju zabezpieczeniach i wiem
    doskonale o tym, że nadmiarowo uciążliwe zabezpieczenia są w swych
    skutkach złymi zabezpieczeniami, bo powodują zmęczenie -- nie tylko
    w ,,komputerologii''. Mój ojciec miał kiedyś samochód (Poloneza -- coby
    nie było, że uprawiam pustosłowie) zabezpieczonego zbyt mocno. Ponieważ
    zabezpieczenia męczyły -- krok po kroku je wyłączał, aż w końcu Poloneza
    mu ukradli, dzięki czemu teraz ma samochód, bo z Poloneza do dziś by nie
    została grudka rdzy, zaś wówczas na Citroena mógł zarobić w kilka dni
    (nawet mu podatnicy w Polsce dali na ten cel dodatkową robótkę i dodatkowe
    pieniądze) a teraz musiałby zabrać moje :) pieniądze (Polacy to dobry naród
    i szczodry -- dali teraz na mój samochód) i znowu nie miałbym samochodu, nie
    licząc mego zielonego. :)

    A teraz poważniej: Nie o to chodzi, aby się obstawić zamkami, zabezpieczeniami,
    szyframi, przeszkodami itd. Ludzie tracą nie dlatego, że jest za mało autoryzacji
    przelewów, ale z powodu swojej głupoty -- na przykład podawania PINów kart czy
    haseł do logowania. :)

    --
    ____
    |____| moj"eneuel@@@gmail.com"