  • 1. Data: 2008-02-05 13:55:21
    Temat: Polbank i Mastercard
    Od: "emn" <e...@w...com>

    Nie wiem czy zauwazyliscie, ale Polbank wprowadzil do swojej oferty kart
    kredytowych karty Mastercard :)

    Co prawda tabela opłat i prowizji jeszcze nie działa ale być może niedługo
    zadziała ;)

    Mam pytanie do posiadaczy, jako że oferta KK Polbanku jest dość wyjątkowa
    (rozliczane są w PLN, przez co są najtansze w transakcjach bezgotówkowych,
    jak ktoś płaci dużo w walutach obcych może zaoszczędzić kupe kasy), czy na
    tych kartach można w jakiś sposób ustawić limit autoryzacji?
    Jeśli nie można to co zrobić jeśli ktoś znajdzie się w posiadaniu danych
    posiadacza karty (imię, nazwisko, adres, nr karty, kod CVV2) i mimo limitu
    kredytowego załóżmy 5tys zakupi sobie coś na nasze konto za 20tyś ;) Jakoś
    nie znalazłem informacji na stronach Polbanku czy oferują zabezpieczenia na
    tego typu "okazje". Może niedokładnie szukałem.

    mBank oferuje zwrot pieniędzy do 150euro na transakcje do 2 godzin przed
    zastrzeżeniem karty, takie ubezpieczenie jest darmowe. Można sobie włączyć
    powiadomienia smsowe i możemy się czuć bezpieczni. Zostaniemy poinformowani
    od razu jak ktoś nam podwędzi kase z karty.

    Citi ubezpiecza karty aż do 72godzin wstecz.

    a Polbank? Jak to u nich wygląda? Czy ich KK są bezpieczne?

    pozdrawiam
    emn

  • 2. Data: 2008-02-05 16:18:32
    Temat: Re: Polbank i Mastercard
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 5 Lut, 14:55, "emn" <e...@w...com> wrote:

    > a Polbank? Jak to u nich wygląda? Czy ich KK są bezpieczne?

    nie wiem jak karty, ale maja ekstremalnie slabe zabezpieczenie systemu
    internetowego. certyfikat w postaci pliku, zero mozliwosci tokena czy
    zdrapki.
    natomiast oferta ogolnie nie jest zla (dla firmy przynajmniej).

  • 3. Data: 2008-02-05 16:49:50
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 5 Feb 2008 08:18:32 -0800 (PST), b...@g...com wrote:

    > nie wiem jak karty, ale maja ekstremalnie slabe zabezpieczenie systemu
    > internetowego. certyfikat w postaci pliku, zero mozliwosci tokena czy
    > zdrapki.

    Ale podobno tego certyfikatu nie da się skopiować, więc jeśli już to mamy
    do czynienia z ekstremalnie bezpiecznym i ekstremalnie niewygodnym
    systemem. ;-)

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 4. Data: 2008-02-05 20:32:54
    Od: "LW" <N...@o...pl>

    > Ale podobno tego certyfikatu nie da się skopiować, więc jeśli już to mamy
    > do czynienia z ekstremalnie bezpiecznym i ekstremalnie niewygodnym
    > systemem. ;-)
    Już sama ergonomia obsługi jest dodatkowym zabezpieczeniem - mniej odporni
    złodzieje po 4 razie dadzą sobie spokój z oczyszczaniem konta :-)
    Mówiąc serio - oferta banku jest dość fajnie przemyślana - zwłaszcza to że
    można podpiąć karte pod konto oszczędnościowe lub to że mozna mieć 2 karty i
    wtedy karte do konta zwykłego traktować jako karte do transakcji typowo
    internetowych tzn. kase trzymamy na oszczędnościowym a zwykłe konto
    traktujemy tylko jako tymczasowy pojemnik na kase przed wykonaniem
    transakcji i przelewamy na nie tylko wtedy kiedy chcemy za coś zapłacić ale
    rzeczywiscie system powinni dopracować - on nie jest jakiś bardzo zły tylko
    po prostu widać że był wdrażany strasznie szybko :(

  • 5. Data: 2008-02-05 20:39:41
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Lut, 20:32, "LW" <N...@o...pl> wrote:

    > rzeczywiscie system powinni dopracować - on nie jest jakiś bardzo zły tylko
    > po prostu widać że był wdrażany strasznie szybko :(

    Przypomina wersje gry rzuconej za wszelka cene na rynek w terminie,
    przy ktorej wszyscy gracze z utesknieniem czekaja na patcha, ktory
    umozliwi wreszcie prawdziwa gre.

  • 6. Data: 2008-02-05 22:04:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LW" foah5u$g5d$...@i...gazeta.pl

    > Już sama ergonomia obsługi jest dodatkowym zabezpieczeniem - mniej odporni
    > złodzieje po 4 razie dadzą sobie spokój z oczyszczaniem konta :-)

    Bez przesady!! Złodziej nie robi tego dla przyjemności, lecz dla zysku.
    Gdy właściciel konta przelewa -- traci, dlatego odczuwa ;) psychiczny
    opór, ale złodziej zyskuje, więc jest mu łatwiej!!! ;)

    -=-

    Praktyka wskazuje, że tego rodzaju zabezpieczenia w efekcie są niebezpieczne,
    bo człowiek męczy się ich omijaniem, co sprawia, iż staje się nieostrożny. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2008-02-06 08:01:24
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 5 Lut, 17:49, Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> wrote:

    > Ale podobno tego certyfikatu nie da się skopiować, więc jeśli już to mamy
    > do czynienia z ekstremalnie bezpiecznym i ekstremalnie niewygodnym
    > systemem. ;-)

    certyfikat jest plikiem a każdy plik można skopiować.

  • 8. Data: 2008-02-06 16:43:11
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 6 Feb 2008 00:01:24 -0800 (PST), b...@g...com wrote:

    > certyfikat jest plikiem a każdy plik można skopiować.

    Widzę, że powinienem być bardziej precyzyjny. Plik może i skopiujesz,
    kwestia czy uda Ci się z niego skorzystać na innym koputerze.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki